Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på regnskab ved meget få bilag

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus.

Jeg håber du har fået de henvendelser du skal bruge og at det er i orden vi lige nupper din tråd til denne diskussion.

VH Jørgen Olsen

 

Hej Bjerringbro Transport.

Nu er der grænser for hvor stor en tillidssag det er at gå hen til en revisor/bogholder og få udført et lille stykke arbejde (nok ca. en times arbejde i dette tilfælde). Jeg går ikke efter de store fisk som kræver en masse tillid fra begyndelsen - jeg satser generelt på de små virksomheder og vokser sammen med dem. Større virksomheder får jeg kun på anbefalinger.

Jeg ville nu også være påpasselig med at udbyde min erhvervstransport til Bjerringbro Transport hvis referencer er "Under ud arbejdelse!". Siden står tilmed "hulter tabulter" hvis du bruger firefox (ihvertfald her (24" skærm)) og er fyldt med stave- og grammatikfejl. Så meget for troværdighed - i tilbyder ikke rocket-science og det gør jeg heller ikke - det vigtigste må altså være godt købmandsskab i begge vore tilfælde. Du stiller altså højere krav til dine leverandører end du selv ville kunne indfri?

Når jeg satser på godt købmandskab er det fordi jeg ikke tror at der nødvendigvis kommer flere penge i min kasse ved at jeg ødsler om mig med penge på branding og markedsføring (eller om jeg forsøgte at købe billig goodwill ved at blive hyperaktiv amino-bruger).


Vælg du bare Peter - så er du sikker på kvalitet printet på et anerkendt brevpapir. Så kan det godt være du tvivler på mine kompetencer - men outsourcer du din bogføring skal du ikke forvente at der sidder en økonom/revisor og laver det for dig.

Nu skal jeg ikke kunne sige noget om hvordan Peter laver regnskaber, så jeg vil helt generelt forsøge at tegne et billede af hvad der kan ske når du giver 350-400kr for en times bogføring hos en revisor.

Revisoren hyrer en studerende til at taste bilagene ind (ca. 100kr i timen + diverse omkostninger, herunder feriepenge, pension, forsikring m.m.). Revisoren bruger mere eller mindre tid på oplæringen af denne assistent - og nogle gange går det galt - du skal da satse på at når der bliver lavet fejl er det i din favør og at skattevæsnet ikke kommer på besøg.

Jeg sidder i øjeblikket med et af de bedste eksempler. Jeg har en kunde som har betalt 16.000kr i 2006 for at få lavet et årsregnskab. Der har nok siddet en assistent og brugt 20 timer på udfærdigelsen af dette (det er det tidsforbrug jeg vil skønne arbejdet er værd).

Kunden har været slem til at blande privatforbrug og erhvervsmæssige udgifter sammen - det hele er derfor blevet bogført i en stor pærevælling - og kunden er ikke blevet vejledt af revisoren. Da assistenten har tastet alt for meget privatforbrug ind i regnskabet som vareforbrug og ikke opdaget fejlen på kundens vegne - er omsætningen kontra vareforbruget ikke længere særlig troværdigt / "statistisk korrekt". Revisoren har da på eget initiativ (da regnskabet ellers helt sikkert ville blive udtaget til kontrol hvilket han ikke var interesseret i da han så skulle lægge navn til at have bogført for 100.000kr meget iøjenfaldende ”vareforbrug”/privatforbrug) reguleret omsætningen med 500.000kr (forhøjelse). Det betyder altså at kunden, ikke nok med en alt for høj revisorregning for dårligt udført bogholderi, også får en ekstraregning på 125.000kr i moms og bliver beskattet af 500.000kr der ikke er omsat for. Der har INGEN vejledning / rådgivning været undervejs - hun har ukritisk i tiltro til sin revisor (som er statsautoriseret) underskrevet rettelsesblanketter og selvangivelse.

Nu sidder jeg så tilbage med produktet - jeg har et kæmpe arbejde for kunden med at få de penge godtskrevet igen hos skattevæsnet og hun har selv et kæmpe arbejde med efter bedste evne at isolere privatforbrug fra vareforbruget i forretningen. Dette privatforbrug har jeg selv opdaget i regnskabet – havde skattevæsnet opdaget det kunne jeg forestille mig at det ville blive en dyr affære (både eventuelle bøder og den troværdighed deres virksomhed mister for altid).
Kunden havde også indsendt alle sine brændstofkvitteringer som uden nogen spørgsmål blot var blevet bogført på drift/brændstof – fuldt skat- og momsfradrag. Sagen er så den at det er en privatbil og det eneste der minder om erhvervsmæssig kørsel er fra hjemmet til arbejdspladsen (ikke fradragsberettiget i dette tilfælde).
Kunden havde også hørt at man kunne trække restaurationsbesøg fra i regnskabet og derfor var også alle husholdnings kvitteringer på mcdonalds, pizzaer e.t.c. trukket fra i regnskabet (bogført som ”øvrige personaleudgifter”)

Disse fejl har jeg rettet og at vi nu har gjort det på eget initiativ har uden tvivl købt lidt ekstra ”goodwill” inde hos skattevæsnet.

Jeg ved godt at det er et enkelt eksempel og at der også er mange eksempler på folk som mig som tror de kan klare hele verden og i virkeligheden ikke kan levere en skid.
Alligevel vil jeg gerne forsøge at komme du-får-hvad-du-betaler-for-tankegangen til livs. D.v.s. at jeg efter bedste evner forsøger at levere kamp til stregen mod konkurrenter som jeg mener tager for mange penge for deres arbejde (medmindre jeg er leverandør til dem hvilket indebærer fredning).

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde skrevet i to forskellige dokumenter og fik desværre kun det ene med - jeg har lidt mere og sige her :)

Jeg ser frem til konstruktive svar og en spændende debat - jeg har selv lagt en del tid i at lave mine tanker om til ord så jeg håber at fremtidige deltagere vil gøre det samme.

Synes du det hele lyder fjoget er det ikke fordi jeg forsøger at holde nogen for nar - husk det når du svarer.

 

Når jeg ikke skriver så meget om min baggrund er det fordi den ikke er noget at prale af - jeg er ikke uddannet økonom eller revisor - jeg er en alm. person der har lært at lave regnskaber. Jeg har dog opbygget mig et solidt kundegrundlag (alle tilfredse kunder) så jeg igennem det sidste års tid har kunnet leve af mine regnskabsydelser alene. Mine markedsføringsudgifter er begrænset til webhosting og google adwords - jeg har ikke tekstforfattere, brandere eller grafikere til at styrke mit image. Jeg har alt fra små restauranter, håndværkere, catering virksomheder - til et større revisionshus i min "kundeportefølje".

Min baggrund er tasteoperatør hvor jeg har tonsvis af erfaringer og referencer - jeg er en af de bedste af slagsen og eftersom det er en døende branche har jeg valgt at kaste mig over regnskabsydelser som indebærer en del datafangst.

Jeg har altid lavet mit regnskab selv og har drevet virksomhed indenfor følgende brancher: edb (programmering), detailhandel & import, vognmandsvirksomhed, rengøring, viceværtservice, oversættelsesbureau, vikarbureau (sundhedssektoren) m.m.

Alt i alt mener jeg at jeg har en solid baggrund for at udføre bogholderi.


Bemærk at jeg ikke forsøger at tage arbejdet fra de dygtige og veluddannede revisorer som Peter - jeg mener bare ikke at det kan betale sig for folk at sende deres bogholderi hen til dem - revisorerne må træde til når der er behov for deres egentlige kompetencer som f.eks. kan være komplicerede skattesager eller rådgivning jeg ikke selv er kvalificeret til at give mine kunder (jeg vil naturligvis ikke gå alt for meget i detaljer vedrørende deres kompetencer som jeg ikke ved så meget om).


Hvad mit image angår skal jeg dog aldrig sige aldrig, - og når jeg er klar til branding på et lidt højere niveau har jeg udført en lille "handlingsplan":

1. Sexet ung lyshåret sekrætær - jeg har desværre ikke noget og bruge hende til så der går nok lidt tid endnu før jeg har rådt til at have hende siddende for at se godt ud. Hun skal naturligvis også lave kaffe til kunderne og vande blomster.

2. Et telefonanlæg hvor kunden automatisk får lov at vente mindst 2min før han/hun kommer igennem (om der er flere på linien eller ej) - dårlig musik i baggrunden. Det vil jo virke uprofessionelt hvis kunden kommer igennem med det samme - som om jeg ikke har andet og lave end at tale med ham/hende !

3. Jakkesæt og cigarer i øverste skuffe i mit skuffemodul som jeg kan byde kunderne på - selvom de fleste ikke bryder sig om cigarer får de gennem lugten af min røg indtrykket at jeg er en "rigtig revisor" :)

4. Anlægning af fuldskæg for at jeg kommer til at se lidt ældre ud (hvis man er revisor er ens troværdighed tæt beslægtet med ens alder - jo ældre du er - jo dygtigere forventer folk du er)

 

Synes du det lyder lidt grotesk, så prøv at tænke igen før du skriver... hvis regnskabsarbejde er en tillidssag går det ud på at få folks tillid - og hvilken bedre måde end at spille etableret? Når jeg sidder alene på mit eget lille kontor med mit skrivebord herude i Taastrup kommer jeg altid til at se etableret ud for nye ansigter - kun folk der er blevet henvist til mig af eksisterende kunder har mulighed for at få indtrykket af en etableret virksomhed og dermed give mig min velfortjente tillid. En medarbejder der laver kaffe er et rigtig godt skridt på vejen - det kunne evt. være tilkaldevagter så hun kun kommer når jeg har møder :)

VH Jørgen Olsen

 

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror nu jeg ville vælge Peter. De sidste 500 kr er godt givet ud Big Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Aiii..........nu må I to sgu holde op ;o)

 

Det er da så belastende at den samme diskussion dukker op i alle tråde om bogføring/revision. Kan I ikke bare acceptere, at I er forskellige, har forskellige priser og fremgangsmåde......og så droppe Jeres evindelige kommentarer om hinandens priser?????

I lyder som en gammel plade, hvor pickuppen sider fast i samme rille...

Kom nu videre og acceptér at I er forskellige, please - Det skulle ikke være nødvendigt at kommentere hinandens priser i hver eneste tråd.

Jack

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Business det tror jeg er ved at være på plads efterhånden - niveauet er steget en del siden "dengang" her.

Remydk leger åbenbart arkæolog når han ikke har andet at gøre end at finde ældgamle tråde og skrive ligegyldige indlæg i dem :)

Og hvorfor så det ? Fordi han ikke bryder sig om min person.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Den lå nu øverstda jeg var inde og se på regnskab's links Smile

Jeg så ikke lige på hvornår den er skrevet. Det er sådan set også lige meget, da det ikke ændre ved at jeg synes Peter og hans indlæg virker en del mere professionel. Når det kommer til noget så vigtigt som ens regnskab mener jeg man er bedre tjent med en virksomhed som Peters.

Jeg har skam intet imod dig eller din virksomhed, dog har jeg det svært ved at anbefale en person eller virksomhed der direkte opfordre andre til bestikkelse! Det kan godt være det bare er mig der ikke er normal..Big Smile

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Den lå nu øverstda jeg var inde og se på regnskab's links Smile

Jeg så ikke lige på hvornår den er skrevet. Det er sådan set også lige meget, da det ikke ændre ved at jeg synes Peter og hans indlæg virker en del mere professionel. Når det kommer til noget så vigtigt som ens regnskab mener jeg man er bedre tjent med en virksomhed som Peters.

Jeg har skam intet imod dig eller din virksomhed, dog har jeg det svært ved at anbefale en person eller virksomhed der direkte opfordre andre til bestikkelse! Det kan godt være det bare er mig der ikke er normal..Big Smile

 

Kære RemyDK

Jeg tænkte jeg ville tage en lille pause fra min lungebetændelse og kigge ind på amino - hold da kæft hvor har du spredt hygge og bare det alene får mig nærmest helt op på dupperne...

Det var dog en afskyelig påstand du kommer med - jeg kan simpelthen ikke forstå den - du foreslår selv at du måske ikke skulle være helt normal - det kan jeg måske godt tilslutte mig med den fortolkning du har lagt for dagen.

Jeg har ytret min utilfredshed med alt det kammerateri og vennehandel jeg føler jeg har været tilskuer til igennem tiderne -  på sarkastisk vis. Og så kan du dreje den sådan her? Mit eneste budskab var at det er mit indtryk det kan være meget svært at komme ind i varmen som nyt rengøringsfirma (samt i mange andre brancher).

Jeg ser gerne at folk bliver opmærksom på denne type problem - og forsøger at grave i sagerne hvis de kan fornemme at noget er galt. Jeg ser hellere end nogen anden at tingene fungerer. Det er simpelthen imod min overbevisning at snyde - men vi skal snakke om snyd og der skal være en løbende debat om snyd ! Men ikke i tråde om bogholderi fra oldtiden...

Du har mange gange anbefalet Peter allerede - du kan jo bare bruge ham hvis du synes godt om manden - jeg tvinger dig ikke ind i min butik så slap du bare af. Du må også gerne anbefale ham alt det du vil, det vil jeg til enhver tid respektere - Peter er jo en dygtig mand - men synes du ikke selv du går over stregen her?

Jeg synes du skal stoppe din hetz og komme videre med dit liv - jeg beklager jeg har provokeret dig - det var ikke min hensigt, men jeg håber du har andre ting at tage dig til fremover.

Og så håber jeg ikke du gør det til en vane at hive gamle ligegyldige tråde frem medmindre du har noget fornuftigt at tilføje.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset om man vælger at gå ud med en udbudspris på 500 eller 1.000 kr. så ligner det ren tilsætning for der vil være en række spørgsmål som Pentatribe gerne vil have besvaret  og han skal formentlig også have udfyldt en udvidet selvangivelse som han formentlig ikke har haft før. Så er prisen angiveligt en anden og derfor er det næppe afgørende om prisen er 500 kr. eller 1.000 kr.

Faktisk er det jo lige før at det faktiske tidsforbrug for de herrer på at besvare indlæg i denne tråd er højere end de nævnte tilbudspriser.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)