Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle tricks til rang på google

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgeord i dine links.

Gentagelse af søgeord i dine tekster.

Sørg for at nogen linker til din side.

Der er også andre ting, men sådan er det jo altid :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtige "fifs" har det med at kræve en del yderligere forklaringer for at være brubare - for at forstå, hvad der skal til, for at få fif'et til at virke ... :)

Men kort fortalt skal du:

  1. Sørge for at dit website er entydigt tilgængeligt for søgemaskinerne
    Det er hovedsageligt en teknisk opgave
     
  2. Optimere indholdet på dine sider og sørge for at der løbende kommer tilstrækkeligt nyt materiale på
    Dette er en redaktionel opgave - og kan ofte involvere brugergenereret indhold eller indhold fra mange kilder
     
  3. Få så mange gode og relevante websites som muligt til at linke til dig!
    Dette er afgørende vigtigt!

Spørgsmålet bliver så mere hvordan - og hvilke ting der skal priorieteres først

Jeg kan anbefale dig at arbejde med IRTA-modellen, så du er sikker på du lægger kræfterne der hvor det har effekt.

IRTA-modellen og alt det andet praktiske du skal lave er iøvrigt det som SEO Supporten er fuld af ... :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Et hurtigt fif:

Det første du skal gøre er at fjerne "Dansk Akustik" fra alle dine Tilte tags på hjemmesiden pånær på forsiden.

En dybere forklaring kan du læse dig til i Søgeoptimeringsrapporten

Desuden vil jeg anbefale, at du søgemaskineoptimerer mod fejlstavninger, eks. kunne mange finde på at stave akustik med 2 k'er, altså akkustik

Hvis du tager den med, så er det relativt let at komme op i forhold til de der staver korrekt

Venlig hilsen,
Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At optimere sin hjemmeside mod fejlstavninger har bare det problem, at man skal have stavefejl på siden. Og det ser mildest talt sjusket ud og kan koste på konverteringerne.

Alternativt skal man bygge mange links med fejlstavninger i ankerteksterne, og disse links kunne i stedet have været brugt til at styrke positionen på de rigtigt stavede ord.

Mht. stavefejl kan man overveje at bruge Google Adwords til at ramme dem i stedet. Det sparer ens side for at skulle plages af stavefejl.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Jeg er helt enig. Wink

Mvh,

Christian

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Du kan jo prøve, om du kan få dit link optaget på Dmoz.

Og bliv ved med at blogge, så folk klikker sig ind på din hjemmeside.

Det er helt rigtigt, at du bør ændre dine titler. Der bliver søgt 3600 gange om måneden på ordet indeklima (se evt. Google keywords). Hvorfor så skrive det andet i titlen? Hvis jeg søger efter noget om indeklima, så vil jeg ikke klikke på et søgeresultat, hvor der står noget helt andet i titlen.

Dbh - Marcus :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Du kan evt checke dit site op mod denne "SEO Checkliste".

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

For sjov, kan du jo tage et kig på denne top 100 liste over de mest besøgte hjemmesider i verden:

http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?ts_mode=global&lang=none

Det overrasker mig at Yahoo, ligger nr1? Er der nogen der bruger dem? Jeg husker, at det ikke er så lang tid siden MSN lå nr. 1. Så der er sket en del... 

Men bortset fra det, hvis du kan få en af hjemmesiderne i top 100 til at linke til dig, kan du lave et kæmpe hop mht. google popularitet. Men det faktum, at få dit link ind på en af siderne, er meget svært! Især uden betaling! (pas på med spam)

Men hvis du prøver på dette, vil jeg anbefale dig, at du først tilmelder dig alexa.com (det skulle gerne forsat være gratis). Så kan du se hvordan dit site bevæger sig op og ned mht. popularitet.

Med hensyn til hvor relevant ovenstående er, ved jeg ikke. Men som iværksætter skal man jo have lidt sjov en gang imellem.  Big Smile

 

Og så et ekstra spørgsmål til alle andre (mest for sjov):

Hvad er jeres pt. højste placering i har opnået på Alexa.com? (Global rating selvfølgelig!) 

 

 

 

.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexa statistik er for mindre danske sider langt mere sjov end brugbar. Jeg tjekkede på et tidspunkt nogle sider, hvor jeg havde adgang til statistikken, og der var deres Alexa rating helt skæv i forhold til det faktiske antal besøgende.

Jeg ved heller ikke, hvem der bruger den der Alexa toolbar. Jeg har i hvert fald aldrig mødt nogen, der brugte den, og heller aldrig set den anbefalet eller nævneværdigt omtalt på fora eller andre steder.

Men sådan nogle lister og statistik kan da være god underholdning. Bemærk f.eks. hvor mange forskellige versioner af Google, der ligger i top-100.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)