Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man momsregistrere ApS med digital signatur.?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som overskriften siger har jeg oprettet mit ApS via. webreg med digital signatur og fået min CVR nummer.

Nu skal jeg jo så momsregistreres så jeg kan begynde at sende nogle regninger ud. Men har kun kunne finde startblanketten på virk dk som skal printes og sendes med posten, hvilket jo tager 100år. Det må da være muligt at momsregistrere med digital signatur.? Men hvor.?

 

Ps. Er der noget med det er nødvendigt at bestille en virksomheds digital signatur før jeg kan moms registrere virksomheden. Eller kan jeg bruge min private som er den samme som jeg benyttede til at stifte virksomheden med.

 

På forhånd tak for hjælpen.

Anders

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan muligvis rette din virksomhedsregistrering på Webreg, men det er ikke alt, du kan rette. Er det ikke muligt, så kan du kun rette virksomhedens registering ved at sende en ændringsblanket med posten til E&S.

 

Du kan angive moms med virksomhedens tast selv kode og/eller en medarbejder digital signatur. Den private kan ikke bruges til at angive moms m.v. for virksomheden.

 

mvh

Jørgen

Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hEJ!

Ja..du kan momsregistrere og stifte ApS i en arbejdsgang.

/peter

Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle i Amino

Dvs. De penge jeg lige har brugt på at få nemreg.dk til at registrere mit aps, er spildte da jeg nemt selv kunne ha lavet arbejdet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..i princippet kunne du selv have lavet det hele.

 

/peter

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt korrekt. Der skal som udgangspunkt en advokat eller et pengeinstitut til at "sige god" for at kapitalen rent faktisk eksisterer. Pengeinstitutter samt advokater har flere beføjelser i webreg end almindelige borger.

 

Sådan var det jeg jeg stiftede selskab. Men klarede oprettelsen samt vedtægter osv selv også :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Frandsen:

Det er ikke helt korrekt. Der skal som udgangspunkt en advokat eller et pengeinstitut til at "sige god" for at kapitalen rent faktisk eksisterer. Pengeinstitutter samt advokater har flere beføjelser i webreg end almindelige borger.

 

Sådan var det jeg jeg stiftede selskab. Men klarede oprettelsen samt vedtægter osv selv også :-)

Nej, ikke korrekt.

Med den digitale signatur hæfter du for stiftelsen, og der kommer helt klart frem, hvordan kapitalen er tilvejebragt. Der er kun stop ved indskud af andet end kontanter, eks. vurderingsberetning ved apportindskud, som skal udfærdiges af en godkendt revisor.

Det betyder, at i tilfælde hvor du er i besiddelse af kvittering fra pengeinstitut eller en advokat for indbetaling af kapitalen, så kan du selv klare det hele.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)