Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Servage.dk webhosting - jeres erfaringer?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere

Vores lille firma overvejer at flytte for at kunne udvide med e-handel og forum m.m.

I den forbindelse er vi blevet henvist til http://www.servage.dk

Servage.dk har samarbejde med adskillige andre online virksomheder og deslige, fx. SCommerce og andre, hvis tilbud således kan anvendes på webhotellet. Endvidere lover servage.dk stor sikkerhed.

Men er der nogen her, der har erfaring med servage.dk som host?
Og er erfaringen i så fald positiv eller negativ?

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at høre, om der blandt jer er nogen, der har videre kendskab til OSCommerce og, hvor nemt/svært det er at anvende, hvis man starter ud med at være "blank" inden for e-handel?

MVH.

Luise

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har med mit gamle firma brugt Servage en hel del. Mest fordi deres pris er meget lav og deres service er ganske udemærket. Dog skal det nævnes at deres server er temlig langsom, så du skal ikke køre alt for mange tunge scripts på dine sider. Det skal også nævnes at der tidligere har været eksempler på at Servage ikke helt har kunne leve op til det de lover. Blandt andet med deres løfte om ubegrænset Bandwidth. Dette har gjort dem meget upopulærer i udlandet (Ihvertfald i min branche).  Jeg har dog aldrig selv haft problemer med dem.

mvh. Christian

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Luise A. Eriksen:

Vores lille firma overvejer at flytte for at kunne udvide med e-handel og forum m.m.

I den forbindelse er vi blevet henvist til http://www.servage.dk

Servage er udemærkede hvis man er vandt til B-One, men du skal ikke forvente bedre support eller kvalitet. Men blot flere features.

Luise A. Eriksen:

Servage.dk har samarbejde med adskillige andre online virksomheder og deslige, fx. SCommerce og andre, hvis tilbud således kan anvendes på webhotellet. Endvidere lover servage.dk stor sikkerhed.

Det er blot varm luft det der ... enhver professionel web-udbyder, kan lave det samme for dig.

Luise A. Eriksen:

Men er der nogen her, der har erfaring med servage.dk som host?
Og er erfaringen i så fald positiv eller negativ?

Jeg har hjulpet en del kunder væk fra Servage der var utroligt trætte af dem, jeg har dog ikke first-hand erfaringer, og jeg sælger selv hosting så nogen ville mene mine meninger var farvede. Dog mener jeg selv at jeg gør hvad jeg kan for at opretholde så meget objektivitet som muligt.

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at høre, om der blandt jer er nogen, der har videre kendskab til OSCommerce og, hvor nemt/svært det er at anvende, hvis man starter ud med at være "blank" inden for e-handel?

Os Commerce var cool nok i 90'erne ... sådan da ihvertfald. Der findes mange andre bedre, og også billige løsninger, idag.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort:

Skal du drive en privat hjemmeside med familiebilleder, en hobby forretning eller en forretning hvor du på ingen måde er afhængig af hjemmesidens oppetid, responsetid, supportmuligheder etc., så er servage og de andre discount webhoteller fine.

Modsat, skal du drive en webshop hvor nedetid er katestrofalt, en langsom svartid koster kunder, manglende support koster ærgelser eller dyre programmørtimer, så er servage ikke den optimale løsning.
Dertil skal du være opmærksom på, at hvis du vil drive en online forretning, hvor du samtidig vil satse på en god placering i søgemaskinerne for danske besøgende, så er det en stor fordel af vælge et dansk webhotel (jeg mener Servage er placeret i Tyskland)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke turde bruge Servage til noget som helst, hvor oppetid og responstid var kritisk for min forretning. (dvs. e-handel er udelukket for mig).

På de to parametre, er det med mine erfaringer klart det ringeste af de hostingfirmaer, jeg har prøvet.

Sammenligningsgrundlaget er Gigahost, Megahost, One og Surftown. Altså er det ikke fordi jeg sammenligner dem med nogle af dyrere løsninger i branchen.

De har mange gode features, og det er nemt at håndtere databaser, domæner og alt det der. Men især deres databaseserver kan være rigtigt tung at danse med. De er altså en fin host til at rode med mange domæner på, blogs og den slags, hvor man nok overlever et par timers nedetid hist og her eller dage med rigtig lang responstid.

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louice,

Servage er en discount hosting løsning - så du skal helt sikkert have hjælp fra anden side hvis du vil bruge dem.

Jeg kender ikke specifikt Servage, men jeg savner et Dankort i listen over betalingskort og så skal du være meget opmærksom på at du selvfølgelig ikke får hele verden serveret for 39,- pr måned.

OSCommerve er et meget udbredt handelssystem, men det er ikke velegnet til begyndere. Det kræver en del teknisk snilde at få det op at køre.

Hvis du vil hurtigt igang uden de store omkostninger - så skal du vælge en løsning hos DanDomain eller Scannet - her kan du åbne en hurtig shop med betaling og det hele uden at du skal programmere. Her skal du dog være opmærksom på at deres systemer har en del begrænsninger netop for at gøre det let for dig.

Selv leverer vi færdige shops på systemer som OScommerve og Magento. Vi er selvfølgelig lidt dyrere at starte op hos, men til gengæld er dine muligheder mere fleksible og du kan udvide i det uendelige uden at skulle skifte platform mid i det hele.

Hos Relation House har for du selvfølgelig også professionel sparing og rådgivning inden for ehandel sammen med de løsninger vi leverer.

Du skal helt sikkert gøre op med dig selv hvad dit ambitionsniveau er og hvor meget du ønsker og kan satse både i opstarten og i fremtiden.

 

Jon Hauge

relationhouse.dk

31 62 62 04

Fra Herning
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange (og hurtige) svar!

Ud fra dem kan jeg da se, at vi skal bruge noget mere fodarbejde på denne ide med en e-handel. Pt. bruger vi one.com som host og har været godt tilfreds med dem til de løsninger, vi ind til videre har haft behov for. Eneste egentlige årsag til overvejelsen om at flytte er at finde en e-handel-løsning, der er let at opbygge og vedligeholde for os med begrænset viden ...

Tusind tak til jer alle.

Luise

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Luise A. Eriksen:
Eneste egentlige årsag til overvejelsen om at flytte er at finde en e-handel-løsning, der er let at opbygge og vedligeholde for os med begrænset viden ...

Hvis I gerne vil drive systemet selv (osCommerce, Magento, Virtuemart etc.) så kan Mikkel, MC-solution, som allerede har svaret her i trådet, give dit et webhotel til 50,- /md., altså kun lidt mere end hos Servage. Du får ikke mange hundrede GB hos ham, men det får du med 99% sikkerhed heller aldrig brug for. Modsat får du et webhotel som du kan få opsat som du ønsker det, flinke folk i telefonen, hurtig og stabil service og alt hvad dertil kræves (er selv kunde hos dem, godt tilfreds).

Hvis du vil have en shop, hvor du ikke skal tænke på andet end at sælge - altså vil fralægge dig alt det tekniske - så skal du nok prøve at kigge på enten Dandomain, ScanNet eller Goldenplanet. Her får du en shop der er gennemtestet og med telefonsupport - så det eneste du skal tænke på er at få varer indtastet og kunder ind i butikken.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Luise A. Eriksen:

Kære Amino brugere

Vores lille firma overvejer at flytte for at kunne udvide med e-handel og forum m.m.

I den forbindelse er vi blevet henvist til http://www.servage.dk

Servage er et discount hotel og i helt særdeles grad ikke egnet til e-handel. Serverne er for sløve, dine kunder gider ikke vente 10sek. på at din shop kan piske indholdet ud af servages MySQL-server.

Luise A. Eriksen:
Servage.dk har samarbejde med adskillige andre online virksomheder og deslige, fx. SCommerce og andre, hvis tilbud således kan anvendes på webhotellet. Endvidere lover servage.dk stor sikkerhed.

Jeg mener nu sikkerheden er tæt på den ringeste i branchen. Du får ikke engang backup af dine data hos Servage.

Luise A. Eriksen:
Men er der nogen her, der har erfaring med servage.dk som host?
Og er erfaringen i så fald positiv eller negativ?

Jeg har ca 3 måneders erfaring med servage. Hvis man ser bort fra ulideligt langsomme servere, så mistede jeg tilliden da jeg 2. gang fik slettet alt mit indhold. Og så blev jeg også hurtig træt af den næsvise support.

Luise A. Eriksen:
Endvidere kunne jeg godt tænke mig at høre, om der blandt jer er nogen, der har videre kendskab til OSCommerce og, hvor nemt/svært det er at anvende, hvis man starter ud med at være "blank" inden for e-handel?

Oscommerce er et gammelt system, ville ikke anbefale det til en nybegynder. Jeg har selv en hosted magentoløsning hos magentohotel.dk (powerhosting) Det spiller max og kan kun anbefales. Helt klart nemmere og flottere end OScommerce.

Jeg fik desuden powerhosting til at migrere min gamle OScommerce til MagentoCommerce.

 

/Hus

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet målinger på et site jeg administrerer hos Servage. I perioder er svarprocenten omkring 60-70. Den seneste uge er den nogle-og-90 (97,5 i gennemsnit).

Men som nævnt af andre er det især deres MySQL-server der er sløv. Det virker som om den går i dvale for et site, hvis der ikke er tilpas med trafik til sitet. En mulighed er at hente en side ind hvert minut (med et eksternt cron-job), men det kan jo ikke passe at man skal lave sådan noget for at få det til at køre OK.

Find noget andet. Det sparer dig for en masse ventetid.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)