Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bachelor projekt / CBS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at skrive bachelor projekt her på CBS i oktober, november og december. Opgaven skal skrives i faget International Marketing & Ekportmarkedføring og vi skal skrive om en virksomheds indtrængning på et udenlandsk marked. Det kan enten være et nyt produkt på et allerede eksistrende marked eller indtrængning på et helt nyt marked.

Vi er to der skal skrive sammen og vi kunne egentlig godt tænke os at skrive om en service virksomhed af en art. Vi har haft kontakt med en enkelt virksomhed men de bakkede desværre ud.

Er der måske nogle af jer aminoer der kunne bruge et sådan projekt? Vi leder efter en virksomhed der vil samarbejde med os, så vi har mulighed for at få så relevante oplysninger om markedet som muligt. Vi vil så lave en god opgave (problemformulering kan laves i fællesskab) som virksomheden efterfølgende kan anvende eller bruge som inspiration. Vi er meget åbne over for ideer og markeder. Opgaven bliver lavet på "CBS niveau" og vi har løbende kontakt med vejledere og professorere fra skolen.

Hvis du føler ovenstående kunne have interesse, så tøv ikke med at skrive til os, så kan vi se om vi kan finde ud af noget i fællesskab

Er denne post lagt i en forkert gruppe beklager jeg meget.

MVH Claus

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Det er et super tilbud du præsenterer.

Jeg kan kun anbefale virksomhedsejere der falder ind under Claus' kriterier om at tage imod tilbuddet - eller i hvert fald en snak om mulighederne. Et sådant projekt kan blive utrolig værdifuldt for jer. Ud over at det er billig arbejdskraft, så har I mulighed for at få adgang til informationer og få åbnet døre der ellers er et lukket land, da mange virksomheder faktisk er ganske åbne for at dele ud af viden som de fx. aldrig ville oplyse konkurrenter om.
Det eneste der kræves af virksomhedsejerne er en vis form for "styring". Dvs. lidt involvering i emner der skal tages op (problemformulering), delmål, afkast etc. Og så skal man være lidt forsigtig med at det ikke bliver for teoretisk. Men denne del afhænger helt af hvordan de studerende er Smile 

- og husk at der selvfølgelig er mulighed for en fortrolighedsaftale så indholdet af rapporten kun bliver set af de studerende, dennes vejledere og sensor!

Hilsen Morten

- p.s. jeg kan også anbefale at man tager kontakt til div. handelsskoler, der også altid er på udkig efter engagerede virksomheder som deres studerende kan lave hovedopgaver for.  

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg har ingen virksomhed eller produkt, men et godt råd jeg vil give videre. I forbindelse med dit Bachelor projekt syntes jeg du bør overveje følgende. Dette råd fik jeg af en professer da jeg læste på CBS.

Du skal gøre dig klar inden, hvad dit formål med opgaven er. Er det en rigtig god karakter eller en spændende brugbar opgave, skrevet for og til en virksomhed. De to ting er i CBS-verden (som hovedregl) ikke forenlig. Lad mig forsøge at forklarer!

Hvis du tager et spændende produkt og/eller virksomhed, har vi tilbøjelighed til at forkusere meget på det, bliver meget hurtigt kreative og beskrivende. Hvorfor? -jo det er vild spændende og vi skrive der ud af. ulempen er, at det ikke bliver særlig teoretisk og forholdet mellem teori og praktis bliver uligevægtig og censor taksere det (desværre) lavt. Ingen censor vil læse beskrivelse men analyse der viser eleven mestre teorien!

Skal du derimod op og ringe, karaktermæssigt, skal du tænke mere simpelt, et marked, med et produkt. Ta´det mest simple produkt, en papkasse, karklud, opvaskebørste, syltetøj eller lign., og lav en indtrænings strategi for dette simple produkt på ét marked. Du kan med sikkerhed få produktet ind I alle modeller og teorier. Kør produktet slavisk igennem og konkludér.  Når produktet ikke er spændende og trendy, er fokus på den teorietiske del og du vil meget let kunne bevise at du mestre teorien, til stor lykke for censor og underviser.

Det var blot et godt råd, jeg hermed giver videre. Det virkede for os, både ved den aktuelle opgave, men også de resterende.

Rigtig god weekend,

Claus

 

 

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Hvis det stadigvæk er aktuelt, skal I være end velkommmende til, at tage kontakt, så kan vi se på, om der er nok kød på vores case, til jeres opgave.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Hvis du ikke allerede har tjekket denne side, så er den sikkert et besøg værd:

www.projektzone.dk

Her kan virksomheder og studerende finde hinanden til opgaver og praktik.

vh

Casper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)