Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøringsfirma: markedsføring / Kunder

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har startet et lille rengøringsfirma og vikarservice.

mit problem er at jeg ikke rigtig har fået nogle kunder i bixen.

jeg har kørt 2 google adwords kampanger.

jeg har annoceret i 4 forskellige aviser, med 2 spaltede farve annonser

og så har jeg delt ca 2500 flyers ud til forretninger, kontore og til private.

jeg er pt ved at blive godkendt til hjemmeservice..

jeg syntes selv at mine priser er rigmelige 195 kr pr time ekskl moms

kunne godt tænke mig lidt feedback på mine hjemmesider, og hvad jeg kunne gøre for at få lidt skub i tingene.

kunne networking være en ide´

http://www.tcm-service.dk

http://www.tcm-bagervikar.dk

Det ville jo også være frygtelig dejligt hvis i lige manglede rengøring i midt eller østjylland. Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine hjemmesider er ikke for kønne - det kunne godt være du skulle have noget professionel hjælp hvis du satser på at markedsføre dig på nettet med adwords ( ellers er din kampagne nok penge ud af vinduet ).

 

Om du er billig eller ej er erhvervslivet ligeglade med - det hele drejer sig om "connections". Det er et "gangster-erhvervsmarked" vi har herhjemme :)

 

Jeg ved ikke om folk i jylland er prisbevidste, men herovre vil et firma aldrig skifte leverandør hvis de blot er nogenlunde tilfredse med ydelsen - uanset hvad det koster (jeg ønsker ikke eksempler på undtagelser for jeg ved godt der er sådanne).

Jeg har set fakturaer på dyr rengøring og tilbudt kunden f.eks. 25% rabat i forhold til nuværende leverandør for samme ydelse - hvis det ikke bliver afvist, bliver det syltet...

 

 

Jeg ønsker dig held og lykke med forretningen, men er alligevel pessimistisk på dine vegne - det kan være en MEGET hård kamp at komme ind i varmen - uanset hvad man kan tilbyde til hvilken pris.

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar, jeg kunne nu godt bruge lidt inspiration til hvordan jeg kommer videre, har tænkt lidt på networking, er der nogle der har erfarring med det.

Jeg forsøger også at opsøge, nybyggede kontore og virksomheder hvor jeg ved de ikke har nogen aftale med andre firmaer.

kan det simpelthen skyldes den globale finans krise ??? [:'(]

Jeg stoler selv meget på de ydelser jeg levere, og ved at kvaliteten er i orden.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sgu ikke nogen global finanskrise - det er det pure opspind - men der sidder naturligvis nogle bagmænd og tjener penge på det.

Skal du være god til at networke skal du være god til at tale med folk - og et godt råd kan være at medbringe gaver, kage eller vine til potentielle kundeemner og løbende bestikke dem med gaver. Hvis du de første fem minutter af et salgsmøde kan sidde og uddele gaver og snakke om alt muligt andet (fodfold, vejret e.t.c.) - så er der ligeså stille åbnet op for at I kan snakke seriøse forretninger og du kan få de svar du er interesseret i hvis de ikke vil samarbejde.

 

Der er ingen der vil turde tvivle på din ydelse - men selvom du er billigst er det nemt at blive afvist - du skal tænke på at kontorrotterne du snakker med som er rimelig langt fra firmaets bundlinie nok er glade for det nuværende firma fordi de sender små gaver i ny og næ og ringer og ønsker dem god weekend - det er venskaber du skal bryde - ikke samarbejder.

VH Jørgen Olsen

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv nystartet. og kan sige at jeg kører med væsentlig højere priser end dig. Du skal huske på at pris og kvalitet hænger sammen. Jeg har dog haft en stabil kunde tilgang siden start 01/10 2008, og har måtte bede en ven om hjælp ved nogle stører opgaver. ( vinduespolering) Jeg satte en seddel op i brugsen og netto. Det resulteret i ca 10 faste vinduespudser kunder til en snit pris på 350 kr. Jeg modtager opgaver hver dag nu, fra kunders venner osv. Så jeg må gører et godt job. Tjek evt min hjemme side.

www.johnnybnielsen.dk

Ps. jeg kan ikke mærke noget til (krisen) Har fået flere store kunder som IKKE havde pris som første priotet.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Botoft Nielsen:
Du skal huske på at pris og kvalitet hænger sammen.

Ja det kan vi aldrig høre for meget ! :)

Han er helt sikkert fuldstændig uduelig til de dumpingpriser (latterlige 195kr i timen). Jeg ville aldrig turde lade ham gøre mit kontor rent - jeg bruger UDELUKKENDE professionelle rengøringsfolk.

Jeg understreger lige sarkasmen hvis der var nogen der ikke skulle have fanget den.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

underligt som denne tråd udvikler sig :-)

jeg har nu siden indlægget fået hul på bylden, så selv om jeg er uduelig og inkompetent og tilader mig at være billig så har jeg fået 3 private institutioner og en del private kunder.

men tak for alle svarene, jeg har fundet ud af at mund til mund metoden er meget brugt inden for rengørings branchen

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden vil ligeledes ved nødvendig anskaffelse af rengøringsmaskiner, anskaffe så miljøvenlige produkter som mulig, feks. en posefri støvsuger, for ikke at skabe unødvendig affald.

Hos TCM Rengøring mener vi, at vi skal værne om vores miljø derfor anvender vi kun svanemærket produkter i vores arbejde.

Dit billede øverst er ikke rigtigt i forhold til de priser du kører med. Du kan og det er der ingen (vil jeg påstå) der kan, gøre sådan et sted rent til de priser. Derfor er det et forkert billede. Når du nu har de priser, er det så med kørsel. Hvad vil du gøre når du får en medarbejder der melder sig syg hver mandag et par gange! så er evt overskud jo brugt op? Hvad med sæbe osv!! Ligger det i din pris? Jeg vil ikke sige du er en amatør, men blot en person der ikke helt er klar over hvad ting koster. Jeg giver lige et eks. Jeg har en stor vinduespudser opgave hos en ny fast kunde. Jeg kan ikke gøre det alene. Så jeg skal købe ekstre udstyr til en ven, jeg ansætter 6 timer.

Løn 140 gange 6 = 840

udstyr 400 kr og ja så har jeg udstyret. Men det skal stadig betales!

Din pris som du skal betale løn af!

195 gange 6 = 1170 

= 330 kr i overskud

Skat/kørsel/matrialer/sygdom? Hvad vil du gøre hvis du har en ansat der skal på barsel? Hvad med din pension? Jeg VED at jeg tager det jeg er værd. Og hvorfor skulle jeg gå ned i pris for at kunden kan få det bedre? Tingne hænger sammen min ven.

Håber du ser jeg ikke prøver at håne dig, men oplyse dig. Tror på du gerne vil, men du må nok få noget hjælp hvis det skal lykkes at skabe et OVERSKUD til dig. Og det er vel formålet?

Mvh Johnny B Nielsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Botoft Nielsen:

Virksomheden vil ligeledes ved nødvendig anskaffelse af rengøringsmaskiner, anskaffe så miljøvenlige produkter som mulig, feks. en posefri støvsuger, for ikke at skabe unødvendig affald.

Hos TCM Rengøring mener vi, at vi skal værne om vores miljø derfor anvender vi kun svanemærket produkter i vores arbejde.

Dit billede øverst er ikke rigtigt i forhold til de priser du kører med. Du kan og det er der ingen (vil jeg påstå) der kan, gøre sådan et sted rent til de priser. Derfor er det et forkert billede. Når du nu har de priser, er det så med kørsel. Hvad vil du gøre når du får en medarbejder der melder sig syg hver mandag et par gange! så er evt overskud jo brugt op? Hvad med sæbe osv!! Ligger det i din pris? Jeg vil ikke sige du er en amatør, men blot en person der ikke helt er klar over hvad ting koster. Jeg giver lige et eks. Jeg har en stor vinduespudser opgave hos en ny fast kunde. Jeg kan ikke gøre det alene. Så jeg skal købe ekstre udstyr til en ven, jeg ansætter 6 timer.

Løn 140 gange 6 = 840

udstyr 400 kr og ja så har jeg udstyret. Men det skal stadig betales!

Din pris som du skal betale løn af!

195 gange 6 = 1170 

= 330 kr i overskud

Skat/kørsel/matrialer/sygdom? Hvad vil du gøre hvis du har en ansat der skal på barsel? Hvad med din pension? Jeg VED at jeg tager det jeg er værd. Og hvorfor skulle jeg gå ned i pris for at kunden kan få det bedre? Tingne hænger sammen min ven.

Håber du ser jeg ikke prøver at håne dig, men oplyse dig. Tror på du gerne vil, men du må nok få noget hjælp hvis det skal lykkes at skabe et OVERSKUD til dig. Og det er vel formålet?

Mvh Johnny B Nielsen

Kære Johnny.

udstyr 400kr er ikke en udgift på 400kr, men der er derimod tale om en kapitalbinding - dine udgifter på dette aktiv i forbindelse med denne opgave er en forholdsmæssig fordeling af renteudgifter og afskrivninger. Skal du bruge specialudstyr til en opgave og er det ikke noget du kan genbruge i forbindelse med senere opgaver skal det enten lægges oveni prisen eller også skal du slet ikke byde ind på opgaven.

 

Søde ven - du er IKKE 300kr værd pr. time lige meget hvor effektiv du er. Var dette et kapitalistisk samfund ville dit firma ikke have noget eksistensgrundlag da dine kunder så ville søge den billigste løsning. Og hvis de store virksomheder rent faktisk "fungerede" ville deres oplagte stordriftsfordele knuse alle de små firmaer.

Jeg kan fortælle at de store vikarbureauer lejer rengøringsvikarer ud til 180-190kr i timen (pris ved udbud) - men de tager naturligvis også gladeligt den dobbelte eller tredobbelte pris fra en offentlig kunde der ikke spørger om prisen.

Underleverandører til større rengøringsfirmaer skal være heldige hvis de får 160-170kr pr. time + moms.

Misforstå mig ikke - jeg har ikke noget imod at du sælger dig selv med stort overskud - og du kan for min skyld sætte dit regnskab op som du vil og fylde det med uvedkommende driftsudgifter, men sagen er den at du minimum har en avance på salget af dig selv på 100% hvilket er rigtig meget på denne type serviceydelser som tæt på "enhver idiot" kan udføre.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første har jeg ingen ansatte endu, jeg klare alt selv.

og den ene af de kunder jeg har fået, betaler 205 kr pr time + moms og så skal de selv lægge materialer og udstyr til, så jeg syntes faktisk jeg får en rigtig god timeløn her og de ligger ret tæt på så kørsel er heller ikke noget problem.

der er jo også stor forskel på hvor man ligger i landet i silkeborg tager den billigste 165 kr i timen og den dyreste 265 - rykker du bare lidt øst på til århus er den dyreste over 300 kr i timen.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)