Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikrings spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lejet et vare lager som blev udsat for en oversvømmelse pga. en fejl fra det lokale vandværk. Og de har taget skylden skaden. 

Nu er sagen jeg står med et varelager hvor visse dele har været i direkte kontakt med vand. Mit største problem er emballagen omkring resten varerne er begyndt at lugte. Hvad skal jeg gøre i mit krav mod forsikringen. Jeg opdagede det ved at når jeg henter varer fra mit lager og tager det med hjem kan jeg lugte de komme fra lageret. Og jeg har det dårligt med at sælge varer som ikke er 100% perfekt som de var fra ny.

Spørgsmålet er om jeg skal melde hele mit varelager? På den anden side så gider jeg ikke at komme galt afsted. J

 

 

 

Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig kunne jeg skifte alt emballage med det vil tage utrolig lang tid da der er adskillige tusind dele. Men nogle af varer vil nok stadig lugte især dem der ikke har været pakket ind.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "jstar"

Hvis dine varer er defekte (i et eller andet omfang), så vil du under normale omstændigheder kunne opgøre dit tab og rette erstatningskrav mod vandværket.

Har du evt. nogen forsikring selv? Har udlejer af lageret evt.?

Kan du evt. mindske skaden ved at fjerne emballagen? (Tabsbegrænsningspligt).

Har du brug for konkret rådgivning eller assistance ifm. udarbejdelse af erstatningsopgørelse m.m., da er du velkommen til, at kontakte undertegnede.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.     www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten,

 

Mange tak for dit svar. Sagen er den mit forsikringselskab vil ikke betale fordi det er det lokalevandværk som har taget skylden for fejlen.

Så jeg har fået besked at rette henvendelse til vandværket forsikring. Der er efterhånden gået lang tid og jeg har først nu opdaget omfanget af at varerne er begyndt at lugte. Hvis jeg derimod havde fjerne emballagen vil varen inden i begynde at lugte. Sagen er jeg bor ikke tæt ved mit lager og derfor blot kommer forbi cirka 1 gange om måneden og har i den her forbindelse måtte rejse frem og tilbage. Men jeg har ikke mulighed for at udlufte lageret med mindre jeg selv fysisk er på adressen. Hvilket har medført mange gener. Det er efterhånden gået over 1 år nu. Og jeg har opdaget varer som ruster m.m.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "jstar"

Det var så lidt.

Hvis du har lidt et tab, så kan du jo evt. rejse erstatningskrav over for vandværket.

Har du brug for hjælp dertil, er du velkommen til, at kontakte undertegnede.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)