Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adwords

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen, der har erfaring med Google adwordsGoogle.dk contra Google.com.

Hvis man henvender sig til danskere bosiddende i Danmark, kan det så betale sig at bruge Google.com?

 

Er der også nogen, som har opdaget pudsigheder med Google-adwords. Hvis man f.eks. har valgt et søgeord som "skatterådgivning" og kun taster det ind i google-søgningen, så kommer der nogle adwords op. Men hvis man skriver "skatterådgivning i skattesager", så kommer der nogle helt andre reklamer op. Umiddelbart skulle man tro, at dem der kom op i den første søgning også kom frem i den anden søgning.

 

Hva sker der?

 

 

 

 

 

 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke umiddelbart der er forskel på om du bruger com eller dk udgaven.
Når du opretter dine adwords kan du vælge hvilken målgruppe (sprog) din annonce skal vises for, så det har vist ikke den store bestydning.

Mht. dit andet spørgsmål, så er der jo flere muligheder når man sætter sine adwords op, bl.a. kan du vælge om det skal være fleksible søgeord , altså din annonce vises blot dit søgeord indgår i søgningen eller om det skal være  eksakte søgeord som kun vises hvis der bliver søgt på netop det du har angivet.

Derfor er der forskel på de adwords der vises.
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Jeg vil gerne ligge nr. 3 mine Google-adwords. Kan man på forhånd sige hvor meget jeg skal betale for at netop denne placering, eller skal man forsøge sig frem?

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du er logget ind på adwords, har du i toppen et punkt der hedder "Værktøjer".
Herunder har du noget der hedder trafikvurdering og her kan du jo prøve dig frem ud fra det/de søgeord/søgeordssætninger du vælger.

Du kan lade systemet foreslå en CPC (cost per click) og på den måde se hvad et klik vil koste dig.
Dette er baseret på at din annonce ligger på side 1.
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for svaret.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thorbjørn,



 



Mht. dit spørgsmål om pudsigheder om hvilket søgeord der kommer frem.. Du skal taste en del forskellige søgeord ind i din annoncekampagne,  da der kommer nogle andre søgefrem ved at tilføje " i skattesager" er jo af den simple grund at det er et andet ord, og flere sider referer også til det.



 



At ligge i toppen, afhænger af hvor mange penge du vil smide i det. Men hvis du max. har sat 3 kr. pr klik, er det ik forstået at du betaler 3.kr med det samme. Dertil er der " smart price" hvilket automatisk er aktiveret, og det vil nedsætte dine omkostninger pr. klik, så du maximum vil få en ROI.



 



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Til orientering kan jeg fortælle at jeg har skrevet en artikel om Google adwords. Artiklen er på dansk og kan findes på eksperten.dk hvor man skal være oprettet som bruger for at kunne få adgang til den. ARtiklen er den førete i en serie jeg har planlagt. Hvor mange der kommer ialt og hvornår næste kommer ved jeg ikke endnu, den er påbegyndt, men jeg skal lige have samlet noget data og erfaringer før jeg kan komme videre.

 

Jeg kan ikke droppe et link i øjeblikket da eksperten lige midlertidigt er nede

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)