Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I mht. CSR?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tidligere har jeg tænkt at CSR (Corporate Social Responsibility) er sådan noget halv-langhåret noget, som egentlig kun er relevant for store virksomheder for let's face it; der er sgu ikke altid så mange børnearbejdere at skåne eller asiatiske medarbejeres arbejdsmiljø at forbedre som en mindre virksomhed i bette dk.

Men så skete der noget... jeg var til et inspirerende foredrag med en gæst fra FN (Global Compact) og det fik mig til at tænke...
Den slags skal man passe på med, for det resulterede i at vi fik en ny fuldtidsansat på kontoret med hjælp fra Københavns Kommune. Hun er afghansk flygtning og noget af det absolut bedste vi nogensinde har gjort i vores virksomhed. (Får næsten helt dårlig samvittighed ved at få offentlig støtte til at have hende, fordi hun var i høj risiko gruppen for at blive langtidsledig - for hun er bare så sej!)

Derudover har alle vores medarbejdere nu fået et fadderbarn rundt omkring i verden gennem SOS Børnebyerne (som firmaet betaler naturligvis), vores skraldespande er skiftet ud så den halvdel udgør en genbrugsskraldespand til papir og vi forsøger kun at købe miljørigtige kontorartikler mv.

Så jeg føler egentlig at vi gør en forskel... ikke en kæmpestor forskel i det store billede, men vi forsøger at gøre en lille forskel i vores egen lille verden.

Hvad gør I? Vi vil meget gerne inspireres...
(og så virker det i øvrigt også i markedsføringssammenhænge Wink)

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

(og så virker det i øvrigt også i markedsføringssammenhænge )

CSR kan uden tvivl anvendes som et meget væsentligt redskab i viral markedsføring, vi gør desværre ikke nok ! (men hvis nogen spørger så er jeg god mod dyr og børn) Wink

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)