Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikring ved sygdom mv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Farre (østjylland)
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Da dette er min første post på dette glimrende forum vil jeg lige begynde med en kort introduktion.

Jeg hedder Jens Ansø og driver på 7. år mit en-mands firma som en slags kunsthåndværker. Jeg er knivmager og laver knive fortrinsvis til eksport til USA. Mine kunder er typisk samlere og liebhavere med hang til skærende værktøj. Jeg er uddannet Industriel Designer fra Arkitektskolen i Århus i 2001 og har siden min afgang forsørget mig selv og min familie via mit firma.

Mit spørgsmål er følgende: Jeg er pt ikke sikret på nogen måde i forhold til sygdom eller andet der måtte holde mig fra at kunne arbejde i kortere eller længere tid. Jeg har selvfølgelig en ulykkesforsikring der matcher mit erhverv men ingen dækning for en ondsindet forkølelse eller en brækket finger. Jeg er ikke medlem af en A-kasse heller. Da forretningen går godt og jeg har en stor ordrebog er jeg ikke bange for pludselig at stå uden arbejde men kan blive nervøs over at være forhindret i at kunne arbejde pga. sygdom.

Hvordan sikrer jeg mig selv og min famile bedst muligt i tilfælde af at jeg bliver syg i kortere eller længere tid?

 

 

hvis der skulle være interesse for hvad jeg laver kan du læse mere her: www.ansoknives.com

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Gå ind på BAC, og tegn en forsikring.

Den er ikke fradragsberettiget skattemæssigt.

Fra Farre (østjylland)
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for rådet...!

 

lidt svært at overskue men som jeg læser det er det dækning af de første 14 dages sygdom?...Er det så en A-kasse der skal til for at dække længere varende sygdom?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Yep.

Enten A-kasse eller det offentlige.

Fra Farre (østjylland)
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

så hvis man ikke er/vil være med i en A-kasse dækker kommunen...? hm....har lige læst op på tråden om det kan svare sig at være med i en A-kasse som selvstændig så det må da så være kommunen der kommer i spil her....er dækningen den samme?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja....op til maks. dagpengesatsen, men afhængig af din indkomst som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)