Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny selskabsform på vej

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En væsentlig fordel vil kunne være kapitalkravet. For mit vedkommende har det været en drøj omgang at få forklaret sydeuropæiske banker, hvad et dansk aps svarer til, ligesom nogle af de sydeuropæiske lande har nogle specielle regler  tilknyttet deres anpartsselskaber. I Italien kan man f.eks. indskyde en "arbejdsforpligtigelse" i et aps.

Henrik

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at det bliver nemmer for mig at dokumentere mit tilhørsforhold i de andre EUlande, så jeg kan eje de sites jeg driver i mit hovedselskabs navn, i stedet for at oprette et selskab i det pågældende land, med lokale udgifter til fakturering og banker bare for at eje et domæne - som jeg så lader mit danske selskab drive.

Et hurtigt tal - vil tro jeg kan forbedre ROI mindst 10-15% 

 

Hvordan jeg så omdanner, eller overføre mine nuværende aktiver til det nye selskab, aner jeg ikke hvordan man gør. Men det er der sikkert en flink revisor der vil fortælle mig, hvis jeg betaler ham for det

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du skal tage det forbehold at jeg er IT-kunsulent, ikke revisor eller advokat :)
Det er bare sådan jeg læser materialet

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Klovn. I hvert fald på det lidt længere sigt. Tror dog ikke at det i praksis bliver væsentligt nemmere at "sælge" et europæisk anpartsselskab. Den typiske bankrådgiver (være sig dansk eller sydeuropæisk) ved nok heller ikke ret meget om hvad et SE-selskab (europæisk aktieselskab) indebærer, selvom det har været på banen i et stykke tid.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer: Så vi er altså ude i at du er nødt til at lave nogle proforma-etableringer forskellige steder i Europa for at påvise et tilhørsforhold for dermed at kunne registrere et domæne? Ja, den er selvfølgelig svær at slippe udenom. Om det europæiske anpartsselskab er løsningen, ved jeg ikke, men jeg kan forestille mig, at det vil være overkill.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias, der har du ret. Det vil tage tid før de nye selskaber slår igennem..... Hernede (pt. Italien)  oplever vi at selv basale ting går fra filialdirektøren til hans chef som så igen skal have det videre til sin chef..... 

Der er ikke altis sjovt at være den der går i spidsen. men som det er blevet sagt tidligere i tråden bliver det spændende at se om det giver nogle muligheder.

Henrik

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kan spare mig for at oprette bankkonto og selskaber i hvert EU land separat, så vil jeg ikke kalde det overkill. Men lad os se om det kommer, og med hvilken klausuler der er med

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer,

Du vil jo ikke være meget anderledes stillet end du allerede er i dag. Som Mathias er inde på vil din tanke alligevel medføre at du skal oprette firma i flere lande. Du skal jo stadigvæk angive et hjemsted for dit firma.

Dette vil du jo også kunne gøre i dag med udgangspunkt i anpartsselskabsloven og aktieselskabsloven (som i øvrigt begge bygger på EU-lovgivning).

Som jeg læser det vil det nye selskabs primært have betydning i forhold til kapitalkrav og en forenklling af de administrative rutiner omkring selskabet i forhold til eksempel aktieselskabsloven....

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Der kommer i øvrigt forslag til helt ny og moderniseret aktieselskabslov omkring 1. november 2008, og dette forslag kan have konsekvenser også for anpartsselskaber, og et at ideerne, som har været fremme i pressen, har været at reducere kapitalkravene for danske ApS'er til f.eks. kr. 1.000,00.

Vi må så se, om lovforslaget vedtaget.

Dette vil givetvis have en række fordele i forbindelse med selskabsstiftelser, men også en række ulemper for ejerne, som må forventes at kautionere personligt for meget mere gæld overfor langt flere kreditorer end tilfældet er i dag, hvis selskabsejerne vælger at stifte selskaber med lav anpartskapital. Hertil kommer, at mange selskaber jo ofte har behov for en del kapital til driften, men der er da selvfølgeligt også mange, for hvem kapitalkravene er reelle hindringer for fornuftige selskabsstiftelser.

mvh

Karsten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det, vil det være muligt for mig at bare få en adresse og bankkonto til mit internationale firma i alle de pågældende lande, i stedet for at skulle oprette et i hvert land. På den måde kan jeg bruge samme firma i alle lande.

Men igen - jeg er ikke revisor

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)