Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab og udskrift fra Summa

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har et lille spørgsmål til den årsrapport der skal sendes til Erhvervs- og selskabsstyrrelsen, når man er enkeltmandsvirksomhed... Kan det passe at det er tilstrækkeligt at lave en udskrift fra Summa og sende den?
Jeg læste et indlæg et sted (mener det var her på amino), om en gut, der havde gjort præcis dette, og der var ikke nævnt, at det skulle have været problematisk. Jeg havde egentlig troet at der skulle laves en mere udførlig rapport, men jeg vil da nødig lave mere ens højst nødvendigt. Embarrassed

Mvh
Jakob

Ps. Ligfe inden de venlige opfordringer om at søge hjælp hos en revisor... Jeg er endnu ikke startet op, men når den tid kommer, får jeg en revisor til at gennemgå mit første årsregnskab, under alle omstændighederSmile

Mvh Jakob
Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob.

Når du er selvstændig erhvervsdrivende skal du ikke indsende noget regnskab til erhvervs- og selskabsstyrelsen. Det er kun ApSer og A/Ser samt fonde. Dette hører du ikke under. Det er heller ikke sikkert at du skal fremsende noget regnskab til skat da der skal oplyses en hel del regnskabstal på den udvidet selvangivelse som selvstændige skal udfylde.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Som enkeltmandsvirksomhed skal du ikke indsende regnskab til E&S!

I første omgang heller ikke til SKAT. SKAT kan rekvirere dit regnkab på anfordring.

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :)

Det troede jeg ellers, efter at have læst  teksten i den grå boks, på http://www.startvaekst.dk/iv__Aarsregnskab 

Men det understreger jo endnu engang, at man altid skal forholde sig kritisk til info, hentet på nettet.

Såfremt SKAT rekvirerer et regnskab, ville det så være tilstrækkeligt med en udskrift fra Summa?

Mvh Jakob
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Ja...det er noget vrøvl der står på sitet.

Ja...det ville det nok, men konto...bank, moms mv. skal være afstemte.

 

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker...

Jeg har sendt dem en mail, og gjort opmærksom på problemet. Så vil de forhåbentligt få det rettet!

Mvh Jakob
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)