Hej Claus. Jeg håber du har fået de henvendelser du skal bruge og at det er i orden vi lige nupper din tråd til denne diskussion. VH Jørgen Olsen
Hej Bjerringbro Transport. |
Jeg havde skrevet i to forskellige dokumenter og fik desværre kun det ene med - jeg har lidt mere og sige her :)
Jeg ser frem til konstruktive svar og en spændende debat - jeg har selv lagt en del tid i at lave mine tanker om til ord så jeg håber at fremtidige deltagere vil gøre det samme.
Synes du det hele lyder fjoget er det ikke fordi jeg forsøger at holde nogen for nar - husk det når du svarer.
Når jeg ikke skriver så meget om min baggrund er det fordi den ikke er noget at prale af - jeg er ikke uddannet økonom eller revisor - jeg er en alm. person der har lært at lave regnskaber. Jeg har dog opbygget mig et solidt kundegrundlag (alle tilfredse kunder) så jeg igennem det sidste års tid har kunnet leve af mine regnskabsydelser alene. Mine markedsføringsudgifter er begrænset til webhosting og google adwords - jeg har ikke tekstforfattere, brandere eller grafikere til at styrke mit image. Jeg har alt fra små restauranter, håndværkere, catering virksomheder - til et større revisionshus i min "kundeportefølje".
Min baggrund er tasteoperatør hvor jeg har tonsvis af erfaringer og referencer - jeg er en af de bedste af slagsen og eftersom det er en døende branche har jeg valgt at kaste mig over regnskabsydelser som indebærer en del datafangst.
Jeg har altid lavet mit regnskab selv og har drevet virksomhed indenfor følgende brancher: edb (programmering), detailhandel & import, vognmandsvirksomhed, rengøring, viceværtservice, oversættelsesbureau, vikarbureau (sundhedssektoren) m.m.
Alt i alt mener jeg at jeg har en solid baggrund for at udføre bogholderi.
Bemærk at jeg ikke forsøger at tage arbejdet fra de dygtige og veluddannede revisorer som Peter - jeg mener bare ikke at det kan betale sig for folk at sende deres bogholderi hen til dem - revisorerne må træde til når der er behov for deres egentlige kompetencer som f.eks. kan være komplicerede skattesager eller rådgivning jeg ikke selv er kvalificeret til at give mine kunder (jeg vil naturligvis ikke gå alt for meget i detaljer vedrørende deres kompetencer som jeg ikke ved så meget om).
Hvad mit image angår skal jeg dog aldrig sige aldrig, - og når jeg er klar til branding på et lidt højere niveau har jeg udført en lille "handlingsplan":
1. Sexet ung lyshåret sekrætær - jeg har desværre ikke noget og bruge hende til så der går nok lidt tid endnu før jeg har rådt til at have hende siddende for at se godt ud. Hun skal naturligvis også lave kaffe til kunderne og vande blomster.
2. Et telefonanlæg hvor kunden automatisk får lov at vente mindst 2min før han/hun kommer igennem (om der er flere på linien eller ej) - dårlig musik i baggrunden. Det vil jo virke uprofessionelt hvis kunden kommer igennem med det samme - som om jeg ikke har andet og lave end at tale med ham/hende !
3. Jakkesæt og cigarer i øverste skuffe i mit skuffemodul som jeg kan byde kunderne på - selvom de fleste ikke bryder sig om cigarer får de gennem lugten af min røg indtrykket at jeg er en "rigtig revisor" :)
4. Anlægning af fuldskæg for at jeg kommer til at se lidt ældre ud (hvis man er revisor er ens troværdighed tæt beslægtet med ens alder - jo ældre du er - jo dygtigere forventer folk du er)
Synes du det lyder lidt grotesk, så prøv at tænke igen før du skriver... hvis regnskabsarbejde er en tillidssag går det ud på at få folks tillid - og hvilken bedre måde end at spille etableret? Når jeg sidder alene på mit eget lille kontor med mit skrivebord herude i Taastrup kommer jeg altid til at se etableret ud for nye ansigter - kun folk der er blevet henvist til mig af eksisterende kunder har mulighed for at få indtrykket af en etableret virksomhed og dermed give mig min velfortjente tillid. En medarbejder der laver kaffe er et rigtig godt skridt på vejen - det kunne evt. være tilkaldevagter så hun kun kommer når jeg har møder :)
VH Jørgen Olsen
Venlig hilsen
Jørgen Olsen