Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlag for Virksomhed ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo jo jo!

Tror jeg stopper her - du spørger efter information, men ikke hvilke information du vil have, og derfor er det sq svært at komme med et kvalificeret svar.
Du vil have information om brancher, men vil ikke sige hvilke.... (?)

Beklager - tror ikke der er nogen der kan ikke give dit et ''det-er-her-pengene-er-30-gange-igen-allerede-fra-i-morgen-svar''.

...og dog - prøv i MLM tråden
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ja, jeg burde takker jer. Så det gør jeg. Tak for svarene.
Men, hvis man nu har en idé så vil man jo gerne lige se på forholdene i branchen, inden man kaster sig ud i forretningsplanen.

Det er ikke fordi jeg vil springe forretningsplanen over. Men blot en forhåndsvurdering.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 1:35:11 PM Forfatter: netMedia.dk Jo jo jo!
...og dog - prøv i MLM tråden 


Hov hov Christian. Den var vist uden for emnet

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 1:36:55 PM
Forfatter: Mr Johnny
Hej

Ja, jeg burde takker jer. Så det gør jeg. Tak for svarene.

Men, hvis man nu har en idé så vil man jo gerne lige se på forholdene i branchen, inden man kaster sig ud i forretningsplanen.

Det er ikke fordi jeg vil springe forretningsplanen over. Men blot en forhåndsvurdering.



Ok - modsiger lige mig selv (yap yap yap), og prøver igen igen...

Hvis du har en ide (hvilken jo er starten på alt, og hvorfor siger du først det nu), ville det være meget hjælpsomt hvis du beskrev ideen, så vi kan komme med mere kvalificere input. Altså en overfladisk beskrivelse, der fortæller lidt om hvor du vil hen, men samtidigt så overfladisk at der ikke er en slyngel der læser denne tråd, som render afsted med den.

Så... Fyr løs...
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 1:37:32 PM
Forfatter: wubi.dk
Dato: 5/4/2006 1:35:11 PM Forfatter: netMedia.dk Jo jo jo!
...og dog - prøv i MLM tråden 

Hov hov Christian. Den var vist uden for emnet




Ja, det kan du bide spidsrod på at det var.
Og så endda med fuldt overlæg - jeg er en værre slyngel
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Haha - Christian du er allerede godt igang med at udforske mulighederne i de nye smileys vi har fået

Johnny, jeg tror at du er kommet lidt skævt ind i debatten. Et godt råd er at spørge så direkte som muligt, og give så mange oplysninger som muligt. Så er chancen for at andre kan give gode svar bedre. Jeg må sgu ærligt indrømme at jeg ikke 100% er klar over hvad du spørger om - og jeg bilder endda mig selv ind at jeg ikke er mindre begavet end gennemsnittet

Du kan få meget tid til at gå ved at se på www.statistikbanken.dk som indeholder alle mulige oplysninger som måske kan bruges i forbindelse med en overfladisk markedsundersøgelse. Den kan ihvertfald bruges til at se nogle tendenser.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mr Johnny

Du kan selv lave meget af arbejdet. Tag et kig på dine konkurrenter, køb evt deres regnskab, tjek deres hjemmeside, hvad er deres priser osv?
Ud fra det kan du se om de tjener penge og du kan regne på dine mindste priser (osv).

Sælger du f.eks traktorplove, så kan du finde ud af hvor mange gårde der er i DK (de fleste skal jo nok bruge en plov) og vupti så har du dit potentielle marked. Sådan kan du jo blive ved.

Alt dette kaldes "desk research" og det kan du komme meget langt med - og så er det billigt. Tror ikke der findes en oversigt noget sted med plusser og minusser ud for alle brancherne. Skulle jeg f.eks til at sælge CRM løsninger i Tyskland, ville det første være at tjekke om der er plads på markedet. Og det er nettet (google) jo super god til at hjælpe med!

... og så er du vist klar til at lave en forretningsplan

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

Endnu engang - tak for svarene!

Casper Sigaard - du er vist inde på det jge søger  - takker !

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)