Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er dine erfaringer med inkasso ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan vi prøve at lave en tråd med lidt erfaringsudveksling omkring inkasso.

Hvordan kører du inkasso - og hvad har metoden ført til ?

Bruger du RKI, KOB, andre ? Har du fået noget ud af det ?.

Oplever i at kunderne har betalt efter udsendelse af RKI rykker ? Eller kunne man ligeså godt selv have skrevet 3. rykker med inkassovarsel osv. og dermed spare omkostningerne til RKI ?

Er der nogen der bruger advokater som (forumadvokater), hvor man betaler et fast årligt abb. på typisk omkring kr. 2000,- og har ubegrænset rykkerservice ?.

Ringer i selv til skylderne og spørger hvor betalingen bliver af ? Hvor mange gange ringer i og rykker ? Hvad har i fået ud af at ringe ?

Ja, lidt erfaringer og oplevelser omkring den del af "jobbet" ?

Peter.

 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ringer sms'er skriver 2 rykker og så til RKI eller CIS eller DKI. min erfaring er hvis folk ikke vil betale, behøver de det ikke, det eneste der kan få folk til at betale er deres samvittighed,

RKI er blot et skræmmebrev - hvis de allerede står der er de ligeglade jeg checker ikke alle

har prøvet og er med i de 3 nævnte, men ingen af dem har fået penge ud af skylderne-

så det er kun kundens eget ønske om at betale det handler om

Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja dem som er "hard core" dårlige betalere - er nok ikke til at s skræmme med en hilsen på lyserødt papir med RKI logo.

De fleste kender sansynligvis systemet ud og ind, og ved lige nøjagtigt hvilke breve der er "farlige" og hvilke der er totalt harmløse.

Jeg har en inkasso sag fra april måned, på kr. 995,-. Seneste status fra advokaten er der er foretaget politifremstilling i sagen, efter skyldneren var udebleven fra et fogedretsmøde. Man har mest lyst til at opgive sagen nu, men omvendt - så er den så langt ude nu (læs: regningen er blevet stor) at jeg er nød til at gå linen ud - for ikke at hænge på alle sags omkostningerne.

Der er ingen tvivl om inkasso er en dårlig forretning for kreditor, men omvendt er det også dårlig forretning af acceptere ens ydelser foræres væk. Tænk hvis vi alle havde den holdning til regninger.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du skulle lade CIS overtage det. de lader skylderne betale hele gildet, du får alle dine penge, og det koster dig overhovedet ingen ting for dig

de har flere forskellige måder man kan lave et samarbejde på. deres politik er det er damer som kører ud til dem, de mener det virker bedre

klik her http://www.cisfinance.dk/home.asp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)