Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket beløb skal tillægges moms ved byttehandel ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Hvis jeg køber en bil til kr. 400.000,- + moms, og giver en momsfri bil i bytte til kr. 200.000,-, skal jeg så betale momsværdien på den nye på de 100.000,- , eller er det blot momsværdien på differencen på købet, altså kr. 50.000,- der skal betales.

Eller kan man f.eks sige at ved en aftalt byttepris all in til kr. 250.000,- udgør momsen kr. 50.000,- ( 20 % )

Hvad er reglerne for sådanne handler, bilforhandlere bruger den sidst nævnte metode, men Skat vil få det dobbelte ved brug af den først nævnte hvis man ikke ønsker at fradrage momsen pga. mulighed for privat kørsel.

Hvis nogen af jer kender til lignende tilfælde eller forhold, hører jeg meget gerne herom, da der naturligvis ikke er nogen grund til at betale kr. 100.000,- i moms, hvis man kan nøjes med f.eks. kr. 50.000,-.

Og den værdi på de kr. 200.000,- som byttebilen representerer, har vi i forvejen betalt moms på, hvorfor vi tænker at det kan være ok " kun " at indbetale moms værdien på den resterende værdi på kr. 200.000,- op til de kr. 400.000,-.

Håber at vi kan hjælpes ad med at få belyst min problemstilling, da vi nok er flere der med tiden render ind i den.

Mvh. Sven

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)