Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til videoer

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé at undersøge hvad forskellige mennesker har af erfaringer med forskellige programmer.

Dog tror jeg det er en god idé at gøre sig klart, hvad det er du har brug for. Er det et video-redigeringsværktøj eller er det en slags PowerPoint, som kan eksportere til video?

Undersøg hvad Camtasia og Captivate kan i forhold til, hvad du skal bruge - og ta' så en beslutning om, hvilket et program du vil prøve! Ta' ikke vores ord for gode varer (vi er ikke objektive) - prøv det program du synes passer bedst til dine behov!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det store problem er lyden. Ingen af de skærmvideo-programmer jeg har set på, incl. Camtasia, understøtter professionelle lydkort - kun de indbyggede lorte-lydkort, som computerne er født med. Og den vej får du ganske enkelt ikke ordentlig lyd. Dertil kommer, at deres understøttelse af VST er så mangelfuld at det reelt ikke kan bruges til ordentlig efterbehandling. Så jeg laver alt lydarbejdet i et helt andet program - jeg bruger Cubase SX3.

Jeg optager lyden gennem en Neumann M147 ind igennem en Liquid Chanel. Efter redigering af speaken mastres det igennem en NTP analog compressor og en begrænset digital limitor med et færdigt output på -2,5 db. Det er ikke nogen billig løsning (alene i den lille kæde er der vel udstyr for et par hundrede kilo), men det kræver desværre en del at få virkelig god lyd.

Så skal det hele lægges sammen og eksporteres i de rigtige formater med de rette settings. Det er en større videnskab og har taget flere dages tests at finde frem til det der virker bedst lige for os - til det vi skal lave.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, skal man lave highend produktioner, så skal man også have det rigtige udstyr! Men jeg tror ikke umiddelbart det er det Kenneth leder efter (gætter). Så vidt jeg kan forstå på Kenneth, så er det videoer der skal streames på nettet og det begrænser jo både lyd- og billedkvalitet en smule. Så at bede Kenneth om at ofre et par hundrede kilo på dyrt udstyr ville måske være en smule overkill.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at det som sådan ikke er highend løsninger, men jeg er heller ikke interesseret i at kvaliteten bliver så ringe, at man ikke kan sidde og lytte 30 minutter uden at slå hoved mod væggen.

En mulighed jeg måske vil undersøge er om jeg kan leje mig til noget i mit netværk.

Mine videoer skal sælges som undervisnings material på skoler og i virksomheder.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem... Prøv at lave en halv times optagelse (speak?) på din computer og se om du og dine kunder vil kunne leve med det.

Held og lykke med projektet!

Mvh
Jonas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til lydproduktioner, som jo faktisk er det jeg ved mest om - meget mere end SEO :) - så er det desværre ikke bare god teknik der gør det. Det er i høj grad også et spørgsmål om håndværk. Det er bare ikke særlig let at lave en rigtig god speaker optagelse, der virkelig kommer godt ud. Jeg har på det sidste set mange ting på nettet, hvor folk helt tydelig har købt ordentligt udstyr, men hvor de ikke kan håndværket - og så lyder det stadig af lort.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)