Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er jo ingen der betaler, hvis der ikke klikkes...uanset hvilken side det er, så jeg forstår ikke hvad du skriver. Om det er et helhjertet klik? Det ved jeg ikke, men man kunne vel argumentere for det modsatte ;o) - Jeg har ingen idé om, hvor meget man konverterer fra side 3, men det kan man jo se ved at følge op på data.

Det vil sige at du aldrig har oplevet dage hvor der er klikket rigtig godt på dine adwords, men der er bare ikke fulgt salg med? Der klikkes sikkert på side 2 og 3, men man kan argumentere for hvor "gode" de klik er. Og ja selvfølgelig kan det følges op af data og statistik, det er heller ikke det jeg siger. Jeg siger bare at det ikke er et godt råd, for der kommer ingen forretning deromme på de sider!

De gule sider.....er jo ikke klikpriser. Det samme gælder de fleste bannerannoncer.

Jeg sagde heller ikke de www.dgs.dk jeg henviste til en annonce i en bog. Der er jo stadigvæk store forlag der sælger trykte annoncer, taler du med en sælger derfra vil han da mene at det er en god ide at købe en annonce i deres bog! Jesper J. arbejder med at sælge adwords kampagner. Forstår du nu hvor jeg vil hen? Han vil jo aldrig sige at det er en dårlig forretning at være på side 3 med en adword..

Som sagt..jeg har ikke den fjerneste idé om, hvorvidt side 3 konverterer godt eller skidt, men jeg ville da ikke afvise at det kunne være en god forretning, uden at have testet det. Hvis de konverterer nok, så man får mere ind end man giver ud, så er det forretning. Jespers regnestykke er vel det der tæller, uanset hvordan man vender og drejer det..eller?

Jeg skriver at det ikke er et godt råd for en der gerne vil tjene nogle penge. Regnestykket holder vand. Men det er sagen uvedkommende. Jeg tror de fleste herinde er ligeglad med at et klik kun koster 1 kr. hvis der så kun er 10 der klikker og ingen der køber!

Du får det til at lyde som om, at du vurderer det udfra en subjektiv vurdering og Jesper udfra en objektiv. Det er vel sidstnævnte der giver mening, når det gælder om at vurdere om det kan betale sig.

Det ved jeg ikke noget om.

Jeg ville ikke råde nogen til en placering på side 3, om det så er med en PPC kampagne eller SEO. Ligesom jeg heller ikke ville råde nogen til at købe et link i jubii.dk

/Jesper

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Welström

Det var ellers en noget indviklet argumentation du røg ud i. Jeg tror bare jeg lader dit indlæg stå som afslutning på debatten.

Til trådstarter: Hvis du kan tjene penge ved klikpriser på 20 kr er du i en forholdsvis speciel situtation, og så er det nemmeste muligvis blot at sætte denne klikpris for hele kampagnen. Du skal blot være opmærksom på at nogle søgeord er mere profitable end andre, så du bør holde øje med at du har positiv ROI på alle søgeordene.

Du kan bruge Adwords salgssporing til at få et overblik over hvad du tjener på hvert enkelt søgeord.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak skulle lige til at spørge hvordan jeg kunne se en salgssporing. det var en lang debat. men tak for alle de gode svar.

tror jeg har fundet ud af mit spørgsmål.

tak jesper jørgensen

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en film der viser at det kan være en god ide at ligge et godt stykke nede i reklamerne på google.

http://www.youtube.com/watch?v=PuXilEu2EfI

Filmen viser "eksperten" der fanger folks opmærksomhed lidt nede på siden og diregere dem ind på en side der kan generer et salg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

>> Proseo

Man kan sagtens argumentere for at der er penge at tjene på side 2 og 3. Jeg vil gå i den helt anden grøft i forhold til dig(proseo) og sige at dem der klikker langt nede af listen altså side 2 og 3 eller lignende de er virkeligt på udkig efter det de mangler. Man kan så istedet sige at hvis du har så mange konkurrenter på det samme søgeord(hvis der er adwords annoncer udover side 3 så er det nok et ret generelt ord) så kan der være en stor chance for at salget ryger til en af de andre, medmindre du er heldig at det kun lige er dig der blevet klikket på.

Jeg fornemmer i din omtale af Adwords at du ser det som noget odiøst og lidt useriøst med Adwords? Jeg ser adwords som det absolutte "must" når du skal markedsføre dig online, det virker indenfor næsten alle brancher som har noget online, og så er det super fleksibelt, og du skifter retning som du har lyst til og kan se resultater med det samme. Det er noget helt andet med SEO, her skal der som regel lange seje træk til, og finder du så ud af at du vil markedføres på en anden frase eller ord så skal man vente igen, til man kan måle resultater.

Jeg vil i 95% af tilfældende starte med min Online Markedsføring igennem Adwords og først derefter bevæge mig over i egentligt målrettet SEO på udvalgte søgeord og fraser. Ved hjælp af Adwords kan du nemlig rimeligt hurtigt kortlægge hvilke søgeord der er givtige og hvilke der ikke af, og dermed planlægge din SEO strategi.

Opsummering: der er ingen der siger at Adwords annoncer på side 2 og 3 er mindre givtige end dem på side 1, men dem som klikker på side 2 og 3 klikker nok også på mange af de andre, og sonderer derfor terrænet. Chancen for at du så vælges til at købe hos er formentligt mindre. Her vil det så handle om at skille sig ud og kan du dette i forhold til konkurrenterne så kan du sagtens tjene penge her.

Jeg ville da gerne have hvis det var muligt at give 10 kr for at finde ud af om det var et givtigt søgeord også baseret på landingpage og produkt og konverteringsraten, inden jeg gav tusindvis til en gang SEO.

Start med Adwords!

Det sidste jeg vil sige er: test test test det virker bedst. (det rimer sgu!) ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt forkert og fuldstændigt misforstået! Og hvordan du læser ord som odiøst og useriøst ind i det er mig en gåde?

Du modsiger dig selv så meget at jeg ikke ved hvad du egentlig mener...

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager at du mener at der er ikke er noget odiøst og useriøst ved brugen af Adwords? Det var bare din skrivemåde hvor jeg forstod det sådan at det var spild af tid og penge, men man kan jo reelt kun vide det med en test. Jeg har haft mange annoncer på både side 2 og 3 og de har kun været der fordi der er tjent penge på dem.

Hvor ser du modsigelserne i mit forrige indlæg?

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim S:

>> Proseo

Man kan sagtens argumentere for at der er penge at tjene på side 2 og 3. Jeg vil gå i den helt anden grøft i forhold til dig(proseo) og sige at dem der klikker langt nede af listen altså side 2 og 3 eller lignende de er virkeligt på udkig efter det de mangler. Man kan så istedet sige at hvis du har så mange konkurrenter på det samme søgeord(hvis der er adwords annoncer udover side 3 så er det nok et ret generelt ord) så kan der være en stor chance for at salget ryger til en af de andre, medmindre du er heldig at det kun lige er dig der blevet klikket på.

"der er penge at tjene på side 2 og 3." "så kan der være en stor chance for at salget ryger til en af de andre" Det er selvmodsigende. Og så skriver du om "held".. he he, held i en markedsføringskampagne, helt ærligt..

 

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilføjer jo altså dette:

"Her vil det så handle om at skille sig ud og kan du dette i forhold til konkurrenterne så kan du sagtens tjene penge her."

Til dette:

"der er penge at tjene på side 2 og 3." "så kan der være en stor chance for at salget ryger til en af de andre"

Med hensyn til bruget af ordet held, så bliver der vist tale om ordkløveri, da der faktisk var lidt sarkasme i det.

Der kan være held med i en markedsføringskampagne på adwords, der sker da tit men det er selvfølgeligt mest hårdt arbejde baseret på erfaring og viden.

Men nok om vores fnider fnader

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)