Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 ansat koster hvad ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja spørgsmålet er rimelig simplet, skal til at have min første ansat,

 

hvordan tackler jeg lige det ?

altså skal jeg oplyse det til skat, og hva med forsikring, og hvad skal jeg betale ham ud over ferie penge og sh penge ?

 

Nogen der vil guide mig lidt :)

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er at tilmelde dig en af de udemærkede og seriøse lønbureauer, der er i Danmark. Vi har mange løst ansatte og ingen af os på kontoret har den store interesse i lønbogholderi, så vi har lagt det ud af huset. Vi bruger Dataløn, men der er også Danløn og andre. Alternativt kan din bogholder/revisor måske klare det for dig.

Mht lønbureauerne koster det et lille oprettelsesgebyr og derefter et beskedent beløb, hver gang du ændrer eller udbetaler løn, men det er til at overskue, og du er helt, helt sikker på, at alt afregnes korrekt. Ikke-korrekt løn er noget, djævelen har skabt. Lønbureauerne henter i øvrigt nu automatisk skattekortet ned, så det behøver du heller ikke bekymre dig om. Lønbureauet kan også hjælpe dig med at oprette din medarbejder korrekt, så pension og andre aftaler bliver registreret. Og du kan køre det hele via nettet. I forhold til, at din arbejdstid er meget bedre brugt på dit firma, så er det en god løsning, trods at det koster noget.

Dermed er det kun en pligtig arbejdsskadeforsikring, som kan fås hos stort set alle forsikringsselskaber, du skal gøre noget ved. Vælger du at tilbyde sundhedsforsikring og pension, kan de også klare det.

God fornøjelse med din nye medarbejder!

Mvh

Anne, DrewsenMatch

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)