Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på undervisning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et telemarketingbureau på Vesterbro med 14 salgskonsulenter. Vi begynder til efteråret at undervise - primært selvstændige / iværksættere - i telemarketing. "Hvordan man booker et kundemøde"

Undervisningen der foregår på vores adresse er meget intensiv og er planlagt til at vare 3-4 timer (om aftenen)
 
Vi kan have 5 deltagere pr. aften.
 
Hvad skal det koste?
 
Jeg kender mine egne omkostninger og kan udfra det beregne en pris. Men hvad kan markedet bære - hvor man kan jeg tillade mig at tage for det - hvad ville i betale (hvis det var relevant for jer)
 
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

Tror desværre ikke, jeg ville betale mere end kr. 1000,- maks. Men der ville nok være en større chance, hvis prisen var omkring kr. 795.

Held og lykke med idéen:)

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror 1500,- vil være en seriøs pris. Men det kræver at det er en workshop og ikke foredrag og for meget lilla ble snak, men gode tricks og simuleringer.

Hvis man efterfølgende finder ud af, at ens talent er til at overse i telemarketing, kan I jo altid tilbyde 50% retur af kursuskroner hvis man handler hos jer.

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 
Jeg ville på stående fod side omkring 1,000 kr., men konkurrencen på konferencer/kurser er blevet meget hård, hvilket vi ser meget tydeligt hos os. Og derfor bliver priserne også presset mere. Og når det kommer til at sælge billetter til kurser/konferencer, m.m. så husk den gyldne regel:
 
Det er altid sværere. end man tror.
 
Så jeg ville nok starte i den lavere ende, og hvis I ikke har noget problem med at fylde aftenen, så hæv den - langsomt... Tror godt 1,500 kunne blive et arbejde at sælge dem til - især når det er i begyndelsen.

Og så et rigtigt godt råd: Når I laver sådan noget, som folk betaler gode penge for, så lad være med at køre reklame for firmaet samtidig. Prøv måske endda at lade være med at bruge for mange eksempler fra jeres firma (eller lad være med hele tiden at nævne det i hvert fald). Det er desværre en stor fejl hos rigtig mange kursusafholdere synes jeg. At man bruger det som en reklameplatform. Det må man godt - men så skal det være gratis at komme til.
 
Forhåbentlig kan du bruge det til noget.
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Vil du gøre dig selv arbejdsløs?
 
Jeg synes at det er en rigtig god ide, og jeg tror at der er rigtig mange iværksættere som vil kunne få noget godt ud af sådan et kursus. Iværksættere er jo som regel folk uden de helt store kursusbudgetter. Men jeg tror sagtens at prisen kan ligge på 1.500 kr. uden at det skræmmer iværksættere væk.
 
Hvis man kunne lave en slags workshop hvor kursisterne kunne prøve at sælge sine egne produkter i eks. to eller tre gange 30 minutter med coachen (dig og dine kolleger) på medhør, og så efter hver ringning blive evalueret med henblik på at blive bedre, så tror jeg sagtens at prisen kan skrues op til 3.000 kr. De gode kursister sælger måske så meget i sådan en workshop, at kursusprisen hurtigt tjenes hjem igen
 
Jeg har tidligere arbejdet som fritidsphoner, og der brugte vi en del at have vores supervisor på medhør som en del af træningen, og det syntes faktisk at jeg fik meget ud af, for efter hvert opkald diskuterede vi hvad der gik godt/mindre godt.
 
Blot en ide...
 
mvh Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 9:46:25 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Hvis man kunne lave en slags workshop hvor kursisterne kunne prøve at sælge sine egne produkter i eks. to eller tre gange 30 minutter med coachen (dig og dine kolleger) på medhør, og så efter hver ringning blive evalueret med henblik på at blive bedre, så tror jeg sagtens at prisen kan skrues op til 3.000 kr. De gode kursister sælger måske så meget i sådan en workshop, at kursusprisen hurtigt tjenes hjem igen
 


Er helt på linie med Carsten. I mine ører lyder 1000,- for billigt til, at det kan være godt Vi har kunder, der gerne betaler mere for en halv dags undervisning sammen med andre. Og der er vel og mærket også meget små virksomheder, der gør det.

Lad os sige du tager 3000,- for det - så kan iværksætteren skrotte den tilmelding til et eller andet fjollet register eller måske én af flere annoncer i løbet af året, til fordel for at han selv kan lave noget af det så super vigtige opsøgende arbejde. Krydrer du det evt med at folk kan komme igen et par uger senere og få feedback, ja så tror jeg sagtens du kan tage mellem 2 og 3k.

Viel Spass og Glück
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for gode input.

Jeg konkluderer:

1) Prisen kan fastsættes fra 1000 til 3000

2) Salget er sværere end forventet

3) Undervisningen må ikke blive en salgstale for virksomheden.

4) Rabat til kunder der køber både TM og undervisning

5) Forbered version 2 "ekstra kurser" - "telemarketing for eksperter" - altså næste skridt

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 
Jamen det lyder som en god opsummering. Prøv dig frem, og kan du få 2 eller 3.000 kr. for det - så gør det ;-)
 
Men som sagt, jeg tror du kan være ude for, at prisen skal lidt ned - men prøv dig frem. Du skal jo nok også i forhold til dit normale arbejdesørge for, at det ikke bliver en arbejdsbyrde at finde tilmeldingerne. Det skulle gerne være noget, der triller lige så stille ind, når I sender nyhedsbreve ud og sådan - så det bliver en ekstra indtægt og ikke ekstra arbejde ;-)
 
Men sig til, når I har det oppe og køre. Jeg kender et par stykker i mit netværk, der måske godt kunne have brug for det ;-)
 
Med de venligste hilsener
Søren
 
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle andre kurser jeg skal betale for at deltage i, forventer jeg "hands-on-lab", så hvis man ikke kommer til at arbejde pratisk, og i dette tilfælde prøve at ringe rundt og sælge sit EGET produkt, så er det ikke pengene værd.

 
En ting er en masse salgsgas som man for tudet ørene fulde af på sådan et kursus, en anden ting er når man kommer hjem og skal i gang, og har man ikke prøvet det på kurset, så får man intet ud af det når man kommer hjem og skal rigtigt i gang med at sælge.
 
God vind!
 
mvh
Henrik Meyer
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)