Det her med forbrugerombudsmanden mening omkring tilmelding til nyhedsbrev på baggrund af en konkurrence, så kan jeg se ved en hurtig søgning på google, at de største danske virksomheder benytter sig af det, fx COOP, JYSK osv. De burde vide bedre end en lille almindelig erhvervsdrivene. Jeg har ikke hørt om fortilfælde hvor der er nogen der har fået bøder eller lignende for dette. Man kan dog altid stille spørgmålstegn ved hvor meget en potentiel kunde er værd hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev, på betingelse af at der er en præmie, er det virkeligt den slags kunder man ønsker? I vores tilfælde virkede det rigtig godt, men en lille bemærkning - folk havde måske tilmeldt sig selvom der ingen konkurrence var, for de havde ingen mulighed for at fravælge konkurrencen! Man kunne jo nemt teste begge dele. |
Tusind tak for påmindelsen om, at det kan være lidt risikabelt at bevæge sig ud i markedsføringen med nyhedsbrevene.
Det må vi hellere holde os lidt tilbage med at gøre - ville være urutineret at blive fanget på det, når man er i gang med at opbygge et image :)
Cars4ever: det var også en flot præmie man kunne vinde, og når siden samtidig ikke indeholdte andet, så er det klart, at så mange folk tilmeldte sig nyhedsbrevet. Men det var et utrolig flot resultat i oplevede!
Vores side er mere opbygget som en rigtig webshop, og tager derfor udgangspunkt i andre ting end nyhedsbrevet.
Vores webshop kommer op at køre indenfor de næste par dage - så kan i se det færdige resultat :)