Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed/koncept/idé

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dimitri: Nej jeg regner ikke med det er Skype junior eller lignende, men har alligevel et stærkt navn, komplet færdig programmeret webside, domænenavn, osv. Det er køreklart, så det er ikke bare idéen.



Mvh

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder godt :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/3/2006 10:28:36 AM Forfatter:S. Toft
 (...)Hvordan vil i foreslå man griber det an, hvis man har en virksomhed/koncept man vil sælge? (...)

 

Du spørger, hvordan man griber det an.

Jeg svarede dig, hvordan jeg ville gribe det an, hvis mit formål var at få den bedste pris.

Da ville jeg starte virksomheden, lave et stort overskud og derefter sælge virksomheden, der nu har fået langt højere værdi.

"Sjovt nok", synes jeg, at jeg svarer temmelig nøjagtigt på det, du spørger om.

 

Du skriver så senere, at du har et færdigt programmeret website.

Hvis jeg skulle sælge en web-idé ville jeg nok løfte sløret en smule for grundideen et sted som amino. Jeg ville også kigge på, hvem der er de vigtigste spillere på samme bane i forvejen. Måske er der nogen af dem, der mangler lige nøjagtig den vinkel, som du lægger på sagen. Hvis f.eks. jeg for nogle år siden havde fået programmeret en side, brugere kunne opslå annoncer med ting, de havde til salg, ville jeg nok have forsøgt at sælge ideen til Den Blå Avis for at mit produkt kunne nyde godt af deres gode brand.

Hvis dit site lægger sig i direkte konkurrence med et eksisterende site, får du brug for et stort markedsføringsbudget. Det ville f.eks. være dyrt at starte noget netdating op, med mindre man har fundet en helt ny vinkel, som taler til et helt nyt publikum.

Nu ved jeg ikke, hvilken genre dit site ligger i, og derfor er det svært at komme med mere rammende eksempler.

 

Hvad angår omgangstonen her i stuen, så ville det vel ikke kunne kaldes "skamros", hvis du blot havde undladt at svare mig?

 

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej S. Toft



Du kan også forsøge på www.match-online.dk - en portal for købere og
sælgere af virksomheder, hvor du, så vidt jeg husker, godt kan være
temmelig anonym omkring din idé.



Held og lykke med projektet


Side 2 ud af 2 (14 indlæg)