Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris sætning af service/produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at få mit eget projekt/firma op og køre.


Det er et software produkt der kommer til at fungere i fitness klubber og ligende. Det er med til at optimere workflow når der laves træningsprogrammer samt at holde brugerne motiveret med statistike beregning af fremskridt etc.

 

Problemet er jeg  syntes selv det er genialt stykke software, men hvad pokker skal sådan noget koste?

Programmet bliver konstant opdateret live, (er forbundet til en central server, administreret af et crew) Fitness centret får reklame iform af logo på deres egenbruges profiler mm.  Jeg overvåger alle systemer ekstern.

 

Hvordan klarer jeg nemmest fastsætning af priser for programmet og servicer.

 

Med venlig hilsen

Jens Lund

JUSTgeek - Århus


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens.

 

Det lyder spændende.

 

Start med at kigge på dine konkurrenters priser og find ud af hvad prisen indholder af serviceydelser.

 

Begynd at lave en beregning på dine arbejdstimer som kræves ved vedligeholdelse af systemet samt fjernsupport. Du skal regne med en time koster mellem 300 - 600 kr pr. person (før skat og moms) der er indvolveret i arbejdet. Find ud af hvor mange systemer en enkelt person kan vedligeholde på en 8 timers arbejdsdag.

 

Eksempel: systemet en pris og så betaler man så ekstra pr bruger. Eller tag udgangspunkt i pakkeløsninger: 1 system med op til 5 bruger eller 1 system med 10 bruger osv.

 

Held og lykke.

 

Glenn

 

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Prisen skal ligge lige præcis under smertegrænsen for køberen.

 

Er det muskeltossen og pedalbimboen der skal punge ud, så er et program vel ikke interessant hvis det koster mere end medlemsskabet af fitness-etablissementet. Sælger du det til en pris under den proteindrik man kan trække i automaten i omklædningen, så kan den lave pris give produktet et dårligt image fra start... (også selvom det ikke er mere værd... hvis der ikke er et alternativ på markedet kan du ligeså godt sigte højt)

 

Er det fitness-centeret som skal punge ud, kan det meget vel være at du selv vurderer dit programmel til 300 kr for en skive med programmet på, og medfølgende u/p til din eksterne styring+service,.,... men programmet lyder jo mere attraktivt hvis du siger du har et skidegodt pc-værktøj til 3k-5k...

 

Aim high, og hvis ik du kan få gang i forretningen kan du jo gå nedad i pris... indtil du rammer din egen smertegrænse som du selvfølgelig har sat dig ned og regnet på.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Undersøg også hvad folk er villige til at betale for det.

Alt om både i Danmark

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Systemet er til fitness klubber og ikke "brugerne direkte" det vil sige jo det er det da det er dem der bruger det, men det er fitness klubberne der stiller det tilrådighed for brugerne, jeg vedligeholder og opdaterer det så for fitness klubberne via ekstern styring, sådan jeg kan styrer den centrale server og de eksterne clienter der findes rundt omkring.

 

Jeg havde en samtale med en iværksætter rådgiver der nævnte muligheden for at lave en fast installationspris og tage pr. bruger af systemet i den enkelte klub. Problemet er jeg kan ikke gennemskue hvad der virker attraktivt. Kan se noget ligende, men stadig langt fra mit har en installations pris på ca. 6975 for en stor version med netværks opdatering. De har så også haft muligheden for at udvikle deres program betydeligt, Men nogle forslag til videre hjælp til prissætning.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
En tanke :)

Få dig en god referencekunde der får systemet meget meget billigt (måske endda gratis) og test programmet af sammen med dem. Sammen med denne kunde kan du drøfte, hvilken pris du kan tage for det  = den pris referencekunden ville købe det for, hvis han skulle investere. Han/hun kender også til branchen og måske til hvordan en ejer i et andet center ville forhode sig til sådan et tilbud. Brug også disse erfaringer i salgsøjemed.  

En anden måde at gøre det på er, at tage konkurrentprisen og så ligge dig en smule under.


Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Oh det lyder som en plan. Jeg har 3 fitness center der skal være "prøveklud" mens systemet kommer op og køre, der kunne jeg jo snige et spørgeskema ind, og indirekte bestemme prisen derefter.


Side 1 ud af 1 (7 indlæg)