Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber i kan hjæle med jeres ekspertise.

Jeg har et firma med en anden, som ønsker at utræde fra virksomheden pr 1/12. Vi har altid haft hver sin kunde at arbejde med. Nu har den kunde hun arbejdede med, midliterdigt opsagt samarbejdet, så der vil kun være mig tilbage.

Da vores revisor hørte hun ville ud af virksomheden, mente han det var lettest at afvikle virksomheden og jeg så startede op med mit eget bagefter, og købte hende ud af vores fælles. Men nu ser situationen jo anderledes ud.

Hvad vil forskellen være på at afvikle virksomheden og jeg starter eget op bagefter, kontra jeg skal fortsætte alene i vores fælles firma?

Vi har ikke rigtig nogle aktiver, det er simpelthen kun  fakturaer om måneden, samt lidt telefon og porto regninger.

Det sidste halve år har vi haft en barselsvikar inde og arbejde for min kollega, hun er automatisk opsagt pr 31/12, så der skal blot afregnes for nogle feriepenge.

Det er et I/S vi har.

Finkena

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du der kun er dig tilbage er der ikke længere tale om et I/S, da det kræver mindst 2 personer. Der vil derimod være tale om et enkeltmandsfirma. Så revisors råd om at starte på en frisk er nok ikke helt dårligt.

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for svar.

Du siger selvfølgelig noget dér, den havde jeg ikke lige tænkt over;0)

Det jeg også tænker på er hvad der rent økonomisk er i forskel fra at afvikle og købe en ud. Grunden til min revisor rådede mig til det dengang var, at han så ikke både skulle regne ud hvad virksomheden var værd og derefter lave etårsregnskab. Det koster alligevel ca 20.000 hver gang.

Finkena

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)