Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har du lært i dag?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det regner, det er sommer og overskyet... kan det blive mere dansk juli?

Nå men udgangspuntet var egentlig: Hvad har du lært i dag?

Selv har jeg lært, at man kan forøge sin produktivitet hvis man kaster mere RAM i sin computer, hvis den ikke lige spinder så godt som den gjorde tidligere. RAM koster ikke det store, men glæden ved ikke at skulle trille tommelfingrer hver gang man skal lave noget nyt, fordi man kan have alle sine daglige programmer åbne, er alle pengene værd og hurtigt tjent ind, i forøget produktivitet.

Jeg har også lært at en digital signatur er en dejlig ting, når man først har været igennem den lettere besværlig bestilling og installationsprocess. Desværre kræver webreg.dk stadigvæk at man bruger Internet Explorer, så jeg må fortsætte med at køre det via Virtual PC, men alt i alt sparede webreg.dk mig for flere timers formularudfyldning i forbindelse med adresse-ændringer m.v.

Sidst men ikke mindst har jeg lært at det er en rigtig god ide at tage en paraply med når man skal udendørs, takke være min kære kollega David der dukkede op som en drivvåd mus .

Hvad har du lært i dag?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lært at et 1 uges sommerprojekt med at sætte ca. 15 forskellige mails op som automatisk udsendes hvis f.eks. vores brugere afinstallerer, ikke genkøber, slet ikke køber etc. kan give en omsætningsstigning på ca. 10-15 % og at de penge kan knaldes direkte på bundlinjen :-))


 

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lært at Hr. Thorborg mener man skal give folk frihed ikke regler, og at han ikke er bare for den billige arejdskraft i asien.. vidste ikke du havde bidraget til bogen Motto.


Har lært/indset/blevet overbevist om, at det at tjene penge kun er det halve arbejde. De penge man har til at stå skal også forrentes, så nu er jeg begyndt at sætte mig mere ind i de fancy ord på aktiemarkedet. Er faktisk for dumt at jeg har haft en rimelig kapital til at stå, til kun 2% på kontoen.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Thorborg> Lyder rigtig spændende. Hvor langt er I forøvrigt kommet med at lave en Mac-udgave af spamfighter?

Tommy> Ja, afkast på indestående kapital er en af de bedste måder at blive rig på. Det er lidt ligesom med kunder.... Det er nemmere at få eksisterende kunder til at give flere penge, end at skulle ud og skaffe nye kunder hele tiden.

Afhængig af hvor meget du har til investeringer m.v. så overvej måske at kigge lidt på begrebet "Hedgefonde". Det er rimelig nyt i Danmark, så de bedste finder du nok ikke her i landet, men så vidt jeg er informeret af mine kilder, så er det en investeringsform der godt kan betale sig. Selvom andre mener den ikke er så attraktitiv længere fordi det er blevet populært.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige nu bruge de kloge kodere energi på at lave et nyt interface der bliver endnu nemmere og kan agere platform for nye tiltag, så jeg tror desværre ikke at der er sket så meget. Men du kan da bare få en hosted løsning :-)

Dbh Martin
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lært at et regnsæt er en fantastisk investering, når man beslutter sig for at cykle små 10 km på arbejde hver dag. Weekenden må blive brugt på en lille shopping spree.

Desuden har jeg, i løbet af de sidste 8 dage, lært, at man slet ikke skal kimse af ferie, og at Guinness er godt for sjælen.

Slutteligt har jeg lært, at Wordpress er ritti, ritti rart blog-software. Mit eget site, mcnally.dk, skifter helt sikkert platform indenfor meget kort tid. :)
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lært at det ikke er nemt at finde et relevant studiejob, og jeg at jeg ikke er god til at holde ferie i for lang tid, jeg er blevet bekræftiget i at jeg ikke er god til at sidde stille og at jeg ikke er til regnvejr, hvilke er et problem når jeg kun har en cykel at komme rundt på, jeg må ha´en bil.


 

hilsen Katrine   
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
>Lige nu bruge de kloge kodere energi på at lave et nyt interface der bliver
>endnu nemmere og kan agere platform for nye tiltag, så jeg tror desværre ikke
>at der er sket så meget. Men du kan da bare få en hosted løsning :-)

Nåh, det var nu ikke så meget pga spamproblemer, dem klarer Christian''s teknikfingrer rigtig godt for os p.t., så der er ikke de store problemer. Det var mere for at høre om jeg snart skulle forvente at skulle være testkanin på så''en en Mac klient ting.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg har lært hvorledes man splitter baghjul m.m. fra hinanden på min Renault...

Nu er der måske mange som vil mene at det er meget let, men for en person som mig som mere er typen der roder med computer end med biler (skjorte, slips m.m.), så er det en stor ting.

Problemet er så, at jeg også har lært at man ikke skal begynde på sådan noget hvis man ikke har det rigtige værktøj. Mit ene baghjul giver indimellem en klikkende lyd når bilen kører langsomt (kan kun høres når ruderne er åbne) - lyden minder meget om en stor sten i dækket. Det troede jeg så i første omgang og smed bilen på en donkraft. Men der var ikke nogen synderlige sten at se i dækket. Jeg snakkede med en kollega, som sagde at det ihvertfald efter lyden at dømme ikke var lejet som var ved at gå. Nå, men efter en uges tid med den samme klikken som ikke blev bedre eller værre, så besluttede jeg mig for i dag at smide bilen på donkraften igen og pille hjulet helt af. Umidlbart lyder det som om det er inde i bremsetromlen et eller andet måske ruller/rasler rundt. Men så var det at jeg ikke havde noget værktøj til at trække tromlen af med - Jeg fandt dog ud af hvilke skruer m.m. der skal pilles af men jeg har ikke nogen "bits" som passer....

Så i morgen står den på besøg hos svigerfar som er tidligere automekaniker - så kan han nok få fixet den fætter....

Nå ja - så har jeg også lært at finde rundt på den lokale genbrugsplads...

/Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)