Denne post er nok mest henvendt til dem af her der allerede har startet egen business.. Jeg er lidt interesseret i at vide hvor mange penge i har sparket i jeres forretning(er) for at få dem op at stå..
Jeg købte kort og godt en masse varer for en hel masse mange penge. Nu er der tale om varer BtB som jeg altid vil kunne komme af med uden at tabe en enorm sum penge - selv hvis jeg vælger at trække stikket ud. Jeg købte brugt lagergrej og udstyr til næsten ingen penge.
Alt lir med visitkort, smart brevpapir, firmatøj ventede laaaaang tid. Noget af det har jeg endnu ikke - her 5 år efter. Men bevares, nu er jeg i en branche hvor alt det udenoms ikke vægtes ret højt (BtB råvarer).
Mit råd - baseret på gode erfaringer (synes jeg selv) er: Fokuser på det du vil og kan. Glem alt det poppede, medmindre det er dig meget magtpåliggende. Gadgets og fancy bil kan du altid købe hvis det hele bærer.
Brug penge på det som er nødvendigt og kan hjælpe dig.
Nå, ja det kom vist lidt udenom det oprindelige spørgsmål. Men et beløb er jo ganske afhængigt af hvilken brance og marked du opererer på...
Også 0 kr. her: Jeg printede min første faktura ud på mit daværende lønarbejde, og for de penge købte jeg en HP printer, som jeg så brugte til at lave visitkort, fakturaer, foldere og alt muligt andet på.
Til dagsdato er de eneste penge jeg reelt har brugt i firmaet (som jeg ikke har haft glæde af privat) fakturapapir og toner. Så her snakker vi måske 100-200kr.
Jeg har nu bestilt:
Visitkort: 125stk. 142kr
Firma Poloer m. tryk: 3 stk. 414kr
Salgsbrev 40stk. A5 200g. 100kr
Og så kommer der alt den tid, som man kunne lave andre ting, eller tjene penge på alt muligt andet :-) og penge til lidt benzin m.m.