Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forestil jer i går ned i indkomst-- hvad ville I spare på

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

forestil jer i går ned i indkomst-- hvad ville I spare på

jeg tænker på disse tider hvor økonomien i erhverslivet ikke er allerbedst, huspriser daler. firmaer brokker sig over manglenede tilgang af nye ordre

hvad vil vi spare på, hvad vil vi undlade at købe, og bruge penge på

MEN VIGTIGT hvad ville vi IKKE undlade at bruge penge, ville vi stadig gå på cafe, spise ude, købe det tøj vi plejer. ville vi stadig købe ny/brugt - bil-

gider I at lægge jeres fantasi til sådan et spørgsmål.

jimdean

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu taler jeg bare lidt generelt.


Man ville jo højst sandsynligt spare på luksusvarerne – også derfor man allerede nu ser, at Expert  melder ud, at de bliver nødt til at sætte priserne ned på fladskærme mv. – det var måske også bare en udnyttelse af situationen, ved at få en gratis PR kampagne, i stedet for at bruge penge på, at sende reklamer ud med deres prisnedsættelse.


Jeg vil også tro restaurations- og cafebesøg hurtigt vil komme langt ned på prioritetslisten.
Det man ikke vil undlade er de ting der tilfredsstiller vores banale behov, såsom Mad/søvn mv. – Det bliver måske ikke en Limousine oksemørbrad, der tilfredsstiller behovet for mad, men måske havregrød (:

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

en tidligere tjener og diskoteksejer fortæller mig, at når folk ikke har så mange penge, krisen osv, glæder de mere sig selv, med det de nu kan gøre, f.eks ud at spise / cafe.

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa tror at  jeg ville skære ned i størrelsen/mængden og ikke skære den væk.

 

og husk lige at

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du har ret i, at det ikke altid er der man umiddelbart skulle tro, der bliver sparet. Når krisen kradser er der naturligvis nok meget store luksusting vi må undvære (en ny DYR bil, det STORE fladskærms TV, LUKSUS rejsen), men tror der er en indbygget trang i de fleste mennesker til at så vidt muligt fortsat forkæle sig selv så meget man nu kan - a la - nu har vi sparet på mad og drikke hele ugen så lørdag fortjener vi, at komme lidt ud (ulogiks måske - men ikek desto mindre er det også min oplevelse at det er sådan).

Dte har f.eks. også altid undret mig m.h.t. vores betalingsspil, at der kan man ikke nødvendigvis se en sammenhæng mellem hvor mange penge folk har mellem hænderne (samfundsmæssigt set) og hvor mange de spiller for - og er sammenhængen der er den nærmest omvendt proportional. Forstået således, at når der er nedgangstider i samfundet og folk snakker om krise m.v. (som nu) så spiller folk som aldrig før. - Ikke helt uinteressant psykologiske mekanismer som må ligge bag vores adfærd i sådanne situationer...

Varme hilsener

Sus

 

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)