Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for "få en ven til at købe hos os og få selv et gavekort"-markedsføring?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi sidder og snakker om at lave en markedføringskampagne til vores nuværende kunder med et tilbud i stil med:

"Få en ven til at handle hos os (for mindst kr. 200,-). Både du og din ven vil efterfølgende få et gavekort på X% til brug i vores netbutik"

Men, jeg er ikke sikker på om det er lovligt i henhold til markedsføringsloven. Jeg mindes, da jeg for nogle år side havde erhvervsjura, at der er en regel om at man ikke må få sine kunder til at markedsføre ens virksomhed for egen vinding. Og det er det jo, hvis kunden får et gavekort selv ud af det. Men jeg er ikke sikker på om reglerne er ændret siden?

På forhånd tak :)

Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
I dag må du gerne give gaver med. Hvis det har relevans til produktet ifgl. et eu direktiv gældende fra 2008 mener jeg. Men jeg mener ikke du må lave den som du laver af forslag. Men kan lave den med køb 2 eks. ure til eks. 1500 pr stk og få 2 gange gavekort af 250. Der er jo ikke nogle som selv vil bruge 2 ure men gavekortet kan de selv bruge eller få en ven til at bruge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Tak for dit svar tilbage. Jeg sad netop og tænkte det samme - altså at man f.eks. kunne lave det om til at dén der bliver henvist selv får to gavekort, fremfor det er den der bliver henvist og den der har henvist, der får ét hver.

På den måde, får henviseren ikke direkte noget ud af det selv, idét de selv indbyrdes må bytte gavekortene rundt, hvis de vil.

Men, det bliver bare lidt svære at markedsføre - fordi man så ikke bare kan lave en overskrift a'la "henvis en ven og få begge et gavekort"...

Hilsen

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)