Der er jo ingen der betaler, hvis der ikke klikkes...uanset hvilken side det er, så jeg forstår ikke hvad du skriver. Om det er et helhjertet klik? Det ved jeg ikke, men man kunne vel argumentere for det modsatte ;o) - Jeg har ingen idé om, hvor meget man konverterer fra side 3, men det kan man jo se ved at følge op på data. Det vil sige at du aldrig har oplevet dage hvor der er klikket rigtig godt på dine adwords, men der er bare ikke fulgt salg med? Der klikkes sikkert på side 2 og 3, men man kan argumentere for hvor "gode" de klik er. Og ja selvfølgelig kan det følges op af data og statistik, det er heller ikke det jeg siger. Jeg siger bare at det ikke er et godt råd, for der kommer ingen forretning deromme på de sider! De gule sider.....er jo ikke klikpriser. Det samme gælder de fleste bannerannoncer. Jeg sagde heller ikke de www.dgs.dk jeg henviste til en annonce i en bog. Der er jo stadigvæk store forlag der sælger trykte annoncer, taler du med en sælger derfra vil han da mene at det er en god ide at købe en annonce i deres bog! Jesper J. arbejder med at sælge adwords kampagner. Forstår du nu hvor jeg vil hen? Han vil jo aldrig sige at det er en dårlig forretning at være på side 3 med en adword.. Som sagt..jeg har ikke den fjerneste idé om, hvorvidt side 3 konverterer godt eller skidt, men jeg ville da ikke afvise at det kunne være en god forretning, uden at have testet det. Hvis de konverterer nok, så man får mere ind end man giver ud, så er det forretning. Jespers regnestykke er vel det der tæller, uanset hvordan man vender og drejer det..eller? Jeg skriver at det ikke er et godt råd for en der gerne vil tjene nogle penge. Regnestykket holder vand. Men det er sagen uvedkommende. Jeg tror de fleste herinde er ligeglad med at et klik kun koster 1 kr. hvis der så kun er 10 der klikker og ingen der køber! Du får det til at lyde som om, at du vurderer det udfra en subjektiv vurdering og Jesper udfra en objektiv. Det er vel sidstnævnte der giver mening, når det gælder om at vurdere om det kan betale sig. Det ved jeg ikke noget om. Jeg ville ikke råde nogen til en placering på side 3, om det så er med en PPC kampagne eller SEO. Ligesom jeg heller ikke ville råde nogen til at købe et link i jubii.dk /Jesper
|
Hej Welström
Det var ellers en noget indviklet argumentation du røg ud i. Jeg tror bare jeg lader dit indlæg stå som afslutning på debatten.
Til trådstarter: Hvis du kan tjene penge ved klikpriser på 20 kr er du i en forholdsvis speciel situtation, og så er det nemmeste muligvis blot at sætte denne klikpris for hele kampagnen. Du skal blot være opmærksom på at nogle søgeord er mere profitable end andre, så du bør holde øje med at du har positiv ROI på alle søgeordene.
Du kan bruge Adwords salgssporing til at få et overblik over hvad du tjener på hvert enkelt søgeord.
Mvh Jesper Jørgensen