Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankernes hjælpepakke på 35 mia.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad synes I om den nye hjælpepakke på 35 mia. der skal skal sikre de danske banker mod fremtidige finanskriser?

Hele aftalen kan læses her: Hjælpepakken

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan især godt lide at de 35 mia. skal være en sikring på de 500 milliarder bankerne har lånt ud som de ikke ejer eller har stående.

Sådan kan vi andre vist ikke drive forretning var.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på fisk, det ved du da godt, Ronnik, ik'? Cool

Uanset hvad man synes om, at vores såkaldte 'rådgivere' samtidig skal køre en forretning – og selvfølgelig ikke altid træffer de rigtige beslutninger, da de nu engang også er mennesker – så ændrer det nok ikke på det store...

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt at se så hurtigt at de små banker tilslutter sig garantiordningen, mens "flagskibene" ikke har så travlt.

Følgende banker har tilsluttet sig: Fiona bank, Max bank, Spar Nord, Vestjysk bank, Ringkjøbing bank og Bonusbanken. (Kilde: DR)

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor udsatte de ovennævente banker mon er/har været.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er erhvervsdrivende dækket af denne pakke?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke det står klart nogle steder, hvordan vi er stillet som erhvervsdrivende. Det tolker jeg som at vi IKKE er dækket ind! Ellers ville de jo nok have sagt det...

Problemet med pakken er, at det er som at fylde kviksand i et bundløst hul. Det er hele den grundlæggende struktur og natur i de finansielle sektorer den er gal med. Hvis bankerne virkelig skal udgøre vores allesammens finansielle struktur-grundlag - vores økonomiske motorveje, så må vi enten nationalisere dem, eller opsætte nogle meget mere snævre grænser for hvad bankvirksomhed er og må være.

Banksektoren er generelt befolket af nogle af de mest liberlistiske mennesker i landet, og de ønsker al mulig selvstændighed og handlefrihed. Fair nok. Så kommer jeg altså bare til at kaste op, når de nu løber prøver at løbe fra ansvaret. Med frihed følger ansvar. Mere frihed, mere ansvar. Med den ansvarsfølelse bankerne stiller op med, kan der ikke bevilges ret meget frihed! Bankerne skal naturligvis tvinges til at sikre at alle indskyderes penge er 100% dækket - ALTID. Den måde de fleste af os bruger banker på - til at flytte penge rund, betale folk, modtage betalinger osv - drift, er ren "mekanik". Vi er ikke spekulanter, og det er urimeligt, at der i dag reelt set ikke findes et bankvæsen, der ikke er spekulativt og risokofyldt for kunderne - eller med kundernes skattepenge, msom nu (samme fedt).

En anden ting der skræmmer mig med denne pakke er det iværksætterstop der er indført i den! Jeps, det er kun nævnt få steder - det har de bestemt ikke fremhævet meget, men på DR er Lene Espersen citeret for at sige, at pakken "... ordningen ikke vil omfatte eventuelle nye banker, der måtte komme på det danske marked." A hva'? Det vil sige, at hvis der nu faktisk dukker nogle ordentlige mennesker op, som vil drive anstændig bankforretning - starte på en frisk med en helt anden stil end de gamle, så vil de ikke få samme statsgaranterede dækning?

Det er sgu da iværksætterpolitik der vil noget!

Jeg stemmer stadig for, at vi alle sammen trækker vores penge ud af bankerne og lader lortet dø! Af askerne kan der måske så rejse sig noget nyt, friskt og brubart. Det gamle system er råddent.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes ikke det står klart nogle steder, hvordan vi er stillet som erhvervsdrivende. Det tolker jeg som at vi IKKE er dækket ind! Ellers ville de jo nok have sagt det...

Mig bekendt har de oplyst at hjælpepakken omfatter alle indskydere, det er jo hele esensen af den at der skal skabes tillid til bankerne. Ikke kun fra private, men også fra virksomheder som jo ofte har store indskud samt andre banker for at de tør låne penge til hinanden.
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige chekket med Jyske Bank og Danske, erhvervskunder er dækket!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ville heller ikke være meget resonans i at lave en hjælpepakke som kun dækkede privates indskud.

I sidste ende er det jo virksomheder der er afgørende for at om de private får løn eller ej.

UD over det så syntes jeg det er groteskt at bankerne, som tjener milliarder år efter år, pludseligt skal have hjælp af staten fordi de ikke kan drive en fornuftig virksomhed. I mine øjne er det jo dem som skulle være eksperterne på området, men nu skal nogle politikere lige pludseligt være deres redningsmænd? og så financieret af skattepenge? DVS vi skal først betale gebyr og renter i banken for at låne penge. Og bagefter så finansiere deres tab.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

...Den måde de fleste af os bruger banker på - til at flytte penge rund, betale folk, modtage betalinger osv - drift, er ren "mekanik". Vi er ikke spekulanter, og det er urimeligt, at der i dag reelt set ikke findes et bankvæsen, der ikke er spekulativt og risokofyldt for kunderne - eller med kundernes skattepenge, msom nu (samme fedt).

For ikke at tale om de urimelige gyldne håndtryk, overforbrug og lønninger. Det er helt grotesk (læs: uansvarligt) at se hvordan de har sløset med pengene. Tag nu f.eks. bankchefen for Lehman Brothers, Richard Fuld, der havde en månedsløn på 17 millioner kr. Fortæl mig lige hvordan det kan refærdiggøres?

 

 

Tilføj mig på Twitter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)