Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail nyhedsrbreve/markedsføring uden tårer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer





Jeg er snart 57, og dermed var min tidlige barndom i en tid, hvor radioen og telefonen var de mest avancerede kommunikationsformer.
Nu har vi internettet og alle dets "mind-blowing" muligheder. Jeg synes, at det i vor tid burde være naturligt at anvende E-mail og internetlinks etc. som kommunikationsmiddel. Det er ganske enkelt et nutidigt kvantespring fra det gode gamle røde postbud og hans foldepapir med frimærke på.





Men: ingen træer vokser ind i himlen!





Sikkert afledt af perspektivet om, at vore indbakker vilde eksplodere i et "systems-overload" har man indført retsregler og anden forbrugerbeskyttelse mod uønsket information/reklame.





Vi har også forskelligt anti-spam software (hvor vores kære vicevært jo har et vel-estimeret produkt!), teknologier til at hjælpe os med at sortere i al den information, som klodens øvrige beboere kunne tænkes at belemre vore hjerner med.



Udfordringen ligger altså i på den ene side at udnytte de rationaliteter (hurtighed, pris, målrettethed), som E-mail og Internettet giver os som afsendere af information, og på den anden side at undgå både retslige barrierer, softwarefiltre, men måske vigtigst af alt: undgå at skabe en negativ reaktion hos dem, vi henvender os til og gerne vil nå med en information eller et tilbud. Det er altså en svær balancegang....



 



Nu vil jeg lige fortælle en kort, instruktiv historie fra det virkelige liv, til jeres overvejelse:



 



Jeg var så heldig fredag at få en fantastisk anmeldelse at et produkt, som jeg er dansk importør af, det er nyt på det danske marked, og en stor del af målgruppen for produktet befinder sig i skoleverdenen - derfor er det vigtigt at få produktet anmeldt i Folkeskolen (læses af alle folkeskolelærere i DK, konsulenter, ledere etc.). Dette lykkedes for mig, en flot anmeldelse på www.Folkeskolen.dk under anmeldelser, her bliver produktet Zome fint anmeldt til min kernemålgruppe.



Www.Folkeskolen.dk, som jo også bygger på vore elektroniske informationsteknikker har selvfølgelig indbygget den mulighed i deres individuelle anmeldelser, at man kan sende en reference om anmeldelsen til en ven - via E-mail. Fint, og helt i tråd med e-teknologien.



Jeg blev så glad for den gode anmeldelse, at jeg - i min opløftede stemning - gik et skridt videre og lagde en kopi af henvisningsmailen ind i en mail sendt fra min egen Outlook-opsætning. Her i denne mail skrev jeg kun et par linier, men jeg begik den fejl i skyndingen, at jeg indsatte et par fotos fra Forskningens Døgn, hvor jeg havde haft en vellykket workshop over det omtalte produkt med i alt 200 børn fra 5. og 6. klasse og deres lærere. Disse fotos var på hver ca. 1 mb - ikke smart!



Mailen blev sendt til et netværk af pædagogiske konsulenter, som jeg har oprette i min Outlook i en særlig mappe, og som jeg engang imellem sender et nyhedsbrev. - Ingen har hidtil reagere negativt.



Men her til morgen får jeg en mail fra een af disse, som på en yderst venlig og hjælpsom måde påpeger, at jeg ikke har udvist omtanke og hensyn i måden, hvorpå jeg informerer. Jeg gengiver her hans meddelelse, uden at afsløre hans identitet:



Kære Martin Bodilsen




Tak for tilsendte mail
Det er rart at modtage de løbende orienteringer - men der er et stort problem i at dine mail er voldsomt store - 2MB - det er rigtig meget at modtage i en SkoleKom mailboks - og det skaber hurtigt overflow - og blokerer for indgående post - idet postkasserne bliver overfyldte.





Valget kan derfor meget let blive, at man vælger

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg ville indsætte billeder som er lavet i en opløsning så de ikke er ret store (vel egnet til e-mail & nyhedsbreve). Er billedet vigtigt i høj opløsning vil jeg linke til det i brevet.


Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)