Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International patent og/eller varemærke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er...

Er der nogen som kan fortælle om reglerne for internationale patent og varemærke regler? Har kigget lidt på patent- og varemærkestyrelsens hjemmeside, men synes ikke den kan give mig svar.

Det er i forhold til at jeg, muligvis, ønsker at kopiere et koncept fra et andet land, men kan ikke finde ud af om det er patent og/eller varemærke beskyttet?

I så fald at det ikke er beskyttet kan jeg så, uden at blive retsforfulgt, kopiere konceptet til Danmark?

Hjælp....

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er lidt svært når det ikke er mere præcis information du giver, hvad mener du f.eks. med "et koncept", er det er fysisk produkt, en service ydelse eller en hjemmeside?

jeg har dog 3 råd til dig

  1. du kan altid ringe til patent og varemærke styrrelsen, de er oftest meget flinke.
  2. patenter er nationale, dvs. hvis der ikke er udtaget et patent i danmark så er det ikke beskyttet i danmark og kan derfor som udgangspunkt godt "kopieres"
  3. husk du ikke må kopiere direkte, grundet copyright, men blot "lade dig inspirere kraftigt"

mvh

Kristian

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved godt at det er svært at udtale sig om når der ikke er mere information, men det er fordi jeg ikke kan afsløre så meget, da det endnu ikke er i Danmark.

Har snakket med patent og varemærkestyrelsen og de kom med nogle glimrende svar.

Tak for svaret !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)