Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af tegningsret og anpartshaveroversigt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Håber I kan hjælpe mig med lidt forskellige problemer jeg har. Jeg har et firma med en ven, men vi skal have ændret tegningsretten i firmaet således at vi begge skal tegne virksomheden i forening. Derudover skal anpartshaverfortegnelsen også ændres. Kan man "blot" tilfører mig derpå med min andel af anparterne?

Tilsidst vil jeg gerne vide hvordan man skifter adresse på sit firma. Altså i forhold til Erhvervs- og selskabsstyrelsen.

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg går ud fra, at du har fået dine anparter ved et køb og ikke i forbindelse med en kapitalforhøjelse. Hvis sidstnævnte er tilfældet, skal du lige checke at formalia i forhold til kapitalforhøjelsen er iagttaget. Hvis du har købt anparterne, tilføjes dette blot til anpartshaverfortegnelsen, samtidig med at det i forhold til den sælgende part registreres, at der er sket et salg.

Ændring af tegningsreglen kræver en vedtægtsændring, hvor du dels skal lave et generalforsamlingsprotokollat og et eksemplar af de nye vedtægter, hvilket du skal indsende til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller registrere via Webreg.dk. I samme ombæring kan du registrere adresseændringen.

Hvis du har brug for hjælp til udarbejdelse af dokumenterne, er du velkommen til at slå på tråden imorgen, så hjælper jeg dig gerne til en billig pris..:-)

Vh Peter Bjerre (87311102)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)