Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling til privatperson (ikke-momsregistreret)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet et par indlæg herinde fra folk der skulle udskrive en faktura til et firma uden at være moms-registreret.
Jeg er så lidt i den modsatte situation at jeg har haft en der ikke var moms-registreret til at udføre noget arbejde som han skal have betaling for.

Han har udskrevet en faktura til mig uden at lægge moms oveni, hvilket skulle være efter bogen.

Spørgsmålet er så hvordan jeg registrerer den udgift i mit bogføringsprogram (anvender summasummarum)?
Det som jeg overvejer er at oprette en konto uden momsafregning, koble den på en vare og køre fakturaen igennem som en normal kreditfaktura (men altså uden at der lægges moms oveni beløbet).

Ifald det er korrekt, hvad vil man så typisk kalde sådan en konto (der er vel reelt tale om "privat konsulentydelse" eller lign, men med den betegnelse er jeg vel dømt til at blive kaldt til torskegilde næste gang :p) - er der en mere formel betegnelse for den slags?

Evt. nogen der kan henvise til noget materiale (f.eks. på skat.dk) om hvordan man håndterer den slags? (Har prøvet at google det, men "privat udbetaling" og "ikke-momsregistreret" er ikke vildt gode søgeord ... :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Opret da bare en konto for varekøb/konsulentydelse u/moms og bogfør den derpå.

Længere burde den ikke være.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak, det var reelt også hvad jeg havde tænkt mig at gøre - men det var rart lige at få bekræftet :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)