Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrer bloggen...?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver herinde for at få lidt informationer fra personer der måske allerede har gjort det eller kender lidt til det. Sagen er den, at jeg kører bloggen http://www.blogtrend.dk, hvor jeg har tilknyttet visse affiliateaftaler/samarbejdsaftaler til, der med tiden gerne skulle sende en form for indtægt ind - men sidder med nogle partnernetværks som kræver man skal være momsregistreret for, at kunne være en del af deres netværk og benytte deres tilknyttede programmer.

På visse punkter kan jeg godt se det fornuftige i, at momsregistrere bloggen som en webportal, ligesom f.eks. bloggen http://www.cakejournal.com har valgt at gøre, hvoraf de eneste indtægter ser ud til at komme via samarbejdsaftaler, som også jeg har tænkt på. På andre punkter virker det ikke så betydeligt, at skulle momsregistrere en sådan side - endnu, vel og mærke - ved endnu ikke hvordan det skal komme til at gå, men over DKK 50.000 bliver indtægten via siden nok næppe.

Det skal siges at jeg har forsøgt at indsende en momsregistrering en gang, men fik den retur da jeg dumt nok havde glemt at skrive under (det hænder vel, hehe) - så viljen til det er der jo... Mine eneste tvivlområder er, hvordan og hvorledes et regnskab for en sådan slags virksomhed skal se ud - punkter som købsmoms og eventuelt salgsmoms skulle være der, og nok privatforbrug, men udover det synes det at være svært at finde ud af. Har haft faget virksomhedsøkonomi i 4 år sammenlagt i skolen, så kender noget til det, ligeledes også hvordan det skulle afstemmes og lignende, men er i tvivl omkring punkterne og sådan. At få en revisor til det, synes jeg næsten ikke kunne betale sig, idet han/hun ville rende afsted med hele indtægten, da den måske ikke ville være større end deres honorar :o)

Men, mit spørgsmål til det brede publikum derude er som også skrevet i overskriften, om det vil være en ide - god eller dårlig - at skulle momsregistrere en sådan side? Personer der allerede kører websider på samme måde, eller kender til hvordan det foregår, hvordan man gør eller kan gøre? Måske endda der er en revisor tilstede derude der kan fortælle lidt omkring hvordan man kan bære sig ad og om det kan betale sig.

At momsregistrere sig, åbner jo altid for muligheden at man senere kan begynde at sælge varer eller tjenesteydelser, skulle lysten til dette bryde igennem. Har gjort det meget tidligere hen som privat på Qxl.dk, men stoppede sidste år til dels pga. manglende tid osv.

Håber nogen derude har nogle gode råd til det ovenstående :o) Alt vil være værdsat...

På forhånd tak & ha´ det godt derude :o)

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Det praktiske arbejde ved at være momsregistreret med en blog vil være begrænset.

Dit regnskab vil være ganske simpelt med kun få forskellige slags posteringer, og du bør selv kunne føre det uden problemer. (eller betale dig meget billigt fra at få det gjort). Så det skal ikke være frygt for regnskab og administration, der bør holde dig fra momsregistreringen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)