Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bliver jeg opdaget??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Måden du får google forbi på dit site er linkbuilding. Det vil sige du skal ud på rigtig mange forskellige sider og få dem til at linke til dig. Det gøres blandet andet i linkkataloger. Du finder en lille liste over nogen af dem her: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/tekstlink.aspx

Når du har en del links rundt på nettet vil du også opleve at google kommer hurtigere forbi. Men at få google til at komme forbi er det mindste når vi snakker søgemaskineoptimering. det er nemt og hurtigt at gøre. 

Hvis du har sat dig fast på at du vil lave det hele selv, så bliver du nød til at starte på et helt basis niveau. Start med at sætte dig ind i lidt HTML. Du behøver ikke kunne skrive det fuldstændig, men du bliver nød til at have en forståeles for det. Så når folk sige H1 title tag, anker tekst og lign. Så ved du hvad der bliver snakket om. Du kan starte med at læse lidt på www.html.dk

Dernæst ville jeg mene at et abonnement hos www.seosupporten.dk ville være oplagt for dig. Det er en stor samling af artikler skrevet på et niveau de fleste ville kunne forstå. Samtidig får du adgang til en brevkasse hvor du kan stille spørgsmål hvis du er i tvivl. 

Men husk nu at bruge tiden på det du er god til, og betal dig fra resten. Selvom du siger du ikke har penge til det. Så skullle SEO meget gerne være en investering der tjener sig selv hjem igen, ellers er der gået noget galt. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frydefuld.dk:
google robotten har ikke været forbi min side siden midt sep, ser det ud til?

Må jeg spørge hvordan du ser dette? er det via googles webmaster tool? 

Hvis man f.eks. kigger på din forside så ser det ud til google har været forbi d. 21 oktober 

http://64.233.183.104/search?q=cache:sq0rJ84BVboJ:www.frydefuld.dk/

Så det ser ud til du er blevet besøgt siden september, det er dog ikke sikkert at google derfor har rangeret dig højere eller anderledes. 

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nææ jeg søgte "bare" og så gik igang med at bladre- men jeg kan da se, at der er en der har været på forsiden ;O) jeg var bare mere opsat i at blive fundet på ordet "pakkekalender" som jeg skrev om tidligere- og undredes over at det ikke sås i søgninger, for hvem søger på frydefuld?

Tak for hjælpen- jeg er igang med at læses og læse!- skal lige finde ud af de der flotte signaturer mange har ;O)

MVH Claus -

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Frydefuld.dk:
HVORDAN får man robotten til at komme?? jeg kan vel ændre nok så meget, men når robotten ikke kommer? Hvordan får man den til at komme??


Hej Claus

I forlængelse af de råd du har fået af Martin Tygsen, så vil jeg blot tilføje at jo oftere du opdaterer dit website, herunder lægger nyt relevant indhold på, desto oftere vil Google også komme forbi og vice versa, hvis Google opdager at et website sjældnere bliver opdateret og udbygget end tidligere, så vil den også sjældnere komme forbi. Bemærk at det tager en del tid at ændre på Googles besøgsfrekvens.



Frydefuld.dk:
Jeg ved ikke om der er max. antal key words i WM delen, det er da værd at prøve- jeg tror jeg tager alle mine adwords og kopierer der over..

Hvor henne på dit website er det du vil sætte keywords fra AdWords, du taler om en WM del?

Hvis du gerne selv vil igang med SEO, så kan du hente en masse gratis SEO hjælp på vores SEO gør-det-selv sider.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Frydefuld.dk:
jeg var bare mere opsat i at blive fundet på ordet "pakkekalender"

De folk der ligger på side1 på ordet pakkerkalender kæmper alle sammen for det. De bruger tid, og måske også penge på at holde deres placeringer. Det vil sige det er ikke noget man bare lige gør ved at få google et smut forbi. 

Du har omkring 50.000 "konkurrenter" på det søgeord, hvilket på sin vis ikke er ret meget set med den slags øjne. men det kræver stadig der gøres en god indsats på søgemaskineoptimeringsfronten. 

Frydefuld.dk:
for hvem søger på frydefuld?

Ganske ganske få :) Jeg søgte på det for at finde dit site og se hvornår google havde været forbi. 

Du kan med fordel tilmelde dig google analytics og google webmaster tool. I sidstenævnte værktøj skriver google hvornår den har været forbi dig, og samtidig rapportere den tilbage med de fejl den oplevede - som du så bør rette. 

Google analytics måler dine brugers adfærd. For en ting er at blive fundet på et ord som pakkekalender, det kræver jo også at dine besøgende rent faktisk køber. Her kan analytics være et stærkt værktøj til at se om dine besøgende oplever nogle problemer. 

Held og lykke i den nye spændende verden indenfor e-handel

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Grosen Friis [OP.dk]"]Hvis du gerne selv vil igang med SEO, så kan du hente en masse gratis SEO hjælp på vores SEO gør-det-selv sider.[/quote]

Spændende site Grosen. 

Når vi nu har en ekspert på banen, vil du så ikke lige fortælle om jeg kan antage at hvis google har en cache fra x dato, så vil googles robot også have været forbi i forhold til at skrabe data sammen til indexering. Eller er det 2 forskellige robotter der kører uafhængigt af hinanden? 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:
Spændende site Grosen

Hej Martin, tak :-)

Martin Tygsen:
...om jeg kan antage at hvis google har en cache fra x dato, så vil googles robot også have været forbi i forhold til at skrabe data sammen til indexering. Eller er det 2 forskellige robotter der kører uafhængigt af hinanden?

Hej Martin

Jeg ved det faktisk ikke, men man kan sagtens forestille sig at Google har robotter der kun leder efter nye sider og opdaterede sider, og senere hen sender en anden robot ud for at få fat i indholdet på disse sider.

Det vil kræve en ret omfattende test, hvor man analyserer sin weblog for at finde ud af hvornår Googlebots kommer forbi og sammenligner med de datoer der er sat op for de cachede sider.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Grosen Friis [OP.dk]"]Det vil kræve en ret omfattende test, hvor man analyserer sin weblog for at finde ud af hvornår Googlebots kommer forbi og sammenligner med de datoer der er sat op for de cachede sider.[/quote]

Ja det havde jeg desværre også forudset, men det kunne jo være du kendte til nogle der havde forsøgt sig med at finde denne information. 

Nå det var et sidespring der blev skabt af nysgerrighed :) - Tak for dit svar. 

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For filan hvor er det sjovt- nu er jeg opdaget, sikker fordi i alle har været på siden! men på side 3! først med denne tråd, og så med butikken- jeg må bare lære mere!

Takker for de gode og konstruktive råd, jeg læser og læser (og lærer!) så jeg er helt rundt på gulvet!

MVH Claus

www.frydefuld.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)