Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OIOXML for dummies

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :






Jeg var til seminar i Kommunernes Landsforening den 4. maj om det næste skridt inden for elektronisk handel med det offentlige.

De havde en undersøgelse af, hvor mange økonomisystemer, der understøttede UBL 0.71 (den nuværende udgave af OIOXML-faktura) - det gjorde de alle de undersøgte. Til det spurgte jeg "Kan de da alle indlæse fakturaer?". Svaret var "Nej, det er der vist ingen af dem, der kan."

Så derfor er elektroniske fakturaer ikke så udbredte endnu. Men tilgengæld så det meget positivt, ambitiøst og realistisk ud, men de kommende to tiltag:
  1. Benytte UBL 2.0 i løbet af 2007 til hele handelsforløbet (katalog, tilbud, ordre, ordrebekræftigelse, faktura, kreditnota, rykkere, rentenotaer).
  2. Oprette en flerstrenget infrastruktur til håndtering af UBL 2.0 med VANS-leverandører, statens egen (kan ikke huske navnet), banker og internettet (web og mail)


Det interessante set med mine øjne er, at det så vil blive gratis at kunne benytte elektronisk handel, da man kan nøjes med en e-postadresse med digital signatur samt registrering af denne samme med sit CVR-nr.

Vi vil i Saldi-projektet arbejde med i projektet omkring implementering af ovenstående sammen med OIO, da det netop kan være med til at give de mindre erhvervsdrivende en fordel, når det gælder elektronisk fakturering tuil såvel det offentlige som hinanden imellem.

Vi påregner at være med i pilotforsøgene i efteråret 2006 og have den endelige udgave klar af Saldi med understøttelse af UBL 2.0 klar i starten af 2007.
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg hælder også til den forklaring med at al begyndelse er svær.

Begyndervanskelighederne er imidlertid overstået og man begynder
virkelig at kunne mærke effekten af dette fremragende initiativ.



Jeg har været med til at implementere den elektroniske faktura i
efterhånden mange kommuner, og vi mærker efterspørgslen begynder at
komme fra private virksomheder - Vi har allerede flere private
virksomheder som også modtager elektroniske fakturaer i OIOXML formatet.



Vi ser OIOXML formatet danne standard og i løbet af de næste år brede sig til det private erhvervsliv også.

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)