Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karambolerer nyt firma med forældrekøb?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er en af de mange unge danskere som bor i en lejlighed som ejes af mine forældre. En af fordelene ved denne konstruktion er, at mine forældre kan trække underskuddet af udlejningen fra i skat og dermed nedbringe de samlede månedlige udgifter.

Nu vil mine forældre dog gerne oprette et lille personligt ejet firma i en anden sammenhæng, men de er i tvivl om hvorvidt overskuddet herfra skal modregnes i det underskud som de kan trække fra i forbindelse med forældrekøbet.

Så helt kort, så går mit spørgsmål ud på; Vil de samlede udgifter for min lejlighed stige hvis mine forældre opretter et nyt overskudsgivende firma?

Håber der er en herinde som kan kaste lys over situationen :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dine forældre kan vælge at lade det hele beskatte i virksomhedsordningen og opnå en skattemæssig fordel ved underskuddet i udlejningesejendommen. Overskuddet fra det evt. andet selskab vil have indflydelse på underskuddet i ejendommen såfremt det nye selskab ejes personligt og ikke er et ApS eller A/S.

Udgifterne vil ikke stige på ejendommen, men de vil ikke kunne opnå samme skattemæssig fordel ved kun at have underskuddet men nu skal det modregnes af et evt. overskud.

Hvis i vil have mere info kan jeg kontaktes på telefon: 35 11 20 82 - mobil: 42 22 49 32.

Mvh. Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

 

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)