Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog som SEO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede en tråd i går hvor jeg fik nogle glimrende svar, derfor prøver jeg mig igen.

I forbindelse med min nystartede hjemmeside skal jeg til at starte en blog. Delvist for at levere noget godt indhold og delvis for at drive trafik til siden. Spørgsmålet er så om det giver mest google juice at lave den på selve hjemmesiden, eller på et andet domæne ?

tak for hjælpen

Peter

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

dine links i bunden virker ikke... 

og din freemium.dk virker vist heller ikke efter hensigten ?

Nå, tilbage til dit spørgsmål... Jeg tror det er lidt hips som haps om du gør det ene eller andet... Det har hver sine fordele.. 

1. Holder du den på dit eget domæne, så gør det din hjemmeside mere dynamisk og den vej igennem bliver Google mere glad for dig.. 

2. Laver du den på et nyt domæne, så vil den med tiden (måske) få en god pagerank og så vil du få en del google juice (gad vide hvordan sådan noget smager ;-) ) til din hjemmeside..

men man kan jo sige, at den trafik du driver fra en "ekstern" blog er god og dedikeret trafik, som sikkert giver en højere konverteringsrate... (bare pas på med at du ikke udgiver dig for en anden og reklamerer for dit produkt, uden at folk ved det er dit eget,.. det gennemskuer folk ret hurtigt)

bare min holdning.. men en seo ekspert har sikkert også en holdning ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter 

Jeg er enig med Brian.

Et aspekt er også at selvom der er linkjuice at vinde ved at have en blog liggende eksternt, så er det bare en dråbe i havet i forhold til de mange eksterne links, som du skal have, så effekten bliver i praksis til at overse.

Valget mellem intern eller ekstern blog synes jeg hellere du skal lade afgøre af om du ønsker at bloggen skal være en naturlig del af den eksisterende hjemmeside eller mere en enspænder med eget udtryk og egne holdninger.

Mht søgemaskineoptimering / SEO er der dog en enkelt ret kraftfuld teknik, som er værd at at nævne: Hvis du kan skaffe dig et eller flere selvstændige domæner, som hedder det samme som dine mest eftertragtede søgeord, og lægger en søgemaskineoptimeret side eller blog på sådan et domæne, er der gode chancer for god ranking på netop de søgeord for de domæner. Sådan er det i dag. Ingen ved selvsagt hvordan Google ser på det i morgen.

Så hvis fx latterkursus.dk/com/net er ledigt som domæne, så overvej at lægge en go' blog om emnet dér. 

Du får brug for lidt viden om søgeordsanalyse og evne til at gætte løseligt hvor meget trafik der kan fanges på de enkelte søgeord for at kunne vurdere sagerne bedst muligt. Værsgo! :-)

Hilsen Anders

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder til Anders' ide med at købe et latterkursus domæne, og skriv så om ALT hvad der rør sig på den front, også selvom det er konkurrenter. Vil du have andre til at linke til dig skal din side være troværdig og uvildig. Når du en dag har 10.000 links kan du så altid genoverveje situationen.

Mht. til linkbygning er det også nemmere at skaffe fx. 2x50 links til to domæner end at skaffe 1x100 links til et domæne.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar, jeg må indrømme at jeg er imponeret over hvor gode og hurtige svar man får her på debatten.

Det lyder som en rigtig god ide at lave en uvildig blog på en url der er det samme som et søgeord.

Er det i den forbindelse ligemeget om det er .com .net eller .dk  ?

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Peter

Jeg vil anbefale, at du bruger .dk til et dansk site, men i bund og grund skulle det ikke have den store indflydelse. Det der betyder noget er indholdet og placering af serveren/webhotellet :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det betyder også noget hvor meget siden benyttes af andre end en selv, så det er vigtigt at skabe links fra andre lignende sider. Det er altså ikke kun navnet der spiller en rolle - som du jo også allerede har erfaret. Smile

Det er selvsagt svært hvis man ligger i konkurrence med de andre i branchen, men sådan er det nu engang.

Det er min erfaring at begge dele er en god ide - altså både en blog på siden med forretningsmæssigt indhold og en "privat" blog med personlige holdninger.

FirmaLatter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:

Det betyder også noget hvor meget siden benyttes af andre end en selv, så det er vigtigt at skabe links fra andre lignende sider. Det er altså ikke kun navnet der spiller en rolle - som du jo også allerede har erfaret. Smile

I forhold til SEO betyder det noget hvor mange der linker til dit site, men ikke hvor mange der benytter det. Google kan heller ikke se hvor meget trafik du har på dit site (andet end det de selv sender).

Mvh Jesper

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Jørgensen:

(...) Google kan heller ikke se hvor meget trafik du har på dit site (andet end det de selv sender).

Mvh Jesper

Og det de ser via folks toolbars, via Google reader, via din og henvisende sites analytics og et par andre småting. :-)

Google kunne nok give et ret præcist bud på trafikken til de fleste sites (med en nogenlunde trafikmængde), hvis de ville.

Om de gør det nu eller om de vil gøre det er en anden sag, men muligheden for at vælge det er der i hvert fald.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)