Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke formelle dokumenter i.f.m salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at sælge min web-shop og er pludselig kommet i tvivl om det er nødvendigt at involvere en advokat til alt det formelle. I første omgang havde jeg egentlig regnet med blot at udfærdige et skriftlig dokument, hvor det fremgår, hvad der indgår i handlen, men er samtidig godt klar over, at der kan opstå nogle tvivlstilfælde efterfølgende.. fx. hvad nu hvis der er fejl på shoppen efter overdragelse, hvis der pludselig bliver problemer med navnet på shoppen m.m... Det ville jo umiddelbart være at foretrække - fra et økonomisk synspunkt, ikke at anvende en dyr advokat.

Er der nogen der har erfaring i ovennævnte og hvordan man sikrer sig, at man som sælger ingen risiko har overhovedet efter et salg. Og er der evt. nogen af jer der har en standard-kontrakt liggende..?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Kan ikke se nogen grund til at involvere en advokat.

Nok snarere en revisor, hvis det er varelager, goodwill mv., der sælges. 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Det var et virkeligt fornuftigt råd.

Der er absolut ingen grund til at involvere en advokat, der kan rådgive dig om, hvordan du mest hensigtsmæssigt strikker salgsaftalen sammen, så du blandt andet får formuleret de nødvendige ansvarsfraskrivelser, får reguleret overdragelsen af navnerettigheder, domænenavne mv, således at du ikke senere bliver mødt med krav fra køber. Er sikker på, at du kan finde en revisor herinde på Amino, der ikke holder sig tilbage med at rådgive om jura og derfor ikke alene vil kunne rådgive dig om det regnskabsmæssige - men også om de juridiske forhold i forbindelse med sådan en overdragelse..Så slå to fluer med et smæk..men spørg for en sikkerheds skyld, om din revisors ansvarsforsikring dækker ansvar i forbindelse med fejlagtig rådgivning vedrørende juridiske forhold...:-)

Når ovennævnte er sagt, er overdragelse af en webshop ikke den juridisk mest komplicerede sag, så det behøver ikke gå helt galt for dig, selvom du ikke kontakter en advokat..omvendt betyder det også, at en advokat ikke nødvendigvis ripper dig for sådan en lille sag...prøv da at ring til et mindre advokatfirma i din hjemby og forhør dig på prisen og tag så stilling bagefter...flere advokater tager ikke noget for det indledende møde..

Held og lykke med overdragelsen

Vh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Peter Advokat!

Min kommentar var på ingen ment som nedgørelse af advokatstanden.

Som du selv nævner, er salg af en web-shop ikke så kompliceret, og har da set en del

web-shops handlet, uden at advokater/revisorer har været involveret, og det er på

ingen måde gået galt.

Godt nok kan jura være kompliceret, men salg af en webshop behøves ikke at

være det.

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - det vil jeg gøre.. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)