Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker, jeg må le...

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun hørt een der virkelig er inde i roden af problemerne. Han har den bedste voting record i washington, og en mand der har advaret mod dette i årevis. Dette er USA, men jeg tror desværre det bliver verdensomspændende. Kan kun håbe på der ikke følger en lang depression.

&feature=related">

&feature=related

&feature=related">

&feature=related

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronick, du har naturligvis ret i at det moralsk rigtige at gøre var at lade braset falde når det ikke længere selv kan stå.

Problemet er bare at i praksis så bevirker det at der ikke længere vil være et cash flow mellem bankerne, da de jo ikke tør låne til hinanden "hvad nu hvis dem vi låner til nu går konkurs?". Hvilket medfører at bankerne ikke længere vil kunne rejse likviditet fra dag til dag til at foretage udlån.

Jeg læste på et tidspunkt at der var rene likvide overførsler for 7billioner kroner pr dag på verdensplan. En pengestrøm på den størrelse kan man ikke sådan uden videre stoppe uden der komme til at ske noget radikalt et eller andet sted.

Altså problemet er grundlæggende at der ikke er tale om virksomheder i klassisk forstand. Men istedet en regulær markedsmekanisme. Når bankerne først går i stå så stopper alt omkring dem også. Man kunne passende betragte bankerne som underleverandører til alle virksomheder i hele verden.

Der er ikke langt fra at man lader bankerne falde til vi har en krise ala slut tyvernes USA.

Mvh Peder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ron Paul har ret: USA har virkelig brug for at gå HELT på røven, så de - og vi andre, kan fatte, at vi ikke kan leve af lån, opgearede investeringer og spekulationer.

Jeg synes vi skal "hjælper" bankerne og hæve alle vores penge. Træk pengene ud, og lad systemet crashe. Så kan de være vi kan få opbygget noget nyt der dur! :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes vi skal "hjælper" bankerne og hæve alle vores penge. Træk pengene ud, og lad systemet crashe. Så kan de være vi kan få opbygget noget nyt der dur! :)

Hvis du følger Mikkels vej til revolutionen, så husk bare ikke at poste offentligt at du har trukket pengene ud og gemt dem under hovedpuden i stedet. :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedpuden? Det er det første sted de kigger! hehe Hvis man skal gemme noget skal man gøre det der hvor alle ser og ingen kigger. Min million hænger i en pose under æbletræet :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Big Smile 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Køge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ron Paul har ret: USA har virkelig brug for at gå HELT på røven, så de - og vi andre, kan fatte, at vi ikke kan leve af lån, opgearede investeringer og spekulationer.

Jeg er ikke enig. Der er en grund til, at der bruges så mange ressourcer på at redde bankerne. Hvis alle hæver deres indskud i bankerne vil staterne tvinges til at trykke flere penge, hvilket vil sætte gang i en ukontrolerbar inflation som i vi så sidst i 30'erne eller i Zimbabwe. Så er dine penge i madressen intet værd.

I slutningen af 1920'erne forstod man det ikke og lod krisen stå til. Det endte med en lille mand med overskæg i tyskland satte gang i økonomien på en måde som jeg ikke ønsker gentaget.

/Kenneth

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Ron Paul har ret:

Herligt, hvis det var ham amerikanerne kunne vælge mellem. FOX News dømte ham tidligt ude ved at ignorere ham som kandidat, selvom han fik de fleste stemmer og lå bedst i meningsmålingerne. Hans store "forbrydelse" var nok især den manglende støtte til tropperne (han ville føre pacifistisk udenrigspolitik) samtidigt med han hævde at repræsentere de ægte/traditionelle republikanere...  og der var jo trods alt en del der stemte på ham, men det så man bare ikke i FOX News og så blev det ligegyldigt.

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Mikkel deMib Svendsen:
Ron Paul har ret:

Herligt, hvis det var ham amerikanerne kunne vælge mellem. FOX News dømte ham tidligt ude ved at ignorere ham som kandidat, selvom han fik de fleste stemmer og lå bedst i meningsmålingerne. Hans store "forbrydelse" var nok især den manglende støtte til tropperne (han ville føre pacifistisk udenrigspolitik) samtidigt med han hævde at repræsentere de ægte/traditionelle republikanere...  og der var jo trods alt en del der stemte på ham, men det så man bare ikke i FOX News og så blev det ligegyldigt.

 

Ja, hvis man tror at Digg og Reddits brugere er repræsentative for den amerikanske vælgerbefolkning, så ligner Ron Paul og Dennis Kucinich reelle kandidater til præsidentembedet, men i den virkelige verden er de amerikanske stemmer heldigvis ikke på vej så langt ud i de ideologiske ekstremer (Kucinich er _meget_ rød og Dr Paul er vel nærmest så liberalistisk/libertarianer som man kan blive det)

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

Ja, hvis man tror at Digg og Reddits brugere er repræsentative for den amerikanske vælgerbefolkning, så ligner Ron Paul og Dennis Kucinich reelle kandidater til præsidentembedet, men i den virkelige verden er de amerikanske stemmer heldigvis ikke på vej så langt ud i de ideologiske ekstremer (Kucinich er _meget_ rød og Dr Paul er vel nærmest så liberalistisk/libertarianer som man kan blive det)

Jeg synes ikke det er fair at fremdrage den sammenligning du laver, selvom den er faktuel korrekt. Ron Paul blev reelt fortiet i nomineringskapløbet på FOX news og således slet ikke nævnt, selvom han havde langt større opbakning end andre kandidater. Der er flere eksempler på at hen helt røg ud af lister med nominerede og meningsundersøgelser. I en af meningsundersøgelserne hvor Ron Paul ikke var listet (men alle andre kandidater) blev "none of the above" vist topscorer, så vidt jeg husker.

Der blev derudover lavet negative kampagner mod hans kandidatur, hvor andre republikanere selv betalte for automatiske telefon-svarer-opkald med kritik af Ron Paul. Personligt bryder jeg mig ikke om hans base i home schooling familierne, men jeg har svært ved at se hvordan du omvendt kan mene det er "heldigvis" at Sarah Palin reelt kan blive præsident.

 

.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)