Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogudgivelse samt koncept udbygning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Jeg er igang med et bog projekt.. En coffétable bog (ik en roman eller lign..Men noget man kunne have liggende fremme til gæster osv osv.. )
. Emne vil jeg gerne lige holde tæt på kroppen indtil videre.

Det som jeg er lidt nysgerrig omkring er hvorledes man skal fortsætte når jeg nu har idé'en..

Min nuværende plan er at begynde på det som skal laves...og når det så er færdig/næsten færdig..så ville jeg rette henvendelse
til en masse forlag og høre om de vil udgive den for mig..

Men... Er der nogle gode råd på den konto eller lign jeg skal have i mente eller tage højde for?..findes der forlag som måske beskæftiger sig
udelukkende med romaner og andre måske med andre emner?


Jeg vil helst ikke selv stå for udgivelse og promovering.. Det så jeg gerne at forlaget stod for..

Men holder min plan indtil videre?..

Altså ..

1: Lave boen 80-100% færdig
2: Rette henvendelse til forlag og få et samarbejde op osv.. 

Er det måden at gøre det på?  

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Colorized.

Jeg er forfatter og har fået udgivet 9 bøger, dog ikke af den slags, du nævner. Men jeg kan måske hjælpe dig lidt på vej med nogle generelle ting:

1. Du kan både lave bogen færdig og derefter sende ud (meget almindeligt ved skønlitteratur)

2. Eller du kan lave en såkaldt synopsis (kort beskrivelse af ide og indhold på nogle sider) + et prøvekapitel (i dit tilfælde nogle måske 10 sider)

Jeg vil tro, at i dit tilfælde skal du nok henvende dig til forlag, inden du er kommet for langt i projektet, altså løsning nr. 2.

Af erfaring ved jeg, at bøger med mange illustrationer eller fotos er dyre at udgive på tryk, og at forlag derfor tit begrænser antallet i en bog til det minimale for at reducere omkostningerne.

Bøger med mange fotos stammer tit fra andre lande, og den korte tekst er derefter oversat. På den måde kan fotobøger udgives til rimelige priser på dansk. Men jeg vil bestemt ikke skræmme dig fra at prøve, kun råde dig til at få fat i et forlag først, før du kommer for langt i din proces.

Mht forlag, som udgiver bøger som din, er det nemmeste simpelt hen at kigge på nettet efter lister med forlag. Prøv f.eks. at kigge på www.fyldepennen.dk og lignende websites, som har forlagsoversigter, eller kig på www.danskeforlag.dk, som har en opdateret liste over forenings medlemmer.

Jeg vil også råde dig til at tage ind på bogmessen i Forum, Kbh. til november, hvor du kan snuse til alle forlagenes stande og spotte dem, som udgiver bøger i stil med din. Kontakt dem og spørg, om du må sende en synopsis af din bog, eller hvad de har brug for.

Jeg håber, du kan bruge ovennævnte til noget. Ellers spørg gerne igen eller send mig en privat mail, så skal jeg hjælpe dig så godt, jeg kan.

 

Mange hilsener og held og lykke med projektet

Anne Øgendahl

Forfatter af "Dyrk dit talent"

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne.. Mange tak for dit svar. Det var meget fyldestgørende.

Det jeg har i tankerne ER en fotobog.. såh.. Det skal jo helst ikke nedtones pga det måske er lidt dyrt.
Det med messen i nov er en rigtig god idé. Det vil jeg tage ind til.  


Det hele er jo stadig på idéfasen så jeg har langt igen. Men den slags tager jo tid.

Mvh Dennis 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Og så er tiden godt brugt, når du brænder for det. Jeg krydser fingre for dig og håber, du får succes med din ide.

 

Mange hilsener

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :) 

Fra Stakroge
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Spændende projekt, du har gang i der. Cafétable bog, fedt udtryk!

Mht. at henvende dig til forlag, så er den bedste måde, som tidligere beskrevet, at se på forlagenes hjemmeside, og se om din bog passer ind i deres udgivelsesrammer. Man kan finde lister over forlag mange steder, men en af de mest omfattende linkssamlinger for forlag, jeg har set, er på www.bogguide.dk 

Klik på "links" og derefter "forlag". (Af en eller anden grund kan jeg ikke linke direkte til siden ... Tongue Tied )

Husk at forlag gerne ser, at man kun sender manuskriptet til ET forlag ad gangen. Ellers sidder man måske med flere forlag, der siger ja, hvoraf nogen af dem så har spildt en masse redaktionel arbejde og tid på noget, de ikke kan komme til at bruge til noget alligevel.

Held og lykke med projektet

Hilsen Helene

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)