Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent eller freelancer?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I disse nedetide, så vil jeg tro at mange freelancere/konsulenter vil gå en hård tid i møde.
Rigtig mange brugere af Amino er netop en af de to ting og vi vil nu gerne hjælpe med at skaffe mere arbejde til jer og samtidig se om vi kan tjene lidt penge på det.
Men vi kan ikke finde ud af hvad det nye barn skal hedde, da vi ikke rigtigt kan finde ud af hvad forskel på en konsulent og en freelancer er.
Hvad siger du?

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Martin

Tjaeeh, det første jeg lige tænker på vil være jobbørs ;)

/ Torben

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en bestemt branche Martin?

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se er en konsulent en med lidt mere erfaring bredt set end en freelancer rent aldersmæssigt (men selvfølgelig ikke kvalitetsmæssigt)

Mvh: Jesper BN

       INNOACTIVE  

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt basalt set vil jeg mene, at en freelancer er en som udfører et stykke praktisk arbejde, mens en konsulent mere er i en rådgiver rolle... Jeg mener ikke det har noget med erfaring at gøre om man er freelancer eller konsulent...  Ikke sagt, at en freelancer ikke kan rådgive om det stykke arbejde der skal laves ;-)

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobbørs

Freelancebørs

Konsulentbørs

Opgavebørs

Tilbudsbørs

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Lidt basalt set vil jeg mene, at en freelancer er en som udfører et stykke praktisk arbejde, mens en konsulent mere er i en rådgiver rolle...

 

 

Jeg holder med Brian her: En konsulent er for mig en rådgiver, mens en freelancer dækker bredere.

Ordet freelancer gør kassen lidt større og der bliver plads til flere slags opgaver inden for kategorien.

mvh

Henrik I.

 

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super ide´med sådan en jobbørs. Som flertallet herinde mener, er der forskel på en konsulent og en freelancer. Jeg vil f.eks. selv kalde mit arbejde for konsulent-arbejde og ikke freelance. (Arbejder med indretning).

Glæder mig til at høre mere om projektet. Du har helt ret i, at det er hårde tider vi stakler går i møde.

Nanna

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det lige meget, om vi kalder det konsulent eller freelancer. Konsulent lyder måske lidt dyrere og kræver måske mere erfaring. Samtidig hedder det jo fx en kundekonsulent, når et kundecenter har hyret manden på gaden og har trænet ham op i 3 uger til at håndtere telefonopkaldene, så det er ikke en regel uden undtagelse.

Konsulent kan også betyde at der kommer et dyrt hold i fuld spadserdragt strygende ind ad døren fra Accenture - altså ikke selvstændige.

Freelancer lyder nok lidt billigere, men til gengæld er det mere lige i øjet: Det betyder een som du kan hyre på "timebasis" og som selv fakturerer dig fordi hun eller han også er selvstændig. Der er meget mere hjemmekontor og garageiværksætteri over det ord, synes jeg nok: Og det er en god ting! :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:
Lidt basalt set vil jeg mene, at en freelancer er en som udfører et stykke praktisk arbejde, mens en konsulent mere er i en rådgiver rolle... Jeg mener ikke det har noget med erfaring at gøre om man er freelancer eller konsulent...  Ikke sagt, at en freelancer ikke kan rådgive om det stykke arbejde der skal laves ;-)

Jeg er ligeledes meget enig i Brians fortolkning.

En anden ting er også at man sagtens kan have betegnelsen konsulent som lønslave, hvorimod det er noget sværre at kalde sig freelancer på visitkortet hvis man er lønansat. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)