Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webshop

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her med forbrugerombudsmanden mening omkring tilmelding til nyhedsbrev på baggrund af en konkurrence, så kan jeg se ved en hurtig søgning på google, at de største danske virksomheder benytter sig af det, fx COOP, JYSK osv. De burde vide bedre end en lille almindelig erhvervsdrivene. Jeg har ikke hørt om fortilfælde hvor der er nogen der har fået bøder eller lignende for dette.

Man kan dog altid stille spørgmålstegn ved hvor meget en potentiel kunde er værd hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev, på betingelse af at der er en præmie, er det virkeligt den slags kunder man ønsker? I vores tilfælde virkede det rigtig godt, men en lille bemærkning - folk havde måske tilmeldt sig selvom der ingen konkurrence var, for de havde ingen mulighed for at fravælge konkurrencen! Man kunne jo nemt teste begge dele.

Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for påmindelsen om, at det kan være lidt risikabelt at bevæge sig ud i markedsføringen med nyhedsbrevene.
Det må vi hellere holde os lidt tilbage med at gøre - ville være urutineret at blive fanget på det, når man er i gang med at opbygge et image :)

Cars4ever: det var også en flot præmie man kunne vinde, og når siden samtidig ikke indeholdte andet, så er det klart, at så mange folk tilmeldte sig nyhedsbrevet. Men det var et utrolig flot resultat i oplevede!
Vores side er mere opbygget som en rigtig webshop, og tager derfor udgangspunkt i andre ting end nyhedsbrevet.

Vores webshop kommer op at køre indenfor de næste par dage - så kan i se det færdige resultat :)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Studenten:

Hvis brugerne indviliger i at modtage et nyhedsbrev ved at acceptere firmaets betingelser, da ser jeg ikke noget problem heri.

Det er da mange firmaer der gør det på den måde, at udlodde en gevinst til en heldig vinder. Smile

Men tak for påmindelsen!

 

Ja, men det gør det desværre ikke mere lovligt at andre også gør det Smile De store firmaer har sikkert også flere ressourcer og penge til advokater/retssager hvis det skulle komme dertil - og jeg er ret sikker på at du ikke får en mindre bøde/dom hvis det evt. kommer dertil blot fordi du kan udpege indtil flere firmaer der også gøre det

Læs evt. denne blog jeg fandt omkring emnet - http://netmarketing.blogs.erhvervsbladet.dk/2008/06/26/hvad-siger-loven-om-permission-marketing/ og ja, du har fuldstændig ret - en søgning på http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_da&q=tilmeld+nyhedsbrev+konkurrence viser at der er nok at tage fat i hvis oplysning omkring denne lov skal nå ud til alle.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Studenten:

Hvis brugerne indviliger i at modtage et nyhedsbrev ved at acceptere firmaets betingelser, da ser jeg ikke noget problem heri.

Det er da mange firmaer der gør det på den måde, at udlodde en gevinst til en heldig vinder. Smile

Men tak for påmindelsen!

 

 

Ja, men det gør det desværre ikke mere lovligt at andre også gør det Smile De store firmaer har sikkert også flere ressourcer og penge til advokater/retssager hvis det skulle komme dertil - og jeg er ret sikker på at du ikke får en mindre bøde/dom hvis det evt. kommer dertil blot fordi du kan udpege indtil flere firmaer der også gøre det

Læs evt. denne blog jeg fandt omkring emnet - http://netmarketing.blogs.erhvervsbladet.dk/2008/06/26/hvad-siger-loven-om-permission-marketing/ og ja, du har fuldstændig ret - en søgning på http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_da&q=tilmeld+nyhedsbrev+konkurrence viser at der er nok at tage fat i hvis oplysning omkring denne lov skal nå ud til alle.

Nu føler jeg lidt du holder en moral prædken for mig, fordi du ikke kender facts 100%:
Citat af Marcel på ovenstående link:
"Faktisk kan man godt samle e-mail adresser via konkurrencer… Bare ikke hvis du sælger produkter via nyhedsbrevet. Hvis du i dine vilkår skriver, at de accepterer, at de fremover får nyhedsbreve med gode tilbud og andre konkurrencer, må man gerne… Reglerne er, som Claus siger, serveret med spredehagl.

Du må meget, hvis bare du gør brugeren opmærksom på det i betingelserne :)"


De bedste hilsner,
Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu ikke meningen at det skulle lyde som en moralprædiken. Sad

Der er bare rigtig mange regler for hvad man må og ikke må og ligesom alt andet er det vores pligt at kende dem alle sammen, og følge dem eller betale prisen.

Jeg kørte en del konkurrencer på Min-mave i en længere periode og fik pludselig et brev fra Skat om betaling og indberetning af lotteriafgift - se det var endnu en regel jeg ikke kendte og som jeg lige måtte sætte mig ind i.

Så bare oplysninger ud fra erfaringer og det jeg har set, hørt og læst - intet andet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Det var nu ikke meningen at det skulle lyde som en moralprædiken. Sad

Der er bare rigtig mange regler for hvad man må og ikke må og ligesom alt andet er det vores pligt at kende dem alle sammen, og følge dem eller betale prisen.

Jeg kørte en del konkurrencer på Min-mave i en længere periode og fik pludselig et brev fra Skat om betaling og indberetning af lotteriafgift - se det var endnu en regel jeg ikke kendte og som jeg lige måtte sætte mig ind i.

Så bare oplysninger ud fra erfaringer og det jeg har set, hørt og læst - intet andet.

 

Det er helt ok.

Og takker for oplysningen! Big Smile Altid godt med erfaringer...

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Et godt sted at starte når man mangler penge er de GRATIS steder.

Prøv f.eks.: www.DBM.dk

Med en erhvervsprofil får du 25.000 kr. som du kan bruge til annoncer, TOP-placering i kategorien, GALLERI-visning m.v.

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)