Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et CVR nummer og hvordan får jeg sådan et?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung mand på 26 år, jeg går med tanker om at starte et firma.

Har de sidste par dage, forsøgt at sætte mig lidt ind i det hele, og har fundet meget nyttigt info, men dog ik helt hva jeg søger.

Håber selv om emnet sikkert har været oppe at vende før, at der er nogen der vil hjælpe mig lidt i gang.

Kort fortalt, det jeg vil er, at formentlig starte et enkeltmandsfirma.(Alt efter jeres råd og tips)

Firmaet skal køre ved siden af mit lønmodtager job, og derfor på b-skatte ordningen. Og gerne senere blive mit levebrød.(Malerfirma)

Kan man skifte fra at betale b-skat til a-skat i firmaet hvis dette bliver aktuelt…Uden at skulle oprette sig på ny..??

Kan man ansætte en deltids arbejdsmand i et firma der kører b-skat..??

Skal der være en vis omsætning for at få et cvr. Nr…??

Som jeg har forstået det, er der 3 måder at betale skat på, Personskat-Virksomhedsskat og kapitalafkast, hvad ville være det smarteste når jeg gerne vil give firmaet værdi..Fordele & ulemper???

Skal siges at indtjeningen i starten nok vil være minimal..

Og kan måden at betale skat på ændres undervejs.??

Og er der forskel på de 3 måder, ang. Skattefordele og andet..??

Ved oprettelse af firmakonto vil kontoen jo være tom, min plan er så selv at sættet mellem 10-20.000 ind på kontoen, som start kapital, og bygge op herfra..(Har størstedelen af værktøj).

Lad os så sige at der det første år slet ik er nogen indkomst, hvordan forholder man sig så til skat/moms, skal det indberettes at der ik har været nogen indkomst, eller skal man blot gøre intet..??

 

Håber virkelig at få nogle seriøse besvarelser, og meget gerne forslag til mulige ændringer.

Er helt ”grøn” på dette område..

 

Vh. M. Jensen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for en revisor? Så kan du lige her få 3 super gode tilbud fra Ageras, selvfølgelig helt uforpligtende! 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M. Jensen,

Det du skal gøre er at udfylde startblanketten fra www.webreg.dk og indsende til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen for at få et CVR-nr.  I den forbindelse synes jeg også du skal lade dig momsregistrer selvom der ikke er et krav om dette før du har omsat for kr. 50.000 over en 12 måneders periode.

Mht. til skatten i den virksomhedsform så vil det altid være som b-skat også selvom det bliver dit levebrød en dag og du vil sagtens kunne ansætte nogen i din virksomhed selvom du betaler b-skat af din fortjeneste.

Vedr. beskatningen så er det rigtigt at der er de 3 muligheder. Jeg vil anbefale dig på sigt at du anvender den der hedder virksomhedsordningen som gør at det du ikke hæver ud til personbeskatning bliver virksomhedsbeskatning og dermed minimere du din skat samtidig med at du betaler noget skat forud for det du endnu ikke har hævet i virksomheden men som du vil gøre på sigt.

når alt det ovenstående er sagt så vil jeg slutte af med at give dig en mulighed for et tilbud fra mig som revisor til at hjælpe dig igang og efterfølgende udarbejde dit regnskab samt selvangivelse.

Mvh. Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

 

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke nogen økonomisk guru, men har en virksomhed på virksomhedsordningen - og det har jeg faktisk fortrudt.

(og for god ordens skyld før jeg skriver videre: Jeg har absolut ingen planer om at lukke mit firma)

Jeg har efter min daværende revisors råd opsparet et overskud i virksomheden og dermed udskudt noget skat - topskat, vel at mærke.
Argumentet (som jeg har forstået det) for at det var en god idé var, at jeg så i et år med underskud kunne høvle beløbet ned igen og dermed helt spare den skat.

Min situation er, at jeg absolut ikke har planer om at lave hverken ét eller flere år med underskud, så jeg trækker altså med en skjult skattegæld, som skal betales den dag, jeg måtte lukke firmaet.

Det har for mig været medvirkende til, at jeg har mindre overblik over mit firmas økonomi, og jeg har nok haft brug for flere revisortimer end, hvis jeg ikke havde valgt VO.

Hvis jeg skulle komme i en situation, hvor jeg skal lukke mit firma - enten fordi jeg ikke gider mere, eller fordi jeg ikke kan mere, eller måske fordi jeg vil omdanne virksomheden til et selskab - så skal den udskudte skat selvfølgelig betales.
Jeg skal altså have ekstra penge på kontoen, hvis jeg skal have råd til at lukke firmaet, men lige nu kan jeg ikke forestille mig anden årsag til at lukke firmaet end dårlig økonomi. Det betyder, at nogle uheldige ordrer med dårlige betalere, svindlere eller almindelig økonomisk afmatning, kan banke mig ekstra hårdt i gulvet.

Skulle jeg starte en enkeltmandsvirksomhed i dag, ville jeg for overskuelighedens skyld undgå virksomhedsordningen. Jeg ville så nyde at betale min topskat og glæde mig over at være én af dem, der er ressourcestærk nok til at bidrage til fællesskabet i stedet for at trække på fællesskabet. Jeg ved godt at det er en meget jysk måde at tænke på, men hvis min daværende revisor (som ikke er blandt dem, jeg har nævnt med navn på amino) havde lyttet ordentligt ind til min måde at tænke på, ville jeg ikke være på denne ordning.

Jeg vil gøre opmærksom på, at dette er udtryk for netop min oplevelse. Det kan sagtens være, at din situation og din personlighed passer bedre med min daværende revisors tankegang.

Derfor: Få dig en snak med en revisor, der er har større ører end mund. Og vend endelig hans udtalelser med os andre herinde.

mvh Hans

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Dejligt med et modargument for virksomhedsordningen for det er sjældent man høre dem når man kommer med argumenter for den. Det her ved jeg ikke om din nuværende revisor har fortalt dig, men formålet ved denne ordning er også at når du komme til en alder hvor du skal til og på pension og ikke tjener penge i din virksomhed, så kan du hæve pengene ud til den lave skat som din personlige skat vil være, eller med andre ord, du skal betale forskellen på den allerede betalte skat og den du skal betale. Dog vil du også kunne købe en ejendom som du driver i virksomhedsordningen som udlejning, og det vil være smart hvis du vælger at omdanne din virksomhed, da udlejningsejendommen godt kan udeholdes i en omdannelse og dermed bevare din virksomhedsordning.

Jeg vil da gerne tilbyde dig noget rådgivning og måske overtage dig som kunde siden du føler din nuværende revisor desværre ikke lytter til dig og de behov du har i forbindelse med det at drive virksomhed. Så har det interesse er du velkommen til at kontakte mig på telefon: 35 11 20 82 - mobil: 42 22 49 32.

Mvh. Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det, vil mange af dine spørgsmål kunne besvares af SKAT. De er virkelig flinke og gode til at rådgive ved virksomhedsstart. Og så har de ikke en økonomisk interesse i rådgivningen!

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét er rigtigt at SKAT altid er villige til at hjælpe.. Men når du har fået nogle guidelines fra Skat så dobbel tjek altid, og få det bekræftet et andet sted.

En undersøgelse foretaget at Penge og Privat Økonomi viste at Skat gav forkert vejledning i over halvdelen af deres svar.

Og min Restgæld til Skat på 53.000kr kan bekræfte at de ikke altid kommer med de rigtige svar!

MVH Tømreren

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)