Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boliglotteri

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Oldborough Retreat-lotteriet (http://www.winadevonpropertywithfishing.co.uk/) er en fantastisk idé, som jeg også selv har støttet ved at købe et lod. Regner dog ikke med at vinde :)

Da boligmarkedet ikke ligefrem er sælgers marked disse år, kunne det være en alternativ måde at komme af med sin ejendom på. Det går dybest set bare ud på at tage sin ønskede salgspris, fastsætte et rimeligt beløb per lod, og dividere disse to for at få antal lodder. Dem udlodder man så. Hvis man eksempelvis har en ønsket pris på 2.000.000 kr, og et lod skal koste 250 kr, skal man udlodde 8000 lodder.

Man fastsætter en dato, hvor lotteriet slutter og der trækkes en vinder (medmindre alle lodder bliver solgt i god tid inden, så man kan fremskynde trækningen). Er alle lodder solgt, vinder man ejendommen - så ejeren får den ønskede pris, og lodindehaveren har vundet en ejendom til 2 mio for 250 kr. Er alle lodder IKKE solgt, får vinderen summen af de solgte lodder. Ejendomsejeren får så ingenting, men det var da forsøget værd.

Der er selvfølgelig mange faktorer i sådan et spil.. såsom at det jo nok ikke ligefrem er alle ejendomme der overhovedet ville være attraktive nok til sådan et lotteri. Men det er irrelevant for mit spørgsmål. Som er: vil dette være lovligt/muligt i Danmark?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet går ikke på om det er en god idé, for det er det. Men der er åbenbart ingen der gider eller tør tage stilling til hvorvidt man vil kunne gøre det i Danmark uden at komme på kant med loven :)

Det er jo også først for 1-2 uger siden at Devon-folkene har fået lov til at gennemføre lodtrækningen, efter næsten et år med høringer og trækken frem og tilbage i det juridiske system. Jeg aner ikke om den danske lovgivning er mere lempelig på det punkt.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)