Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser der er til at forstå?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min webshop har nu været online i ca. 2 måneder og ordrene er begyndt at komme. Jeg sidder nu i den situation, hvor jeg begynder at "fin justerer" de steder på shoppen der falder mig ind.

En ting jeg har lagt mærke til er den, at kunderne er meget opmærksomme på fragtpriser/leveringspriser. Derfor har jeg prøvet lidt frem og tilbage med Graits fragt og fragtpriser til meget rimelige priser. Man kan se beskrivelse af fragt på min shop her

 

Mit spørgsmål: Er dette den bedste måde at gøre det på, eller skal man hæve priserne lidt og tilbyde gratis fragt? Ved kunderne at når de handler på nettet, ja så skal de også betale x kr i fragt?

 

Hvad er din erfaring?

 

Knæk og bræk Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fragtpriser med Post Danmark er temmelige høje og de bliver endnu højere fra nytår.
Jeg mener ikke at man kan drive en sund forretning uden at opkræve fragt og især ikke hvis man vælger at sende med pakkepost. Vi har valgt udelukkende at bruge forsendelser der er forsikret for at undgå at skulle stå i den situation at kunden påstår at varen ikke er leveret.

Prøv at gange 56 kr. (eller hvor meget du nu giver for at sende en pakke) op med det antal pakker du sender om året. Det bliver hurtigt til rigtig mange penge og det er direkte fra bundlinien.

Hvis du ellers kører med fornuftige priser, så tag fragt, det virker i mine øjne egentlig meget troværdigt at fortælle kunden at det rent faktisk koster penge at sende en vare.

Vi har valgt at differentiere fragtpriserne, således at vi opkræver fuld pris for Post Danmark og så en lidt reduceret pris med GLS, som leverer til en pakkeshop i nærheden. Så er der et billigt alternativ til dem der går efter prisen.

Vi startede med kun at opkræve 29,- i fragt uanset varekøb. For et år siden rettede vi det til 60 kr med Post Danmark og omsætningen blev ved med at stige.

For at imødekomme konkurrencen fra de af vores konkurrenter der tilbyder fragtfrit køb over 700, har vi i stedet indført en mængderabat, ved køb over 800. og det har hævet gennemsnitskøbene en smule.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil give rabat på fragten, så ville jeg foreslå én pris, uanset hvor meget kunden køber, f.eks. 29 kr.
Det er til at forstå og noget du nemt kan reklamere med.

Vi har i 6 år taget 49 kr. i fragt uanset hvor meget man køber. Den gang var der fornuft i det for os, for som tommelfingerregel, var det tunge varer også dyre varer.
Men nu sælger vi mange billige varer der vejer 5-10 kg. og her taber vi mærkbart penge på fragten. Så vi skal også til at finjustere lidt på fragten, desværre. 49 er sådan et pænt tal :-)

Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Din fremgangsmåde finder jeg udmærket.

Jeg har selv observeret, at man kan fristes til at købe for f.eks. 50 kroner mere, når man så kan få fragten gratis. Det afhænger selvfølgeligt af produkterne og deres priser. Sælger man produkter i en prisklasse (eller et segment) som er eksklusiv eller af en relativ høj pris, så giver det mening at det er med i prisen. Man bør heller ikke opkræve det, hvis det ikke direkte er en belastning for din bundlinje, på samme måde som at supermarkedet ikke lige opkræver dig 25,- kroner hvis du ønsker at benytte mastercard til at betale med; man indberegner blot beløbet over et gennemsnit af køb. Nu kender jeg ikke nok til lystfiskere (som jeg tror din butik henvender sig til), men hvis det f.eks. er folk som kigger mere på kvalitet/service end pris, så vil jeg bestemt mene, at du får bedre salg ved at fragt er med i prisen; igen, din nedre grænse på 300 kroner er i mine øjne udmærket, det er muligt den skal sættes op/ned, men det er en justering man må prøve sig frem med.

Fra Skive
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

LOGSITE.DK kan ny tilbyde leveringer til private kunder 1-2 gange ugentlig på alle brofaste forbindelser.... priser starter ved 59kr for første pakke og 10kr for efterfølgende pakker.

vægtgrænsen er 15-20kg pr. pakke.....

Vær opmærksom på at vi stiller pakken ved kundens dør eller angiven sted, aften/nat kørsel så kunden kan tage varen ind inden de køre på job(dagkørsel i enkelte områder), vi levere kun 1-2 gange om ugen i hvert postdistrikt ( Nærmere info ved kontakt)

vores reklamation ligge på 1-2Promille... 5 års erfaring med b2c kørsel for en række store internet butikker.. (fisk,frugt,kød,vin... osv.)

har egne transit biler mellem Ålborg-KBH-Ålborg med stop flere steder på vejen..

Nærmere info LOGISTE.DK eller Kim Petersen 23 46 07 44 SHT@sol.dk

 

 

Fra Skive
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet opmærksom på at nogle er i tvivl om priserne.... priserne er + moms

Siden sidste indlæg er vi vokset meget og kan idag  også tilbyde dagskørsel i KBH og Århus enkelte dage. Vi åbner flere og flere steder som behov opstår og derfor er i altid velkommen til at gi' et kald og vi vil se hvad vi kan gøre dig.

Vi er specielt gode til at håndtere pakke som ikke tåler stød og lign. ( Vin, Frugt, osv )

Nærmere info som ovenfor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)