Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogforlag

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Helene Th. Svolgart,

Tak for dit interessante indlæg!

Jeg er nok ca. halvvejs i processen. Det er min 1. bog, så jeg ved ikke hvor langt, der er igen...

Hmm, hvordan laver man en kontrakt?

Hvad koster det?

Samt ved du hvad det koster, at bede et Bogtrykkeri, at trykke ens bog? Den bliver på et sted mellem 200 og 250 sider...


Venlig hilsen

Rebecca Toft.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Måske insperation kan hentes i www.bod.dk 's hjemmeside. Der er nogle muligheder for priskalkulation ligesom du kan se/få deres kontrakter.

Henrik

Fra Stakroge
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Siden det er din første bog og bogproduktion, så har du LANG vej endnu! Har du forsøgt at få den ud via allerede etablerede forlag? Hvis ikke, er det så fordi du har en klar idé om, at et forlag er det, du vil? Vil du udgive andres bøger eller kun dine egne? Har du fundet nogen til at give dig det kritiske og objektive syn på dit værk, og har du fundet redaktionel hjælp, korrekturlæser, illustrator/grafiker, hjælp/assistance til ombrydning og så videre? Har du overvejet salgskanaler? Logistikservice? Hvordan vil du få dem ud i boghandlerne? Markedsføring?

(du kan ringe og få en snak, hvis det er)

En kontrakt kan findes og downloades gratis på www.danskforfatterforening.dk - se under ophavsret og kontrakter. De øvrige kontrakter derinde kunne også være af relevans for dig, hvis du vil være forlægger.

At få bogen trykt. Her henvender du dig til trykkerier og indhenter tilbud. De skal kende oplagsstørrelse, bogens format, sidetal, endelig udformning (hardback/paperback, limryg med eller uden sidelim, kachering og meget andet)

Men jeg vil i hvert fald fraråde dig at hente inspiration fra BoD!!

Hilsen Helene

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rebecca,

Jeg er sikker på, at jeg vil kunne svare på mange af dine spørgsmål.

Jeg har selv skrevet og udgivet en bog, og har dermed stået for alt selv. Jeg oprettede også mit eget forlag, så jeg stod på lige fod med alle andre forlag her i Danmark.

Jeg stod for alt arbejde omkring kontrakter, forhandlinger, trykkeri, opsætning og meget, meget mere og samarbejdede på nogle fronter med nogle eksperter, så produktet blev genialt.

Det endte med at blive en bestsellerbog på Politikens Boghal og omtale i en del blade og magaziner. Hvis du ønsker individuel rådgivning omkring processen, udgivelse, lancering, opsætning, tryk osv. osv., omkring din bog og hvordan du selv udgiver den (Jeg vil ikke anbefale BOD), så er du velkommen til at kontakte mig. Min egen bog hedder "the Models Diet - Mere end en krop" og du er selvfølgelig velkommen til at google det, så du selv kan dobbeltchecke. Mit forlag hedder Miami Muffin Publishing :D

Jeg arbejder dog ikke gratis, men tør godt sige, at jeg har klaret mig utroligt flot med min egen udgivelse og der er alt lavet fra ground-up.

www.NicosiaLonghi.com og derigennem kan du kontakte mig. Ser frem til at høre fra dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvorfor er holdningen til BoD generelt så dårlig?

Er de for dyre eller for dårlige?

Mange hilsner

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rebecca

Hvis du på et tidspunkt får brug for grafiker og tryk på opgaven, så sig til! Jeg vil meget gerne give dig en god pris på professionelt arbejde.

Hvis du giver mig lidt flere oplysninger, skal jeg gerne finde en pris på opgaven. Skriv eventuelt en PM.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har faktisk overvejet en masse ting og bl.a. oprettet et forlag selv. Derudover har jeg skrevet efterhånden over 200 A4-sider og har allerede rettet de fleste trykfejl og jeg staver næsten helt perfekt. Jeg har lavet indholdsfortegnelse og taget beslutning om typografi- tekststr. og skrifttype. Derudover så har jeg fået 9 i layout på en uddannelse og har arbejdet som billedkunstner tidligere.

Så det passer altså ikke, at jeg har LANG vej igen. Heller ikke lang vej igen. Så dit brev, provokerede mig meget og jeg anser det for meget fordomsfuldt af dig.

Hilsen

Rebecca Bonita Toft.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicosia Longhi,

Er du da uddannet trykker? Ground-up er et fagudtryk....

Jeg har fulgt dit råd og været inde og se på din hjemmeside og læse om dig.

Jeg synes nu nok, at du lyder lidt for smart- også med det meget eventyrlige efternavn, som jeg aldrig har hørt før og jeg ved ikke hvor det stammer fra, selvom jeg kan læse og forstå 9 sprog og taler, forstår,læser og skriver 4 sprog.

Ja, det er meget dejligt, at jeg står på lige fod med alle andre forlag, her i Danmark, fordi jeg har mit eget forlag!

 

Hilsen

Rebecca Bonita Toft.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina!

Du ser ud og lyder meget seriøs!

Mange tak for dit indlæg til mig!

Da det er min 1. bog, så ved jeg intet om hvilke bogtrykkere, der er de billigste og også dygtige....

Jeg har nu skrevet 213 sider, A4-str.,1½ liniemellemrum...

Men har slet ikke skrevet hele bogen endnu- jeg vil tro, den ender på mellem 250 og 325 sider....

Så jeg vil vende tilbage til dig, når jeg er færdig med at skrive den og har rettet alle tryk- og de få stavefejl, der er- som jeg dog har rettet undervejs, det meste af det og jeg vil også redigere i teksten ang. om det skal være 1. el. 3. person fortæller osv.... Derefter, kontakter jeg dig igen!

 Du kan også kontakte mig via mail: jobivrig@forum.dk

Venligst,

Rebecca Bonita Toft.

 

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina,

Jeg glemte åbenbart at spørge dig om noget!

Hvad er en PM?

Venligst,

Rebecca Bonita Toft.

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)