Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed men hvilken kontrakt laver man når man sælger varer på kommision?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige åbnet en webshop, der sælger tøj. Tøjet er på lager hos mig selv og det bliver holdt i kommission. Det betyder at designeren får penge for tøjet så snart det er solgt. Skal jeg lave en samarbejdsaftale med designerne, som jeg sælger tøjet for eller skal der en rigtig kontrakt på bordet? Hvad er lovligt og hvad er uovligt? MVH. Lizanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ville lave en kommisionsaftale(kontrakt)!

 

Tilmeldt 3. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for dit svar. Ja det var jo nemt at gå til, men der er godt nok mange regler at tage stilling til. Det nu dejligt endelig at få et konkret svar. så igen tusind tak ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lizanne

Har du gjort op med dig selv, om det er en optimal form for dig, at du opererer som kommissionær med de rettigheder og ikke mindst pligter, som det medfører for dig i forhold til designerne og kunderne ?

Under alle omstændigheder bør du ved udarbejdelsen af kommissionsaftalen sidde med kommissionsloven ved siden af dig, da den vil give dig et godt grundlag for at vurdere, hvilke punkter du skal igennem. Du bør endvidere strikke kommissionsaftalerne sammen, så du har en fornuftig sikkerhed for at modtage leverancer fra designerne mv. samt regulere reklamationshåndtering mv.

Held og lykke

Vh Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)