Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af et anpartsselskab.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København s
Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi er to som ønsker at starte et aps indenfor kort tid. Vi ville indskyde minimumskravet kontant. Vores erhverv ville være import fra lande udenfor EU og salg af de vare herjemme i DK.Mit/vores spørgesmål er så angående kapitalen. 125.000 kr er ikke mange penge at budgettere med ved opstart, tænker på indkøb, markedsføring,udlansophold, told,afgifter,drift,lønninger osv. Går vi konkurs når vi har opbrugt vores egenkapital? Min bank er ikke interesseret i at yde et selskabs lån eller stille en kassekridit til rådighed, før efter en 12-17md drift. Vi har ihvertfald regnet på det og det ville ikke være nok kapital til at sikre at selskabet kan give overskud sener hen i fremtiden.

Håber jeg kan få nogen gode svar el muligheder angående kapitalen.

Med venlig hilsen

Mofid BakierSmile   

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

næ ikke nødvendigvis. du går konkurs, hvis du ikke "kan betale hver sit til forfaldstid" og en kreditor gider bruge penge på at indgive konkurserklæring. Et selskab kan tabe sin egenkapital over driften dvs. man indskyder 125.000. man får underskud, de 125.000 er væk. herefter skal man i regnskabet og i ledelse træffe visse foranstaltninger for at retablere kapitalen... det kan være over driften de kommende år. det er ikke således at erhvervs- og selskabsstyrelsen bare kommer rendende og lukker selskabet.

Fra København s
Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar blev klogere på det område. Hvis Vores opstart af selskabet er budgetteret til ca 500.000 kr over ca de næste 3 måneder. Vores egen kapital på de 125.000kr, hvor kommer de 375.00kr så fra?? Er det staten, banken der dækker det?

Med venlig hilsen

Mofid Bakier

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

De 375K skal i have finansieret på eller anden måde.

Prøv at lave et likviditetsbudget....!

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig med peter, det siger sig selv at I må skaffe de 375K

Fra København s
Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Endnu engang må jeg lige få lidt hjælp. Kand du give mig et eksempel på et likviditetsbudget? Hvad nu hvis vi kommer igang, vores egenkapital er brugt op og ingen ville finanser det resterende, da vi måske ikke rigtig har de store indtægter i nu, hvad gøre vi så??? kan man/må man kører videre da man nu regner med at der nok ville komme overskud i løbet af regnskabsåret. Det er jo nu også til køb af værdier/vare man har på lager som vi regner med vi kan omsætte til overskud.

Med venlig hilsen

Mofid Bakier

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)