Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchisetagere, hvor finder man seriøse franchisetagere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Franchisetagere, hvor finder man seriøse franchisetagere?

fficeffice" /> 

Kære Amino’er

 

Vi går med tanker om at være fødselshjælper for en eller flere butikker i en slags franchise-samarbejde. Succes for sådan et koncept står og falder med, om vi kan finde de rigtige personer til at drive butikkerne.

Vores spørgsmål er derfor: Hvordan får man fat i potentielle kandidater? Hvordan rekrutterer man mulige og interesserede franchisetagere?

 

(Bag efter skal man vælge blandt disse personer for at finde den rigtige, men det er ikke det, mit spørgsmål går på.)

 

Indrykker man annoncer? I landsdækkende aviser? Eller er der velegnede fagblade? Hvor skal man annoncere for at få fat i SERIØSE kandidater – ud over på Amino, naturligvis?

 

Eller er der bedre måder, end at indrykke annoncer? Hvad gør andre franchisegivere for at finde frem til deres næste franchisetager?

 

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med franchiseforeningen?

Jeg ser da tit annoncer for tøjforretning og 7-11 i større dagblade, men ved jo ikke om jeres koncept passer til de medier...

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
En franchiseaftale er en gensidig og langvarig aftale mellem franchisegiver og franchisetager. Aftalerne gælder typisk mellem 5-10 år og det er derfor særdeles vigtigt at finde de rigtige kandidater.
 
Jeg har haft succes med at rekruttere kandidater i fagblade og på relevante forums i udlandet. Selvom jeg rammer plet på målgruppen, er det min erfaring af kun ca. 20% af ansøgerne er reelle kandidater (fagligt såvel som økonomisk).
 
I lande som ikke ligefrem er vore nabolande, betaler jeg en "freelancer" (typisk en direktør i en eksisterende virksomhed) til at vurdere ansøgerne og foretage de første samtaler.  Det sparer os for en del tid og omkostninger og giver os mulighed for at "skære ind til benet" inden vi selv bruger for mange kræfter på ansøgeren. Det kræver naturligvis at du har - eller har mulighed for at skabe - et netværk i det pågældende land.
 
Under alle omstændigheder vil såvel franchisetager som dennes pengeinstitut kræve at se forretningsplaner og -budgetter som noget af det første, så sørg for at have det på plads (uanset om det er indland eller udland).  Ellers er særdeles grundig research vel nøgleordet...
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke landsdækkende aviser kan man bruge?


Hvilke aviser har en spalte med forretningskontakter?


Hvilke af dem bliver brugt og læst mest?


Hvor er der størst chance for at fange potentielle franchisetageres interesse?


 


mvh. Bo Jensen


butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Glem aviser. Brug Internettet. Lær branchen at kende inkl. kommende konkurrenter. Gå ikke efter den største, men de næststørste. De næststørste har ofte 1 mål, at bliver de største. Vi er jo konkurrencemennesker. Hvis du har et genialt koncept og den kommende franchisetager kan se, at dit koncept kan bidrage med større omsætning og profit, er det ikke noget problem at konvertere din kommende franchiesetagers kunder ind på dit koncept/site.
Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
 

på www.biz4sale.dk kan du annoncere efter franchisetagere, du vil få et respons på mellem 40 - 100 unikke besøg i løbet af 1 måned, annoncer langsigtet.

 

Vi ses p.t. af ca. 6000 unikke besøgende pr. md.

Vi har p.t. ca. 1000 aktivt søgende erhvervsfolk som abonnerer på vores nyhedsbrev.

 

Vi tilbyder også rådgivning omkring udvælgelse m.v.

 

m.v.h.

 


 

 

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Det er en sjov tråd. Det er en udbredt misforståelse at mediet bestemmer om "man" får seriøse kandidater. Hele problemstillingen er dog at seriøse franchisegivere får seriøse kandidater og useriøse franchisegivere får useriøse kandidater.

 

Det halt væsentlige er at franchsiegiveren skal gøre sig helt klart hvad han/hun vil og så gøre det ordentligt, med respekt af at de mennesker som investerer i virksomheden ønsker sig en god, seriøs og fornuftig virksomhed. Franchising er ikke hokus - pokus men seriøs virksomhedsstrategi.

 

God vind med søgningen

 

Bo Zoffmann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)