Jeg er i gang med at sælge min web-shop og er pludselig kommet i tvivl om det er nødvendigt at involvere en advokat til alt det formelle. I første omgang havde jeg egentlig regnet med blot at udfærdige et skriftlig dokument, hvor det fremgår, hvad der indgår i handlen, men er samtidig godt klar over, at der kan opstå nogle tvivlstilfælde efterfølgende.. fx. hvad nu hvis der er fejl på shoppen efter overdragelse, hvis der pludselig bliver problemer med navnet på shoppen m.m... Det ville jo umiddelbart være at foretrække - fra et økonomisk synspunkt, ikke at anvende en dyr advokat. Er der nogen der har erfaring i ovennævnte og hvordan man sikrer sig, at man som sælger ingen risiko har overhovedet efter et salg. Og er der evt. nogen af jer der har en standard-kontrakt liggende..?
|
Hej!
Kan ikke se nogen grund til at involvere en advokat.
Nok snarere en revisor, hvis det er varelager, goodwill mv., der sælges.