Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3. mandsmisbrug fjernsalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

 

Jeg sidder lidt i en kattepine med firmaet SHG, som sælger hi-fi, og som endvidere gik konkurs i juni i år, hvorefter BN af 19-6-08 har overtaget firmaet. Hos SHG købte jeg for to år siden et produkt, som de pludeslig 1 år efter kommer med en indsigelse på ex. antal kr. OG som jeg endvidere ikke bliver gjort opmærksom på. Derfor får jeg nærmest to år efter en rykkker fra firmaet, der ikke er gået konkurs endnu, som jeg naturligvis ikke vil betale, da jeg ikke har købt eller gjort opmærksom på nogle ting. Jeg ringer til firmaet og får at vide, at jeg bare skal glemme det. 3 måneder efter - her i sommers - får jeg endnu en rykke, og denne gang med et større beløb naturligvis. Jeg skriver og ringer til firmaet og får nu at vide fra det nye firma, BN af 19-6-08, at der er lavet et chargeback til min konto fordi der er lavet et "3. mandsmisbrug fjernsalg" på mit kort. Og dette skal ses i lyset af at jeg har haft det samme dk.kort i flere år i træk og ikke har købt eller tabt det på noget tidspunkt. Derfor er jeg meget rådvillig nu om, hvad jeg kan gøre, da de truer med inkasso og lignende.

Først og fremmest - skal jeg betale penge tilbage til et firma der er gået konkurs, hvorefter et andet firma overtager??

Og - når jeg ikke har fået nogle oplysninger e.l. angående en indsigelse på min konto, hvad har jeg så af rettigheder?

Og til sidst - nå jeg telefonisk bliver bedt om at glemme rykkeren, hvad kan jeg så gøre i henhold til situationen nu?

Håber virkelig der er en som har nogle brugbare råd til mig...

MVH Thomas Sandau

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Har du købt som firma eller privat? Hvad er beløbet?

Først og fremmest skal du samle al den dokumentation du kan finde frem, f.eks. skriftlig korrespondence, kontoudtog m.v.

Så skal du beskrive sagen fra start til slut så korrekt som muligt (på papir), og sende det via email til BN (så du har har dokumentation for indsigelsen). Navnet på denne skrivelse kan du kalde "Indsigelse".

Du skal også i skrivelsen bede om dokumentation fra BN vedr. priser, levering, betaling m.v., samt dokumentation for at de har ret til at inddrive beløbet.

Hvis det er et større beløb kan du evt. få gratis råd og hjælp hos dit lokale "Ret & råd" som du kan finde i tlf.bogen eller på Google.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak for det hurtige og fyldige svar!

Først - så er det godt nok købt privat, og beløbet er ikke mere end 407.36 kr., hvilket så er vokset til 957 kr efter et par rykkere. Problemet er at jeg i sin tid ikke blev oplyst om nogle former for at de uden samtykke og bevidenhed indbetaler nogle penge på min konto for derefter pludselig et år efter modtager en rykker med alt for mange penge i rykkergebyr. Her er det så at firmaet går konkurs og bliver overtaget af BN, so nu kræver pengene ind igen. OG - så får jeg at vide der er lavet et 3. mandsmisbrug fjernsalg på mit kort, som deres begrundelse!

Umiddelbart har jeg samlet alt dokumentation ind, og her må jeg jo så skrive en indsigelse til dem. Problemet er endvidere også bare her, at jeg har flere gange har forsøgt at kontakte dem over mail uden held. HVorefter jeg tror sagen er ude af verden og derefter modtager endnu en rykker for at de vil melde mig til inkasso, hvis ikke indbetalingen finder sted inden for 10 dage, hvilket jeg ikke umiddelbart har råd til!

MVH Thomas Sandau

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Oveni i dette er jeg meget forvirret over at et firma der går konkurs og bliver overtaget af et andet, kan overtage og kræve penge igen... er dette muligt??

 

MVH Thoma Sandau

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg sidder i samme situation. Jeg har købt en harddisk af SHG i juni 2008, naturligvis via deres webshop, så pengene blev trukket samme dag på min konto. Jeg henter hd´ern og alt er fint lige indtil jeg modtager en rykker to måneder efter! Jeg blev totalt forvirret, checker min bank og kan se at pengene var trukket og alt er ok fra min side. Jeg skriver en mail til SHG´s (BS 17. juni 2008) bogholderi og en dag efter får svar hvor de skriver, at jeg blot skal se bort fra dette, da det er en fejl fra deres side!

Der går en måned og det samme sker igen... jeg får to rykker og 100 kr. i gebyr. Denne gang prøver jeg at ringe til SHG, men kan ikke komme igennem til dem, da de ikke tager telefonen!! Synes det virker mærkværdigt. De truer med inkasso osv... Det får mig til at harm på dette SHG. Jeg går på nette og læser alt det der sker med dem og overtagelsen og gør ikke mere ved sagen.

Hvis de vil registrere mig som dårlig betaler må de have deres papir iorden for så får de en sag for sig.

Jeg har deres mail og alle rykekkerne gemt og vigtigst af alt mit kontoudtog!! 

Jeg kan forstå, at SHG har været en god og meget troværdig forretning, men de skal absolut ikke behandle kunderne sådan!

Jeg er ligeglad med hvad de har været før, det der er vigtig for er her og nu!! Hvis de ikke kan håndtere deres regnskab, må de for min skyld lukke!

 

Jeg gør ikke mere og vil heller ikke brug tid på dem mere! Jeg tror ikke vi er de eneste der sidder med denne oplevelse!

 

MVH

Raider

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)